Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skattetrekk for elbil på 4.10 km ? (Må gjerne flyttes)

Startet av Olemann, torsdag 09. januar 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Terondo

En annen greie er vel at firmware til bilen pushes ut via ConnectedDrive-tjenesten. Det var i alle fall det jeg fikk beskjed om fra selger. At med denne tjenesten, kunne endel verkstedsturer utebli, siden BMW oppdaterte bilen automatisk ved behov.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Sitat fra: Terondo på tirsdag 21. januar 2014, klokken 10:33
En annen greie er vel at firmware til bilen pushes ut via ConnectedDrive-tjenesten. Det var i alle fall det jeg fikk beskjed om fra selger. At med denne tjenesten, kunne endel verkstedsturer utebli, siden BMW oppdaterte bilen automatisk ved behov.
Ja, det har du rett i, og mange andre ting hentes/styres fra nettet også.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Elmo

Overraskende at ingen har linket direkte til prislisten enda.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bromm

Sitat fra: Elmo på tirsdag 21. januar 2014, klokken 22:28
Overraskende at ingen har linket direkte til prislisten enda.

Vel, det er vel ikke helt riktig - jeg postet både den som gjaldt for 2013, og et regneark for å konfigurere "egen bil" allerede den 5/11-13 på denne tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10321.msg138866.html#msg138866

At det stadig dukker opp nye tråder (og prislister) er jo en annen sak ;)

bromm

Her er NY versjon av konfiguratoren (basert på 2014 prisliste)

PS! Forumet tillater ikke opplasting av xls-formatet, så filen er lagret med CSV som etternavn. Excel vil i de fleste tilfeller åpne filen riktig likevel - hvis ikke, kan man endre navnet til å slutte med ".xls"

PS2!!! Husk å lagre den i XLS eller XLSX hvis du vil beholde formateringen.

jgilberg

Sitat fra: LMOR på søndag 19. januar 2014, klokken 12:59
Sitat fra: SE på søndag 19. januar 2014, klokken 12:29
WBY1Z21070VZ59689   16.01.2014 (svensk språkpakke, --> Norsk??)
  13 -14 biler om dagen

Det er en norsk bil, for ladekabelen er norsk og ikke svensk.

Hvordan regner du ut det? De lages vel ikke med løpende nummer?
Selv om siffer 4 fra høyre har gått opp med 1, så har siffer 9 fra høyre gått ned.

Jeg krysset av på svensk haha, kanskje min? Leveres 31 Jan kl 14, alt av utstyr :-)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

MortenH

Jeg har fått melding fra min leverandør om at brukermanualen bare finnes i svensk versjon. Antar at han mener papirversjonen. Jeg venter vel at e-manualen som ligger i menyen på bilens eget informasjonssytem er på norsk. Noen erfaringer?
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Vind

Sitat fra: MortenH på onsdag 22. januar 2014, klokken 10:43
Jeg har fått melding fra min leverandør om at brukermanualen bare finnes i svensk versjon. Antar at han mener papirversjonen. Jeg venter vel at e-manualen som ligger i menyen på bilens eget informasjonssytem er på norsk. Noen erfaringer?
Håndboken i bilen er engelsk (svensk papir, engelsk på skjerm), har ikke testet om det går an å bytte til Norsk.  Skal ta en titt når jeg er innom bilen neste gang. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Tore Wold

[/quote]Håndboken i bilen er engelsk (svensk papir, engelsk på skjerm), har ikke testet om det går an å bytte til Norsk.  Skal ta en titt når jeg er innom bilen neste gang.
[/quote]

Jeg har testet og ikke funnet noen Norsk språk i bilens elektroniske håndbok. Mange andre derimot, bla.a. Svensk.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - - - -
Tidl.: 316i, 2x520i, 120i, Nå: 325iA Cab og i3 m/Wallbox Pure.

LMOR

Det har vært slik i mange år. BMW mener at vi sikkert ønsker oss svensk manual siden vi bor så nærme Sverige. Da slipper de å lage en norsk. Jeg for min del synes det er lettere å lese engelsk enn svensk, så selv om den er trykket på miljøvennlig materiale, så kunne de spart miljøet og droppet manualen på svensk :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Har noen av dere heldige prøvd ut stemme styring? Og i såfall går det i engelsk :D eller svensk? :-\

LMOR

Sitat fra: haggen på onsdag 22. januar 2014, klokken 19:24
Har noen av dere heldige prøvd ut stemme styring? Og i såfall går det i engelsk :D eller svensk? :-\

Hvis du har valgt svensk språkpakke, må du snakke svensk :-)

Jeg har ikke prøvd noe annet en engelsk på min F10, selv om jeg der også har svensk språkpakke. Tror ikke du kan velge svensk stemmestyring, kanskje på i3. Det er vanskelig nok å si mine norske kontakter på engelsk... Derfor har jeg stor tro på en kombinasjon av stemme og iDrive touch. Det kommer til å bli jättebra!

Oppdatering. Fant ut av at den takler 6 språk, og fem av dem er English, French, Spanish, German and Italian. Tror kanskje Dutch kommer foran Svensk. Jeg la ut noen nyttige filmer i en annen tråd der de snakke Spansk til bilen.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TrondW

Har fulgt med her en stund og lært mye. Prøver meg med mitt første spørsmål; er det en elektronisk manual tilgjengelig og hvordan får man i tilfellet tak i denne?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

LMOR

Sitat fra: TrondW på onsdag 22. januar 2014, klokken 19:47
Har fulgt med her en stund og lært mye. Prøver meg med mitt første spørsmål; er det en elektronisk manual tilgjengelig og hvordan får man i tilfellet tak i denne?
Du finner en egen manual-tråd. Leser du den kan du like mye som oss andre :-)
Still eventuelt oppfølgingsspørsmål der.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: bromm på tirsdag 21. januar 2014, klokken 05:05
Det står at "Navigation Data is saved in vehicle and CAN be updated with USB medium"...
... helt til det motsatte er bevist og dokumentert fra BMW selv...

Jeg prøvde en software oppdatering (ikke kart) i dag. Da sier bilen "no USB pin"...

Så det er ikke bare kartene som må gå via USB. Men jeg tror fremdeles viktige ting kommer via nettet, og kanskje mer for dem som har betalt for data-trafikk. "internett". Det var ikke internett på denne bilen.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA