Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Clever utvider i Danmark

Startet av pej, fredag 10. januar 2014, klokken 13:03

« forrige - neste »

pej

Det ryktes mer og mer om at GM kjøper opp Tesla. Hva tror vi om det? Kjører vi OPEL om et års tid? Kanskje vi som ikke har fått bilene ennå får nytt merke i grillen? Hva håper vi på da? Kan leve med Cadillac..eller kanskje Chevy?
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Roger Kolbu

Vil neppe bli et slikt endelikt så lenge Elon har kontrollen!  ;)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

OddB

Sitat fra: Roger Kolbu på fredag 03. januar 2014, klokken 00:10
Vil neppe bli et slikt endelikt så lenge Elon har kontrollen!  ;)
Nei å drive å spekulere i slikt viser at det er mange som ikke har forstått hva fyren driver med. Han gir seg ikke før både bil- og romfartsindustrien ligger i ruiner. Til og med den europeiske romfartsindustrien har skjønt at de må omorganisere seg kraftig for å klare å stå i mot konkurransen fra SpaceX. Det tror jeg også bilindustrien vil skjønne ganske snart..
Elon har uttalt at han er den som selger seg sist ut av selskapet, og det tror jeg ikke kommer til å skje de første tiårene. En annen ting er at han mest sannsynlig vil tilsette en CEO for å ta seg av den daglige driften om noen år når storproduksjonen av biler er kommet i gang. Men han vil sørge for at Tesla holder kursen. Det ender kanskje opp med at Tesla kjøper opp GM istedet om noen år ? ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

cra

Om GM skulle kjøpe opp Tesla ser jeg ikke for meg at de skulle endre navnet på bilen til noe annet enn Tesla; til det er navnet allerede et for sterkt varemerke, et begrep, og for mange allerede en livsstil. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tai

Sitat fra: pej på fredag 03. januar 2014, klokken 00:02
Det ryktes mer og mer om at GM kjøper opp Tesla. Hva tror vi om det? Kjører vi OPEL om et års tid? Kanskje vi som ikke har fått bilene ennå får nytt merke i grillen? Hva håper vi på da? Kan leve med Cadillac..eller kanskje Chevy?

Fysjameg, får jeg Cadillac eller Chevy i grillen på min bil hever jeg kjøpet!!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

snurrehue

Sitat fra: cra på fredag 03. januar 2014, klokken 10:28
Om GM skulle kjøpe opp Tesla ser jeg ikke for meg at de skulle endre navnet på bilen til noe annet enn Tesla; til det er navnet allerede et for sterkt varemerke, et begrep, og for mange allerede en livsstil. :)

Ikke være så sikker på det. Hvor mange Model S er hittil produsert? Mellom 20 000 og 30 000? I verdensmålestokk, eller for så vidt USA-målestokk, er Tesla fremdeles knapt merkbar. Men, skulle det bli oppkjøp tviler jeg sterkt på at GM vil gjøre Tesla til feks Chevrolet. De vil nok da ha elbilsatsingen under eget merkenavn, som Tesla.

Henning76

Ved å klikke seg gjennom ulike artikler linket fra denne bloggen (via USA Today) finner man at andre analytikere mener at APPLE (ja, de som lager telefoner og laptoper) burde kjøpe Tesla.

http://www.usatoday.com/story/tech/2013/12/23/apple-crunch-year-2014/4143685/

Man får ta dette som det det er - ville gjetninger, ønsketenkning eller økonomiske simuleringer uten særlig basis i virkelighetens verden.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Foleson

Den dagen Apple blir involvert i Tesla er dagen jeg kommer til å vende ryggen til Tesla for alltid. Kan dere tenke dere Apple med sine proprietære teknologier komme på banen i forbindelse med el-biler? Antagelig ville det endt med at de hadde insistert på at deres biler skal ha helt egne ladeplugger som ikke er kompatible med noen andre.....
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Black Lemon

Dette vil ikke være bra. GM ødela Saab og Opel og Peugeot har ødelagt Citroën. Da hadde Ford et bedre grep med Volvo, Land Rover og Jaguar, men for nisjeprodusenter er det ofte best å stå alene. Se bare på BMW som har klart seg meget godt alene. Apple har mistet Jobs og over toppen. Musk er nok like viktig for Tesla som Jobs var for Apple.

Øyvind.h

Sitat fra: Foleson på fredag 03. januar 2014, klokken 11:53
Den dagen Apple blir involvert i Tesla er dagen jeg kommer til å vende ryggen til Tesla for alltid. Kan dere tenke dere Apple med sine proprietære teknologier komme på banen i forbindelse med el-biler? Antagelig ville det endt med at de hadde insistert på at deres biler skal ha helt egne ladeplugger som ikke er kompatible med noen andre.....
Trist at du ser det slik. Det faktum at Tesla ikke gadd å vente på treg standardisering/etablering av skikkelig DC lading er det som sørger for at vi i dag har totalt overlegen hurtiglading av våre biler.

Tesla har gjort mye på sin egen måte, akkurat som Apple.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

#11
SitatGM ødela Saab
Nei. Saab var på konkursens rand da GM tok over, og ville forsvunnet 10 år tidligere om ikke GM hadde praktisert kunstig åndedrett. At GM ikke klarte å skape lønnsomhet kan de sikkert kritiseres for, men det er viktig å huske at det klarte ikke Saab selv engang før GM kom inn i bildet.
Edit: fikset quote

Black Lemon

Det er nok riktig at Saab ville vært konkurs uten GM, men poenget mitt er at et selskap som GM tilfører ikke verdi til et selskap som Saab eller Tesla. Det foregår liten innovasjon i store selskaper. Bare se på MS etter at Gates mistet piffen. Innovasjon skjer i små dynamiske miljøer og dette har Musk vist.

jkirkebo

Sitat fra: snurrehue på fredag 03. januar 2014, klokken 10:42
Ikke være så sikker på det. Hvor mange Model S er hittil produsert? Mellom 20 000 og 30 000? I verdensmålestokk, eller for så vidt USA-målestokk, er Tesla fremdeles knapt merkbar. Men, skulle det bli oppkjøp tviler jeg sterkt på at GM vil gjøre Tesla til feks Chevrolet. De vil nok da ha elbilsatsingen under eget merkenavn, som Tesla.

Eller som Cadillac kanskje? Så får vi en ny EL-dorado ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 03. januar 2014, klokken 12:04
Sitat fra: Foleson på fredag 03. januar 2014, klokken 11:53
Den dagen Apple blir involvert i Tesla er dagen jeg kommer til å vende ryggen til Tesla for alltid. Kan dere tenke dere Apple med sine proprietære teknologier komme på banen i forbindelse med el-biler? Antagelig ville det endt med at de hadde insistert på at deres biler skal ha helt egne ladeplugger som ikke er kompatible med noen andre.....
Trist at du ser det slik. Det faktum at Tesla ikke gadd å vente på treg standardisering/etablering av skikkelig DC lading er det som sørger for at vi i dag har totalt overlegen hurtiglading av våre biler.

Tesla har gjort mye på sin egen måte, akkurat som Apple.

Jepp, Lightning-pluggen til Apple er totalt overlegen alle USB-variantene. Og den er ikke mer proprietær enn at man kan utnytte enhver USB-lader om man har med seg USB til Lightning kabelen. Akkurat som Tesla kan utnytte Type 2 ladestasjoner ved å ha med Type 2 til Type 2 kabel. Når ting bygges opp slik spiller det liten rolle at pluggen på bilsiden/telefonsiden er spesiell.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA