Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bleeding the fluid heater using vacuum?

Startet av Tesla-man, torsdag 09. januar 2014, klokken 09:09

« forrige - neste »

Bonefish

+1 samme her. Fikk bilen 2 des så langt har alt fungert slik det skal :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Purebadgergold

+2 samme her. Fikk bilen 25. november 2013, og så langt har alt fungert som det skal !!
P85, Sort
Alt utstyr - barneseter

Øyvind.h

#17
Sitat fra: Tesla-man på torsdag 02. januar 2014, klokken 23:50
Mange ord i lange innlegg fra enkelte i denne tråden ::).  Kamuflerer ikke det faktum at mange feil kan ikke rettes med en SW-oppdatering, feil som allerede hefter ved -13 modellen med "D" i VIN, og som vi kan håpe og tro er langt bedre på -14 med "E" i VIN 

Blir nok så bra så... :)
Ja du må jo gjerne håpe og tro at differensiert VIN mellom Europa og US innebærer store endringer. Men da må du samtidig se bort ifra selskapets (begrensede) historikk, image som tech-selskap samt hvilken utvikling feilraten på bilene har hatt. Ingen av disse forholdene taler for store endringer fra produksjonsdato 31.12 til produksjonsdato 01.01. Hvis du tenker at Tesla opererer likt som andre bilprodusenter forstår jeg logikken, men det gjør de altså ikke :)

Alt taler derimot for at små endringer tilføres produksjonslinjen kontinuerlig, og et vesentlig enkeltløft vil komme i forbindelse med lansering av ny versjon (eks Model S v1.5). Det som ikke kan sw tweakes på biler levert foreløpig, og som havner i kategorien "feil", tas som service-bulletins.

Med andre ord - du har helt rett i at en bil produsert sommeren 2014 har færre feil ut fra fabrikken enn en bil produsert sommeren 2013, nettopp fordi selskapet gjør små endringer kontinuerlig. Det er ikke derimot sagt at en bil levert sommeren 2014 har færre feil enn en bil levert sommer 2013 som har vært inne på service med tilhørende service-bulletins :) Men noen designforskjeller kan det være. Eksempelvis er det lenge spekulert i om skinnet fra midten av B-stolpen og nedover blir byttet ut med plast, slik de fleste andre biler har. Kanten på skinnet på B-stolpen slites fort av folk som er røslige og/eller har setet langt tilbake. Plast er det eneste som holder over tid mot den typen subbing, men jeg synes skinnet på B-stolpen er penere. Jeg subber ikke borti her, og beholder helst skinnet. Et eksempel på at produksjonsjusteringer ikke nødvendigvis er til det bedre selv om løsningen blir mer versatil/holdbar for en del brukere :)

Sett bort ifra noe software jeg ikke er fornøyd med, og UMC som ikke fungerer bra, er min Model S også feilfri :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA