Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Signature Red Performance Plus med bakovervendte seter?

Startet av 2new, fredag 10. januar 2014, klokken 20:06

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Sitat fra: turbolurbo på onsdag 19. mars 2014, klokken 11:14
Jeg vurderer å bytte ut konebilen i en S60. Tror ikke totaløkonomien i det blir ille...
Vi sparer ca 15 000 i året på byttet fra en liten besinbil til Teslaen :) Servicepriser og forsikring koster akkurat det samme, men vi sparer ca 12 000 på drivstoff, 2000 på bomavgift\parkering og 2000 på årsavgifta :) Etter noen år vil imidlertid kostnadene til dekk blir vesentlig høyere... Estimert 12 000 mer for dekk til Teslaen etter 8 år. Tipper jeg må skifte vinterdekk etter 3-4 år, kanskje oftere, sommerdekkene varer nok lengre.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

frekri

Hadde landet vært dekket med 22kw ladere og superladere, så hadde jeg nok tenkt annerledes. Men når det i de fleste norske byer er så dårlig med lademuligheter, så ville jeg prioritert batteri før alle andre tilvalg.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

christine76

Vi har også 60. Nå prøvekjørte jeg aldri 85, det var det samboeren min som gjorde, men i følge ham så er ikke forskjellen i ytelse allverdens merkbar. Vi trives godt med 60 og synes at den er mer enn sprek nok.

Har forsåvidt ikke noen problemer med rekkevidden heller, er veldig skjelden vi er under 50%. Men er ikke sikker på om vi tør å bruke den til sommerferien om ikke de rekker å sette opp de lovede superchargers som skal komme.

hma

Man må ikke glemme at S60 gruser samtlige (elektriske) konkurrenter totalt på rekkevidde og ytelse.

Om Tesla hadde tilbudt pakker på 85/100kWh, eller 40/60kWh for den saks skyld, ville diskusjonen fortsatt være den samme; kan man leve med det minste alternativet?
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

jazzwheel

La ved en fil med utregnet dynochart/effekt som jeg har endret til kph og lagt på ca rpm. Husker ikke hvor jeg fant den.

sn0le

@VigdisA:
Tesla på Skøyen har en rød S60 mener jeg.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

solberg87

#21
Har kjørt både 60kwt og P85kwt som Tesla Stavanger har til prøvekjøring. Vil ikke si at forskjellen på ytelse er så veldig mye bedre på P85. Så tror ikke folk blir skuffet av ytelse.. Men rekkevidden kan vell være skuffende.. men det er vet de vell før bestilling.

Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

MM

Ytelsene var som forventet meget bra for en så stor bil. Men hadde nok håpet på noe bedre rekkevidde. Har 280 km rated range med fulladet batteri. Til gjengjeld er det lett å oppnå denne rekkevidden uten å sparekjøre/ fryse osv.
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

Cowboystrekk

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 19. mars 2014, klokken 16:05
La ved en fil med utregnet dynochart/effekt som jeg har endret til kph og lagt på ca rpm. Husker ikke hvor jeg fant den.
Den stemmer bra med flere akstester som ligger ute på tuben. Der er 60 og 85 omtrent identiske ift aks fram til like før 100 km\t hvor 85 drar litt ifra, mens 85 øker bra videre i adskillig høyere hastigheter og er nok merkbart bedre på f.eks autobahn ved aks i type 120-150 :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Stig O

Rekkevidde er jo mye viktigere på en elbil en akselerasjon som uansett er god nok på en Tesla.Ikke glem at de få kronene du sparer på en S60 i forhold til en S85 taper du sansynligvis mere på den dagen du skal selge den.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

teslapower

Skuffet over 60kwt? Har kjørt nesten 9000km på min nå og har ikke angret en dag på valget. Utgangspunktet var at bilen måtte takle 26-27 mil på 1 lading på vinterstid og det har den bevist til fulle. Det neste var at budsjettet var max 500``, og da fikk jeg det utstyret som også stod på ønskelisten inkl. SC.

Eneste negative som har vært er litt dugg på innsiden av ryggelys og tåkelyset bak, men dette skal ordnes neste gang det blir tur til Trondheim. Eneste jeg angrer på i ettertid er at jeg valgte bort dobbeltlader.

Til sommeren har vi planlagt tur både til Sverige og på Norway Cup som er 54 mil en vei, men det er ikke noe problem med SC både på Dombås og Lillehammer.

Jeg og kona kjørte en tur før jul fra Molde - Romsdalen - Dombås - Oppdal - Sunndalsøra - Molde med lading på SC på Dombås, en tur på vel 43 mil og hadde 6,5 mil når vi parkerte i garasjen hjemme. Snøvær og 0 til -6 grader var været på turen.

Jeg mener at som ny elbileier må man gjøre noen vurderinger for og imot elbil, og hva behovet til den enkelte er. Så jeg tror man blir fornøyd uansett hva man velger, med utgangspunkt i hva behovet er. Det er ihvertfall hevet over enhver tvil at Model S er en fantastisk bil både å eie og å bruke. Så mitt råd er: Løp å kjøp ;-)
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Cowboystrekk

Sitat fra: Stig O på onsdag 19. mars 2014, klokken 19:50
Rekkevidde er jo mye viktigere på en elbil en akselerasjon som uansett er god nok på en Tesla.Ikke glem at de få kronene du sparer på en S60 i forhold til en S85 taper du sansynligvis mere på den dagen du skal selge den.
Det kan godt hende, men når du i praksis aldri trenger å kjøre mer enn 30 mil så er S60 midt i blinken for meg ihvertfall, men har full forståelse for at mange heller velger 85 :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

hma

Sitat fra: Stig O på onsdag 19. mars 2014, klokken 19:50
Ikke glem at de få kronene du sparer på en S60 i forhold til en S85 taper du sansynligvis mere på den dagen du skal selge den.
Jeg er ikke enig og tviler sterkt på at det er sannsynlig at prosentvis verditap for S60 blir større sammenlignet med S/P85. Jeg tror snarere motsatt.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

MM

Sitat fra: hma på onsdag 19. mars 2014, klokken 22:56
Sitat fra: Stig O på onsdag 19. mars 2014, klokken 19:50
Ikke glem at de få kronene du sparer på en S60 i forhold til en S85 taper du sansynligvis mere på den dagen du skal selge den.
Jeg er ikke enig og tviler sterkt på at det er sannsynlig at prosentvis verditap for S60 blir større sammenlignet med S/P85. Jeg tror snarere motsatt.
.     
+1
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

Bjoris

#29
Jeg er enig, iallefall i kroner og det er nå engang det som teller så vil en forsiktig utstyrt S60 ganske sikkert falle mindre i kroner enn en S85/P85.

Om to år er det nok betydelig lettere å selge en S60 til 299.000 enn min S85 smekk full av utstyr til 449.000, det tro nå jeg... og nå ser jeg på prisen før prisene steg, etter prisøkningen har jo pris for utstyr gått opp mer en selve bilen...

Jeg syns ikke det var så rasjonelt å legge 600 på bordet for S85en vår med alt unntatt barneseter og ekstra alarmsensor, men, men nå er det gjort. Det er ikke så lett å velge bort utstyr heller og en full spec S60 blir litt rart på en måte, da blir liksom de siste 50.000 en pølse i slakte tiden, men ser en 450 mot 600 så er det mye penger ekstra som vi aldri får igjen, men så blir det jo til at en MÅ ha SC, met.lakk, Teckpk, panorama for takbok, vinterpakke og vips så ble den dyr S60en også...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA