Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av Fyrverkeri, torsdag 09. januar 2014, klokken 14:07

« forrige - neste »

Fyrverkeri

Vurderer å selge min 2012 US-Leaf SL fordi den viser seg å ikke dekke alle behovene jeg har. Minuset ved salg er jo det naturlige verditapet og den høye omregistreringsavgiften, kikker rundt på finn men hva tror dere markedet er villig til å gi? Kjapp info om bilen:

* 2012 US Leaf SL (Sølvgrå, lettest å holde ren ;) som hadde gått 1000km når jeg kjøpt den i sommer, ca 10.000km nå.

* Har skriftlig kontraktfestet garanti tilsvarende Nissans nybilgaranti fra selger (Sør-Import i Kristiansand som jeg bare har positive erfaringer med), denne gjelder til 2017.

* Bilen er gjort lakkforsegling på og møysommelig understellsbehandlet med tynnstoff (Owatrol), lyddempermasse i hjulbuer/innerskjermer og understellsmasse under bilen forøvrig.

* Nye Michelin X-Ice Xi3 piggfrie vinterdekk, NAF best i test på rullemotstand og dekkstøy, følger også med standard sommerdekk (kan også regnes som nye). Har både gummimatter og stoffmatter til innvendig.

Ellers følger det med standard 10A ladekladd selvfølgelig

Fyrverkeri


Daeedor

Har ikke peiling - men se på finn.no - der er vel prisene realistiske på de bilene som blir solgt ! ( dvs , dersom de har stått der lenge uten å bli solgt , så er sannsynligvis prisen for høy...) Lykke til -

sven erik

nå har jo å 2014 modellene kommet  men  er bilen helt  strøken er vel rundt halve av det du ga en omtrent pris i dag

Ona IX

Ser det ligger us leaf fra 2011 ute for 149 000,- må nok lenger ned enn som så! Husk at det kommer omreg avgift med din bil og ikke importørene!
Tror det beste økonomisk vil være å ikke selge!
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

Fyrverkeri

Men 2011 er jo uten varmepakka, ikke så bre å sammenlike den med 2012, omreg.avgift er på 10.000 for min, gav 190.000 for den (hvorav 10.000 var for garanti til 2017) i sommer

Leaf_entusiast

Det ligger en USA 2012-modell for 171.000 inkl vinterdekk. Den er gått 25' og selges fra forhandler. Annonsen er ikke endret på en måned. Det kan tyde på at prisen er for høy.  Jeg vil tippe at du kanskje ender på 159 - 165 inkl reg avg

emil

Sitat fra: Fyrverkeri på fredag 03. januar 2014, klokken 07:37
Men 2011 er jo uten varmepakka, ikke så bre å sammenlike den med 2012, omreg.avgift er på 10.000 for min, gav 190.000 for den (hvorav 10.000 var for garanti til 2017) i sommer

Spørsmålet er om de som er ute etter Leaf i den nedre enden av prisområdet bryr seg mye om forskjellene på 2011 og 2012 eller om de bare skal ha en bli med nok plass de kan kjøre kollektivt med.

Har heldigvis ingen planer om å kvitte meg med min bil med det første

Fyrverkeri

Ang den til 171.000, den har bare 12mnd garanti, min har 3 år igjen, også er min lakkforseglet og undertsellsbehandlet og har gått under halvparten.

Thomas Parsli

Jeg vil tippe en pris mellom 170.000,- og 180.000,- men det er som kjent kjøper som bestemmer prisen :)

Det avgjørende er å kommunisere den gode garantien, at bilen har "vinterpakke" og verdien av lakkforsegling/understellsbehandling.

De som skal kjøpe Leaf har sikkert blitt fortalt av en (norsk) bilselger hvor forferdelig US-modellene er (ingen garanti, ikke vinterpakke, batterier skadet av høy varme, høy risiko, etc, etc, etc). Det er muigens litt FUD som skal motbevises eller missforståelser som skal oppklares.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Odd

Din garanti er ikke verd noe hvis ikke din kjøper bor så nære at han kan benytte den.
Den er knyttet til en lokal forhandler og ikke til Nissan Norge.

Vi kjøpte en "brukt" Acenta demobil fra en Nissan forhandler, da fikk vi med full garanti i 5 år (Nissan Norge)
Bilen er en 2013 modell med fotbrekk, det vil si en 2014 motell hvis en hadde registrert den i år.
I tillegg var det med samme hjulsett som du har, vinter og sommerdekk på original Nissan alu. felg.
Alle Nissan Norsk importerte Leafer er understells behandlet på samme måte som din.
Den hadde gått 500 mil, og vi fikk med Crome sett (ca 7000)

Vi betalte 239 000 alt inklusivt.
En kan da trekke fra for å sammenligne, 7000 (crome)  samt de 10 000 (Service ikke verd noe) og omregistrering ( minimum 10 000) Det vil si ca 30 000. Da er vi nede i 209 000 for en ny modell med full garanti..

Tror du må belage deg på at du kommer til å tape relativt mye på bilen din.
Sier ikke at dette er et greit regnestykke, men det er det jeg ville ha gjort fort og brutalt.
Hvis jeg skulle kjøpt bilen din ... ville jeg ha sammenligna sånn.


Leifen1980

Hei.
Jeg er selv på jakt etter en brukt Leaf nå, må bare få solgt SUV fossilen først, og det er jo mange på finn.no fra 175.000 og litt oppover inkl garanti.
Når det er sagt så ligger det også noen modeller med facelift (2013) fra 195.000,-
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46088805 f.eks.

Du kan vel være heldig å få opp mot 170 000, men du har stor konkurranse med alle andre Leafer for salg på Finn som kan leveres på dagen.
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA