Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Breaking: Offisiell ladeinformasjon for Norge og EU

Startet av MinTesla, lørdag 11. januar 2014, klokken 09:10

« forrige - neste »

Lacaixxa

Gjesp!!

Sitter altså en fyr med børssensitiv info i Norge og vet alt om Tesla. Karen er så pass profesjonell at han vil dele dette på teslaforum for å få kred.

Er faktisk en del amerikanske Hedge Fund som nå følger elbilforum i Norge for å vite mest mulig om teslaaksjen. Spennende..... Følg med følg med
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Philip Marlowe

Fra nesten sikre kilder i nærheten av en Tesla, har jeg blitt fortalt at Model S Triathlon blir lansert i kveld. I tillegg til firehjulstrekk, har den katapultsete og kan kjøre under vann på 100 meters dyp. I forbindelse med lanseringen, vil de 1000 første som bestiller få en smoking med Teslalogo.  8)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Tai

Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 03. januar 2014, klokken 20:25
Fra nesten sikre kilder i nærheten av en Tesla, har jeg blitt fortalt at Model S Triathlon blir lansert i kveld. I tillegg til firehjulstrekk, har den katapultsete og kan kjøre under vann på 100 meters dyp. I forbindelse med lanseringen, vil de 1000 første som bestiller få en smoking med Teslalogo.  8)

Hahaha +1

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Amoss

Sitat fra: Philip Marlowe på fredag 03. januar 2014, klokken 20:25
... har den katapultsete og kan kjøre under vann på 100 meters dyp.

Aha!  Så det var altså derfor Musk ville kjøpe den Bond bilen ja ;)

http://www.jamesbond.no/visArtikler.asp?ID=689
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Havebigfun

Sitat fra: MinTesla på fredag 03. januar 2014, klokken 18:30
P S får 3,3 sek istedetfor 4,1 (oppgitt 4,4)
P X får 3,4 sek
Spørs om denne info hører hjemme i aksjetråden- da har det vært stille en stund.
Om opplysningen er riktig kommer dette til å bli en skikkelig kursdriver 8)
Den som lever får se ;)

OddB

Siden X og S bygges på samme chassis er det vel ikke umulig at det kommer en 4WD opsjon på S ...etter hvert? ? ca om et år ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

JohanH

Sitat fra: MinTesla på fredag 03. januar 2014, klokken 18:56
Jeg vet jeg har rett, men detaljer kjenner ikke. Seriøst frykter jeg Tesla Motors også her tillater seg forsinkelser, da tror dere fortsatt jeg er useriøs. kommer nyheten etter stengning idag, så vet jeg dere vil begynne å lese mine innleg som de fortjener.

...?

cairnz

De har vel tillatt seg en forsinkelse...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

kjonix

Foreslår at moderator blokkerer trådstarter - er lei av dette tullet!

petersv

Sitat fra: kjonix på lørdag 04. januar 2014, klokken 10:48

Er det ikke enklere å la være å lese hans innlegg? ;) En viss form for ytringsfrihet må vi tillate spør du meg. Han angriper eller fornærmer ingen (bortsett kanskje seg selv...)

Havebigfun

Her har alle fritt valg mtp lesing av de enkelte emner. Synes man noe ikke passer for en er det bare å la være å klikke på tråden. Jeg synes derimot vi bør være litt rausere med hverandre og ikke "rakke ned " på en som kommer med info som ikke bekreftes formellt av Tesla og som noen av oss ikke har fantasien til å forestille seg.
Tesla har en informasjonspolitikk som gir rom for spekulasjon. De ansatte sitter med helt forskjellig info, noe våre diskusjoner bærer preg av. Spekulasjon er det mye av på mange tråder. Retrospektivt var en del av denne spekulasjonen riktig.
Det er rausheten/vennligheten som skaper god stemming.
Den som lever får se- jeg personlig synes ikke denne informasjonen er så dramatisk at jeg nekter å tro på det. Forsinkelser er en del av Teslakulturen- vi får bedømme utspillet etter noen uker/måneder.

tony@lunatech.no

Popper trådstarter innom et par-tre ganger i året og kommer med disse påstandene så får han sikkert rett - til slutt  :)

En digresjon var at jeg for nøykatig et år siden var på besøk i Tesla sin consept store i Seattle hvor jeg pratet med en representant fra Tesla som hardnakket hevdet at TMS kom med 4x4, men at det ville ta tid. Utelukker det ikke at det skjer, men tipper nok at det ikke er spesielt nærliggende.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

janmb

Sitat fra: MinTesla på fredag 03. januar 2014, klokken 18:56
kommer nyheten etter stengning idag, så vet jeg dere vil begynne å lese mine innleg som de fortjener.

Jeg har inntrykk av at de aller fleste her allerede leser dine innlegg nøyaktig som de fortjener jeg  ;)

Helt uavhengig av diskusjonen om din tone og totalt manglende troverdighet i fravær av kildeinformasjon som alle seriøse aktører oppgir for å understøtte sin påstander, så finner jeg det utrolig usannsynlig at Tesla skulle tenkes å kutte ut produksjon av bakhjulstrekk model S - det er jo- og vil forbli et mye større marked for det enn for 4-hjulstrekk, spesielt etter at andre modeller i stor grad tar unna 4wd-markedet.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Birger

Sitat fra: petersv på lørdag 04. januar 2014, klokken 10:52
Sitat fra: kjonix på lørdag 04. januar 2014, klokken 10:48

Er det ikke enklere å la være å lese hans innlegg? ;) En viss form for ytringsfrihet må vi tillate spør du meg. Han angriper eller fornærmer ingen (bortsett kanskje seg selv...)

+1
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Øyvind.h

Sitat fra: Lunatech på lørdag 04. januar 2014, klokken 11:03
En digresjon var at jeg for nøykatig et år siden var på besøk i Tesla sin consept store i Seattle hvor jeg pratet med en representant fra Tesla som hardnakket hevdet at TMS kom med 4x4, men at det ville ta tid. Utelukker det ikke at det skjer, men tipper nok at det ikke er spesielt nærliggende.
At 4x4 kommer til Model S opplever jeg som temmelig sikkert. De skal jo utvikle systemet for Model X, som deler samme plattform.

Men jeg har ingen tro på at Model S lanseres med 4x4 før Model X har vært på markedet en liten stund. 4x4 er ett av flere viktige salgsargument for Model X.
Om de skal pøse ut noen X``er før S kommer med 4x4 snakker vi Model S 4x4 i slutten av 2015 kanskje?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA