Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skattetrekk for elbil på 4.10 km ? (Må gjerne flyttes)

Startet av Olemann, torsdag 09. januar 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Vind

#105
Jeg ser det, men har ikke lagt merke til dem før. Det et bare en litt annen farge på lyset enn xenon i kanten.  Teorien om at den treffer panseret er ikke riktig. Det kommer fra lysene.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: Vind på torsdag 16. januar 2014, klokken 19:05
Jeg ser det, men har ikke lagt merke til dem før. Det et bare ett litt annen farge på lyset enn xenon i kanten.  Teorien om at den treffer panseret er ikke riktig. Det kommer fra lysene.
Det var synd, for da er det kanskje ikke så mye å gjøre med. Men stripen blir ganske bred på litt avstand. Mye mer enn de Xenon lysene jeg har, og "feil farge".

Men kanskje vi venner oss til det. Er jo tydeligst hvis du lyser på noe hvitt. Får male garasjen svart :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

#107
Sitat fra: LMOR link=topic=11480.msg169384#msg169384
/quote]
Men kanskje vi venner oss til det. Er jo tydeligst hvis du lyser på noe hvitt. Får male garasjen svart :-)
Var ute en tur i snøstormen nå - og jeg synes lyset er fint jeg - minner meg om at jeg kjører en anderledes bil (som om ikke alt det andre med bilen minner meg om det)  Ellers er vinteregenskapene veldig bra (her er det kommet 20 cm pudder siste timene), litt brå tractionkontroll når man bredsladder i rundkjøringer, men utrolig lett å plassere akkurat hvor man vil. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: Vind på torsdag 16. januar 2014, klokken 20:36
Sitat fra: LMOR link=topic=11480.msg169384#msg169384
/quote]
Men kanskje vi venner oss til det. Er jo tydeligst hvis du lyser på noe hvitt. Får male garasjen svart :-)
Var ute en tur i snøstormen nå - og jeg synes lyset er fint jeg - minner meg om at jeg kjører en anderledes bil (som om ikke alt det andre med bilen minner meg om det)  Ellers er vinteregenskapene veldig bra (her er det kommet 20 cm pudder siste timene), litt brå tractionkontroll når man bredsladder i rundkjøringer, men utrolig lett å plassere hvor akkurat hvor man vil.

Helt enig. "You are in the future", som sier i en av filmene. Lysen var veldig bra, og du venner deg sikkert til fargeklatten. Her var det også glatt i dag, og jeg kjørte først en F10 som jeg synes er veldig god på vinterføre, men i3 var faktisk bedre. Og på mange underlag, så får de nye dekkene (som jeg la inn en ny link til på omtaler), bedre grep enn de mindre og brede F10 dekkene.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: LMOR på tirsdag 14. januar 2014, klokken 20:08
Sitat fra: Vind på tirsdag 14. januar 2014, klokken 13:11

Føleren sitter på innsiden av ventilen, se bilde her av en tilsvarende (men litt eldre) reservedel:  http://www.turnermotorsport.com/p-1264-bmw-tire-pressure-monitor-sensor-tpms.aspx

Såvidt jeg har skjønt "lades" giveren ved hjelp av rotasjon i hjulet.  Det er derfor man må kjøre noen meter etter å ha resat føleren, f.eks ved overgang mellom sommer og vinterhjul.  Det gjør også at mottakeren finner ut hvilket hjul som hører til hvilken giver.

Dette er ikke det systemet som i3 har, men det jeg har på min BMW i dag. Det måler kun om det feil med dekket, og passer biler med runflat dekk, som i3 ikke har.

På i3 er bildet som vist lengre oppe, der du får det faktiske trykket.

Du ser også at mitt system har en knapp som heter "init", som måler på nytt når du skifter dekk, mens i3 har "reset" for å sette nytt "start-trykk", så ikke bytte av dekk fører til at bilen tror det har skjedd noe fordi trykket endres raskt.

Når jeg leser manualen står det beskrevet det samme gamle systemet jeg har, og ikke det som vises på bildet av ekstrautstyr, med visning av trykk. Men kanskje noen som har fått i3 kan sjekke hvordan bildet faktisk ser ut?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: LMOR på fredag 17. januar 2014, klokken 08:12
Når jeg leser manualen står det beskrevet det samme gamle systemet jeg har, og ikke det som vises på bildet av ekstrautstyr, med visning av trykk. Men kanskje noen som har fått i3 kan sjekke hvordan bildet faktisk ser ut?
Det ser slik ut i bildet ditt - men nå har jeg bestilt med Dekktrykkmonitor.  Så jeg tror vi har rett begge to.  Bestiller man med dekktrykkmonitor ( 1 400 kr) så får man PSI, bestiller man  uten får man "omkretsregnesystemet" - som viser om dekket er OK eller ikke.  Neste mann innom en "demo" bil kan jo sjekke (de hos Steenshagen er ganske ribbet)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Coachen

Jeg bestilte med dekktrykk måler og fikk beskjed om at dette var standard og ikke kostet ekstra selv om det sto 1400 i lista
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

LMOR

Sitat fra: Vind på fredag 17. januar 2014, klokken 11:16
Sitat fra: LMOR på fredag 17. januar 2014, klokken 08:12
Når jeg leser manualen står det beskrevet det samme gamle systemet jeg har, og ikke det som vises på bildet av ekstrautstyr, med visning av trykk. Men kanskje noen som har fått i3 kan sjekke hvordan bildet faktisk ser ut?
Det ser slik ut i bildet ditt - men nå har jeg bestilt med Dekktrykkmonitor.  Så jeg tror vi har rett begge to.  Bestiller man med dekktrykkmonitor ( 1 400 kr) så får man PSI, bestiller man  uten får man "omkretsregnesystemet" - som viser om dekket er OK eller ikke.  Neste mann innom en "demo" bil kan jo sjekke (de hos Steenshagen er ganske ribbet)

Det kan sikkert være rett. Jeg bruker en VIN kode der jeg egentlig ikke vet hva bilen har, og manualen på iPad konfigurerer seg selv. Trenger bare en VIN kode fra noen som har det meste av utstyr :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: LMOR på fredag 17. januar 2014, klokken 12:29
Sitat fra: Vind på fredag 17. januar 2014, klokken 11:16
Sitat fra: LMOR på fredag 17. januar 2014, klokken 08:12
Når jeg leser manualen står det beskrevet det samme gamle systemet jeg har, og ikke det som vises på bildet av ekstrautstyr, med visning av trykk. Men kanskje noen som har fått i3 kan sjekke hvordan bildet faktisk ser ut?
Det ser slik ut i bildet ditt - men nå har jeg bestilt med Dekktrykkmonitor.  Så jeg tror vi har rett begge to.  Bestiller man med dekktrykkmonitor ( 1 400 kr) så får man PSI, bestiller man  uten får man "omkretsregnesystemet" - som viser om dekket er OK eller ikke.  Neste mann innom en "demo" bil kan jo sjekke (de hos Steenshagen er ganske ribbet)

Det kan sikkert være rett. Jeg bruker en VIN kode der jeg egentlig ikke vet hva bilen har, og manualen på iPad konfigurerer seg selv. Trenger bare en VIN kode fra noen som har det meste av utstyr :-)

Takk til de som bidrar til "forskningen". Nå har jeg 2 norske og en US bil inne, og kan sammenligne :-)

Da er det også klart at biler som har 2VB, har oversikten som er vist på bildet, med individuell måling at dekktrykk. De blir "aktivert" etter reset, etter at du har kjørt bilen over 30km/t.

Du må sikre at dekk du bruker har TPM elektronikk.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Coachen

Fra min kontrakt:

Standardutstyr
Fabrikkode 230
Dekktrykksmonitor 2VB
Varseltrekant og førstehjelpssett 428
Oppvarmbare forseter 494
Batterivarmer med varmepumpeteknologi 4T9
Speedometer med kilometertelling 548
Sterkere strømforsyning 570
Deaktivering av passasjerkollisjonsputen 5DA
Intelligent emergency call 6AC
TeleServices 6AE
Remote Services 6AP
Battery Certificate 7AQ
Svensk instruksjonsbok/Servicehefte 885
Kjølemiddel 8R9
AG kode 8TG
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Obba

Sitat fra: Coachen på fredag 17. januar 2014, klokken 13:39
Fra min kontrakt:

Standardutstyr
--
Dekktrykksmonitor 2VB
--
Ja dette står hos meg også og jeg krysset ikke av for dekktrykksmonitor som tilleggsutstyr.

jaxry

Jeg bestilte sist fredag. Da sto 2VB i ekstrautstyrlista til 1400, men i kontrakten er den inkludert, kostnadsfritt.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

MortenH

#117
Sitat fra: LMOR på fredag 17. januar 2014, klokken 12:29

Det kan sikkert være rett. Jeg bruker en VIN kode der jeg egentlig ikke vet hva bilen har, og manualen på iPad konfigurerer seg selv. Trenger bare en VIN kode fra noen som har det meste av utstyr :-)

Her er et tilfeldig valgt VIN nummer med mye utstyr: WBY1Z21080VZ58437 (NB det er ikke mitt)

Her kan du sjekke spec til hvilken som helst bil og prøve forskjellig VIN-nummer til du finner en du liker:
http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

LMOR

Takk. Jeg hadde dette nummeret. Men hadde ikke sjekket at den var Tysk og ikke norsk.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

SE

Artig å slå opp, finne dato og anslå produksjonshastighet
WBY1Z21070VZ59689   16.01.2014 (svensk språkpakke, --> Norsk??)
WBY1Z21080VZ58437   14.10.2013
  13 -14 biler om dagen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA