Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skrytebilder! :)

Startet av Orcuz, søndag 12. januar 2014, klokken 01:45

« forrige - neste »

Mr.G

Jeg har noen bittesmå vaskeriper, kan Gtechniq legges rett oppå?  Cleaner fluid først. Går det fint å legge Gtechniq selv hjemme i garasjen?

Mr.G

Foruten tidsbruken later det ikke til å være rakettforskning

DavidRS

Jada. Du kan legge det rett på, men det er ingen fyllere i Gtechniq, så ripene vil kunne ses under forseglingen så lenge den varer.
Også bør du være nøye med å ikke få C1 på glass, for det må fjernes med barberblad. Også må du ha MANGE microfiberkluter til å tørke. :)

Dr.Ling

Sitat fra: MyTess på lørdag 04. januar 2014, klokken 14:03
Jeg er opptatt av en blank og glossy overflate, så jeg er på utkikk etter noen som har erfaring med å påføre plastidip.

:)  Jeg tror nok du må velge plast / foliering ELLER blank bil. Å spraye plast på bilen gjør den alt annet enn blank, uansett hvor mye glossifier en bruker. Jeg synes Plastidip på chrome eller felger virker lovende, og DipYourCar har en fin video der de mikset en farge de kalte "bluminum" (blå + aluminium). Ser ikke så verst ut på videoene, men på nært hold er det fortsatt plast vil jeg tro. Frister å prøve på min 1987 AE86, men ikke som hellakkering på Tesla'n.

Jeg har brukt Duragloss 501 (lakkrens) + 111 (en slags billig sealer) på min bil, men den er alt annet enn lett å holde ren. Nå på vintern virker det som den trenger ukentlig vask, med dobbel avfetting (med ett middel mot asfalt f.eks Prickbort, og så et annet f.eks Surfex mot "trafikkfilm"), OG berøringsvask, for å holde seg ren.

Gtechniq er hakket over i pris, men frister å prøve den til neste høst.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

MyTess

Hmm, det er jo bekymringsfullt hvis det ikke blir blankt hverken med folie eller plastidip glossifier!


Sent from my iPad using Tapatalk

Dr.Ling

Når jeg tenker blankt så tenker jeg speil, altså en jevn overflate. Ikke at det glinser eller glitrer slik som Plastidip glossifier.

Finnes jo folie i gloss (eller forsåvidt krom) overflate, selv om de fleste velger matt, og gloss folie ser jo blankt ut sånn i forbifarten. 99% av folk vil nok ikke se forskjell sammenlignet med lakk. Plastidip derimot.... Søk på google "plastidip closeups".

Jeg lurte på om vi er kanskje er off-topic, men hva er vel en bedre lakkforsegling enn folie eller plast ;)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Vårhus Bilpleie

Å foliere en hel TMS (eller bil generelt) vs å legge GTechniq c1+EXOv2/Nanolex Lakk Ultra/andre coatinger er en vesentlig kostnadsforskjell, selv med rebehandling og polering før forsegling. I tillegg kan en spot legge slike coatinger ganske greit om en får behov for det, kontra å bestille foliering av hel karosseridel på nytt. Men folie er ikke dumt, men smak og behag? (Og lommebok?? ;) )
Vårhus Bilpleie & Detailing
https://www.facebook.com/Vaarhusbilpleieanddetailing
Trondheim

DavidRS

Sitat fra: Vårhus Bilpleie på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:45
Å foliere en hel TMS (eller bil generelt) vs å legge GTechniq c1+EXOv2/Nanolex Lakk Ultra/andre coatinger er en vesentlig kostnadsforskjell, selv med rebehandling og polering før forsegling. I tillegg kan en spot legge slike coatinger ganske greit om en får behov for det, kontra å bestille foliering av hel karosseridel på nytt. Men folie er ikke dumt, men smak og behag? (Og lommebok?? ;) )

Helt enig. I tillegg er det mye grommere med speilblank bil enn matt folie. :)

TesLars

Sitat fra: DavidRS på fredag 10. januar 2014, klokken 00:13
Sitat fra: Vårhus Bilpleie på onsdag 08. januar 2014, klokken 19:45
Å foliere en hel TMS (eller bil generelt) vs å legge GTechniq c1+EXOv2/Nanolex Lakk Ultra/andre coatinger er en vesentlig kostnadsforskjell, selv med rebehandling og polering før forsegling. I tillegg kan en spot legge slike coatinger ganske greit om en får behov for det, kontra å bestille foliering av hel karosseridel på nytt. Men folie er ikke dumt, men smak og behag? (Og lommebok?? ;) )

Helt enig. I tillegg er det mye grommere med speilblank bil enn matt folie. :)

Nå kan man jo få forskjellige typer folier; alt fra gloss, metallic og matte. Her er det helt klart  en kostnadsforskjell og smag og behag. Men folie skal jo også beskytte lakken mot steinsprut og andre skader som ikke kan rettes opp vha. detailing.
Oslo
Black Model S

DavidRS

Jada, for all del. Men den prisen jeg så på helfoliering med metallicfolie, som var 35000 eller deromkring, så har man råd til grom lakkforsegling, og eventuelle spotrepair av lakk flere ganger ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA