Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skattetrekk for elbil på 4.10 km ? (Må gjerne flyttes)

Startet av Olemann, torsdag 09. januar 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Olemann

Hei,

Skal prøvekjøre denne uken, og har lett etter info med beskrivelse av utstyrs-pakker, men finner bare forkortelser og svært kort tekst.  Noen som har linker til mer info om utstyr, varianter, pakker ?

Mvh Ole

LMOR

Det meste stemmer, men ikke om det er standard eller ei. Det må du lese ut fra den norske prislisten
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

Du finner litt i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10321.0.html

Det finnes også en konfigurator på engelsk her: http://www.bmw.co.uk/vc/ncc/xhtml/start/startEngineSelectionWithParams.faces?referer=topnav&productType=1&brand=BM&market=GB&country=GB&locale=en_GB&modelRangeId=I01 - og der står det litt mer på engelsk om utstyret. Men husk at det er forskjell mellom hva som er standardutstyr og ikke i England vs Norge (pakkesammensetningen er også forskjellig)...

jaxry

Var hos Bavaria på Økern idag og fikk et tilbud. Har sittet i julen og spesifisert mine tilvalg basert på prisliste jeg fikk ved prøvekjøring i midten av desember. Viser seg nå at BMW har utstedt ny prisliste per 01.01 hvor Comfort Package Advanced, med Navi Pro nå koster 10 900 mer enn iht. forrige prisliste. På forrige prisliste sto det at daværende pris på CPA ville endres fra 03/14, så ble litt forbannet når de allerede nå har endret dette.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

LMOR

Det kom først som en presisering i UK for over en måned siden, at prisen gjelder produksjon innen utgangen av mars. Alle som bestilte før nyttår, skal få produksjon der gammel pris gjelder. Nå er produksjon april.

Enig i at dette var uklart, men så lenge de oppdaterer prislisten før du bestiller, så er det vel ikke så mye å gjøre med det.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jaxry

Når jeg som norsk kunde blir utdelt en norsk prisliste som til syvende og sist tilsier at prisene gjelder tom 02/14, i desember måned, uten noe videre info om at dette gjelder produksjonen, føler jeg meg villedet som potensiell kunde. At man må se til en presisering i UK blir litt far fetched. I UK gjelder garanti til 160 000 km, men ikke her til lands.
Som potensiell ny kunde, som blir tildelt prisliste rett før jul, syns jeg denne endringen hadde vært riktig å opplyse om 11000kr er faktisk litt...

LMOR

Eller produksjon i februar, og levering i mars, vi får se.

Men i prislisten stod det: (609 t.o.m. 02/14, 606 f.o.m. 03/14)

Det er nok dessverre slik at dette riktig i forhold til at når du kjøper pakken, så får du 609 hvis den produseres før 03/14, og 606 i produksjonen fra mars. (men heldigvis så står det 609 i min kontrakt)

MEN det som blir spennende er å se om det er andre ting de endrer på. Mars og September er typiske måneder for BMW å endre produksjonen. Kanskje vi andre går glipp av noe...
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: jaxry på fredag 03. januar 2014, klokken 21:27
I UK gjelder garanti til 160 000 km, men ikke her til lands.

Dette er en skrivefeil. Det står 100 000 miles i stedet for 100 000 km, og så har noen regnet ut at det blir 160 000 km :-)

Se min forrige post, det står riktig i prislisten, det er vi som har tolket den feil. Det står forbehold overalt om prisendringer, og Eurokursen har også endret seg betydelig siden begynnelsen av november. Det utgjør 17500.- på en fullutstyrt i3.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

jaxry, har du den nye prislisten?

Produksjonen av USA versjonene starter i mars. Der er det en ny pakke ZTD, som inkluderte mer enn den vi andre har bestilt. Hvis det er forklaringen, så får du også med 2 pakker i den prisen.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Obba

Sitat fra: LMOR på fredag 03. januar 2014, klokken 21:38

Dette er en skrivefeil. Det står 100 000 miles i stedet for 100 000 km, og så har noen regnet ut at det blir 160 000 km :-)
Mener du det som står på bmw.com (http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/i/i3/2013/showroom/drive.html) er en skrivefeil? "Lithium-ion high-voltage battery: ---- An 8-year warranty or 100,000 miles is given for the high-voltage battery."

jaxry

Jepp, finner ikke ZTD på den.
Jeg har gransket listene, og såvidt jeg kan se er forskjellen 7GA med 609 inkl, samt at låsbare hjulbolter nå koster 200  ;)
BMW har forbeholdt seg all rett til å endre som de vil. Syns bare kommunikasjonen kunne vært bedre. Selgeren jeg snakket med i desember "skrøt" av at det sannsynligvis ble ETT års leveringstid. I såfall burde endringer i pris grunnet produksjonsdato virkelig blitt opplyst om.
Til syvende og sist har man neppe noe forhandlingsrom her. Det er det som er kjipt. Vanligvis har man noe forhandligsrom når man kjøper bil. For min del kan det bli avgjørende for om jeg kjøper bilen, da vi allerede pushet ønsket grense på pris med de gamle prisene.

Vi får se hva vi gjør.

Coachen

Så lenge jeg har underskrevet kontrakten med pris på så kan de ikke endre noe eller?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Olemann

Takker for mye nytting info.  Prøvekjøringen var morsom, et skritt opp fra min Trilling, og minst 3 opp fra min Reva.  Og når det skal parkeres på Storsenteret i Sandvika er ikke heller Tesla Model S noe savn :-)

Jeg velger 7GA comfort advanced pakke, og ser at Navi Business 606 er listet i tilbudet, men trodde likevel dette var den lille skjermen? At man måtte oppgradere til Navi Pro for å få den store, og det har jeg ikke behov for.  Strengt tatt trenger jeg ikke Navi i det hele tatt,  men om jeg velger bare comfort pakke (7RS) mister jeg da hele displayet  eller er det bare Navi delen som blir borte, men displayet består? At jeg mister LED lyspynten gjør ikke noe, og tror heller ikke jeg går for LED hovedlys, mer lyst på det fete Harman Kardon anlegget og et sted går jo streken for tilvalg.....

Mvh Ole

Jalla

Sitat fra: Obba på fredag 03. januar 2014, klokken 22:15
Sitat fra: LMOR på fredag 03. januar 2014, klokken 21:38

Mener du det som står på bmw.com (http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/i/i3/2013/showroom/drive.html) er en skrivefeil? "Lithium-ion high-voltage battery: ---- An 8-year warranty or 100,000 miles is given for the high-voltage battery."

Det er riktig det du sier, men det er noe rart her. Også på de engelske sidene står det 100.000 miles.
Men i Norge, Sverige, Tyskland og Nederland står det 100.000 km.

I Nederland ble de forresten levert 225 stk i3 i desember.

FrodeJ

Hei, i desember var det nok uansett for sent til å få med navi pro. Selgeren i Trondheim sa til oss på introduskjonsdagen 16. nov. at det var produksjonsdato som var angitt, men at BMW Norge hadde sagt at alle som bestilte innen 1. des. ville få til gammel pris.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA