Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Frakt av ski mellom forsetene?

Startet av RoadRunner, lørdag 11. januar 2014, klokken 17:19

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: ebbrey på mandag 06. januar 2014, klokken 20:07
Ikke tenkt på det.. Men sikkert smart å skru av på båt.

Kan skrive under på at tilt funksjonen virker, og at det er lurt å skru av på båt... :P
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

RoadRunner

Sitat fra: RoadRunner på mandag 06. januar 2014, klokken 17:34
Sitat fra: Corny på fredag 03. januar 2014, klokken 23:58
Merkelig. Akkurat det samme skjedde med min bil i kveld (har aldri skjedd før). Alarmen gikk, jeg slo den av men så gikk den på igjen to-tre ganger til. Ikke hørt noe på noen timer nå.
Det som er snedig er at alarmen starter selv om den står i avslått. ...
Sannsynlig feil er trolig fuktighet i kabel/tilkoblinger til sirena.
I kaldt vær er fuktigheten is og hos meg har det vært stille de siste dagene.
Symptomene hos meg var uling i sirena selv om alarmen var avslått, samt at lysene ikke blinker.
Tesla Trondheim er på saken og ordner opp  ;D
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

heimabrygg

Med sikkerhetspakken  har man vel en ekstra instilling som heter tilt/intrusion som kan skrues av separat fra alarmen.

Intrusion er vel de infrarøde sensorene over speilet på sikkerhetspakken. I kombinasjon med walk-away for å låse dører, blir det fort mange alarmuhell med barn i bil o.l.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

ArneS

Sitat fra: turfsurf på mandag 06. januar 2014, klokken 20:13

Kan skrive under på at tilt funksjonen virker, og at det er lurt å skru av på båt... :P

Jeg har opplevd at den går automatisk tilbake til "on" etter at du har parkert bilen "car off".
Usikker på om det skjedde ifm en oppgradering eller om det er hver gang.
P85+ Signature (solgt)
P85DL

scoot

Sitat fra: valvolainen på fredag 03. januar 2014, klokken 23:39
Som nødløsning går du inn i menyen og skrur av alarmen. Hadde det samme problemet mellom stavanger og haugesund på fergen. Var så mye sjø at bilen trodde den ble stjålet...Enkelt å disable alarm funksjonen.

Har du sjekket om Tesla har adoptert "langt trykk/dobbelttrykk" funksjonen fra f.eks BMW? De aller fleste BMWr deaktiverer jekkesensoren ( som forårsaker alarm ved f.eks urolig sjø ) ved å trykke en gang ekstra på låseknappen. At jekkesensorene er deaktivert bekreftes ved at interiørlyset lyser opp inni bilen :-)
2009 Revai

jsu224

Til dere som har opplevd at alarmen har gått. Vi får ikke noe pushvarsel i appen?

Det burde definitivt vært mulig og veldig nyttig!

Teslaeier

Før jeg skulle gå fra jobb i dag sjekket jeg appen og så temperatur på 32 grader i bilen. Skrudde derfor på ac via appen. Når jeg kom ut til bilen var alarmen i gang. Vet jo ikke om noen har vært borti bilen, men fant ingen merker på bilen.
Når jeg åpnet døra var ac igang på full speed. Er dette nok til å utløse alarmen? Noen andre med samme erfaring?

Chlangum

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 20. mai 2014, klokken 21:56
Med sikkerhetspakken  har man vel en ekstra instilling som heter tilt/intrusion som kan skrues av separat fra alarmen.

Den tilt/intrusion virker jo ikke.
Slår du av tilt, går den på av seg selv igjen.

Alarm er av eller på.

Opplever det samme her. Jeg som ofte har hund i bilen har mer eller mindre slått av alarmfuksjonen permanent. Siden tilt funksjonen slår seg på av seg selv tar det ikke lange tiden før hundens bevegelser setter igang alarmen.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Philippo10

Sitat fra: Chlangum på tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:26

Alarm er av eller på.

Såpass ja, kjekt å vite. Har nettopp bestilt min bil, og har hund selv.

Opplever det samme her. Jeg som ofte har hund i bilen har mer eller mindre slått av alarmfuksjonen permanent. Siden tilt funksjonen slår seg på av seg selv tar det ikke lange tiden før hundens bevegelser setter igang alarmen.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

TS

Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:59

Alarm er av eller på.

I det siste har alarmen utløst to ganger. Den ene gangen under et stort grantre, kan ha vært kongle på panotaket.  Da hadde naboene og jeg hørt på den en stund  ::)

Så her om dagen i god sommersol, startet jeg nedkjøling av bilen og åpnet soltak på VENT fra appen.
Da hørte jeg den gå av før jeg nærmet meg.

Har dere sirenelyd eller hornet som tar av?

Jeg har sikkerhetspakken og sirene, men overhørte en som utløste sin nye EL36xxx på Dombås og da var det hornet som gikk av. 

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Chlangum

Sitat fra: TS på onsdag 21. mai 2014, klokken 00:30
Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:59

Alarm er av eller på.

I det siste har alarmen utløst to ganger. Den ene gangen under et stort grantre, kan ha vært kongle på panotaket.  Da hadde naboene og jeg hørt på den en stund  ::)

Så her om dagen i god sommersol, startet jeg nedkjøling av bilen og åpnet soltak på VENT fra appen.
Da hørte jeg den gå av før jeg nærmet meg.

Har dere sirenelyd eller hornet som tar av?

Jeg har sikkerhetspakken og sirene, men overhørte en som utløste sin nye EL36xxx på Dombås og da var det hornet som gikk av. 

Er sikkert en bug i systemet som gjør dette. Men det har vært slik på min bil gjennom flere SW/FW oppdateringer så litt rart at det ikke er fikset ennå. Jeg har ikke prøvd etter siste oppdateringen, da. Kanskje verdt å forsøke igjen.

@TS

Jeg mener at de bilene med utvidet sikkerhetspakke (samt tiltsensorer og ekstra batteri dedikert til alarmsystemet) har sirene og dem uten bruker hornet. Er ihvertfall sirene på min og jeg har utvidet sikkerhetspakke.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Thor2014

Min bruker en annen lyd enn den hornet har.
Den er derimot ganske lav. Tror ikke jeg hadde hørt den hvis jeg hadde sittet innendørs.

Milzit

Jeg har skrudd denne av, helt håpløs.. Hvis det er noen igjen i bilen når man forlater bilen så går alarmen.

Sjøhyene

Sitat fra: Milzit på onsdag 21. mai 2014, klokken 09:40
Jeg har skrudd denne av, helt håpløs.. Hvis det er noen igjen i bilen når man forlater bilen så går alarmen.

men det skulle vel også bare mangle?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tuxedo

Hvis det sitter passasjerer igjen i bilen dobbelklikker jeg på fob'en når jeg går.  Da forblir bilen ulåst og alarmen av (passasjerene kan også få liv i skjermen ved å trykke på den).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA