Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CHAdeMO adapter lansert

Startet av fummul@hotmail.com, fredag 10. januar 2014, klokken 11:11

« forrige - neste »

fummul@hotmail.com

Jeg har en plan om en slalomhelg til Åre om en liten mnd. spørsmålet er akkurat det med lading. kjører opp på Torsdag og ned Søndag fra Trondheim. Ser det er en hurtiglader der, kansje flere ? Er det noen som har prøvd denne ? bør jeg beregne lang tid for lading ? Er denne gratis ?
Skal til Åregården, som jeg ser er en kort spasertur unna.
Alt dette selvfølgelig om jeg er så heldig og få bil til da.

Gladtrd

Jeg var i Åre for en stund siden, men den såkalte "hurtigladeren" er ikke montert ennå. Derimot står det 4 stk ladepunkt MED kabel like ved Åre Stasjon, men disse er kun 13A enfase. 2 stk type 1 og 2 stk type 2.
Dumt at Sverige som har TN-nett (400V) ikke bygger for 3-fase i tillegg, men det er vel snakk om kostnader sikkert.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Cowboystrekk

Den lader kun på 3 kW-timen, testa for 2 uker siden... Men hjelper om man skal handle noen timer...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

JWinterburn

Fungerer vel når jeg er der hele helga, nå er det vel ikke sikkert jeg trenger lading heller? Eller? Med skistativ på taket..

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

Gladtrd

Alternativt kan du lade på Storlien på tur hjem (7,4kW)

Sitathttp://www.uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=ce2dd84b-f420-4fda-a171-01f0e196b413&ln=no

Kommentar: CCS och CHAdeMO snabbladdare, RFID-kort från EVpower eller Jämtkraft. Mod3-laddning med fast kabel 32A/230V med typ1 och 32A/400V typ2. Smartladdstationerna är öppna för alla.

JWinterburn

Hvor er dette på storlien ? Hva vil det si på ladehastighet ?

#P23507

Gladtrd

Sitat fra: JWinterburn på fredag 03. januar 2014, klokken 18:47
Hvor er dette på storlien ? Hva vil det si på ladehastighet ?

Klikk på linken så ser du hvor det er .... ved COOP Extra Storlien. Vises på kart øverst på nettsiden.

drFloyd

Har selv kjørt samme strekningen (Trondheim - Åre - Trondheim) med Model S Sig P+ på en og samme dag uten noen problemer. Det var kaldt (ca minus sju over fjellet) og noe is på vegen men ellers fint vær uten vind. Ladet gratis i Åre på en av ladestasjonene der (ca 4 timer) før hjemturen for å være sikker på å ha nok effekt på batteriet, men det viste seg å egentlig ikke være nødvendig. Startet med 100% på batteriet og avsluttet turen med over 20% igjen. Turen foregikk med piggdekk.

Skal innrømme at jeg kjørte pent da dette var den første turen over fjellet til Åre med elbil og var derfor noe usikker på hvor mye effekt som ville gå med på en slik tur og var derfor også noe forsiktig med å ha mer enn 20 grader inne i bila. Satte for øvrig personlig rekord i lavt forbruk i Teslaen på hjemturen - hadde et gjennomsnittsforbruk over 5 mil på 950 W/mil! Dette oppnådde jeg på veg ned fra fjellet og forbi Meråker.

Vær for øvrig forberedt på å bli omringet av interesserte svensker når du parkerer... ;)

Cowboystrekk

Du var vell ikke tilfeldigvis i Åre 21.12 drFloyd? Kom en P+ sig rød og parkerte ved meg litt etter at jeg kom...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

drFloyd

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 03. januar 2014, klokken 23:12
Du var vell ikke tilfeldigvis i Åre 21.12 drFloyd? Kom en P+ sig rød og parkerte ved meg litt etter at jeg kom...
Nei, det var nok ikke meg. Var der en måneds tid tidligere. Min er også sig rød, men har helfoliert bila...

JWinterburn

Sitat fra: drFloyd på lørdag 04. januar 2014, klokken 14:03
Nei, det var nok ikke meg. Var der en måneds tid tidligere. Min er også sig rød, men har helfoliert bila...
hvilken farge? Pris?

#P23507

drFloyd

Sitat fra: JWinterburn på lørdag 04. januar 2014, klokken 18:38

hvilken farge? Pris?

Matt rød. Svart karbonfolie er lagt på nosecon. Har også dekket dørhåndtakene med rød folie. Svart folie dekker lista under dørene. Dekalene bak er erstattet av dekaler i folie. I tillegg er det lagt steinsprutfolie over lysene foran. Prisen var 26 000. Godt fornøyd med resultatet.

JWinterburn

Høres jo helt rått ut, bilreklame som gjorde det? Har du tatt noen bilder? Hadde vært morro og sett.

#P23507

Gladtrd

Sitat fra: JWinterburn på søndag 05. januar 2014, klokken 23:39
Høres jo helt rått ut, bilreklame som gjorde det? Har du tatt noen bilder? Hadde vært morro og sett.

+1

JWinterburn

vet du hvilken kontakt det var der ? Må jeg ha rød adapter, eller holder det med den type 2 laderen fra salto ?

#P23507

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA