Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Luftfjæring

Startet av Gusse, torsdag 09. januar 2014, klokken 09:06

« forrige - neste »

Gusse

I kveld når jeg gikk ifra bilen, ville den ikke låse seg selv(walk away lock). Jeg låste ikke opp bilen med FOB. Tok en stund, så gikk håndtakene inn.....men fremdeles var bilen ulåst(bekreftet med appen) og skjermen (som normalt skrur seg av når jeg setter bilen i park, løfter baken fra setet, går ut av bilen, og lukker døra) sto fremdeles å lyste i kupeen. Prøvde så å låse bilen med FOB. Bilen låste seg, men skjermen sto og lyste. Gikk så inn en tur for så å komme tilbake noen minutter etter....joda skjermen var fremdeles i show off modus, og skapte lysende stemning i bilen.
Endte opp med å sette meg i bilen, trykke på bremsen. Tok for sikkerhet skyld å satte bilen i revers, for så å sette den i park igjen. Da når jeg forlot bilen, fungerte alt som det skulle. Skjermen slukket og bilen låste seg når jeg "walked away" 8)
Har noen flere opplevd dette?

Tesla-man

Høres ut som om bilen ikke registrerte at du var ute av setet (feil i sensoren).  Kan det stemme?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

OleJA

Har opplevd en gang at tom AC i bilen stod på når jeg sjekket med Appen en god stund etter parkering. Fikk skrudd av varme via App, men skjermene var på flere timer senere når jeg skulle hjem fra jobb.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Gusse

Sitat fra: Tesla-man på onsdag 01. januar 2014, klokken 16:36
Høres ut som om bilen ikke registrerte at du var ute av setet (feil i sensoren).  Kan det stemme?
Det kan være godt mulig, men med tanke på all den julmaten som har blitt konsumert, så skulle det ikke være tvil :D
Kanskje sensoren fikk seg et sjokk på den plutselige økningen :D
Seriøst sagt, så er det første gangen jeg opplever dette, men har notert det på smørbrødlista for neste turn.

TeslaK

Har også opplevd dette men mener å huske den slukket når jeg låste med fob'en
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Gladtrd

Opplevde dette selv nå i romjulen. Prøvde flere ganger å låse og åpne bilen samt å sette meg inn for å se om det var noen innstilling som kunne beholde den på i "show-modus".
Endte opp med å sette den i gir og låse igjen, da ble den mørk.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Gusse

Sitat fra: Gladtrd på onsdag 01. januar 2014, klokken 21:40
Opplevde dette selv nå i romjulen. Prøvde flere ganger å låse og åpne bilen samt å sette meg inn for å se om det var noen innstilling som kunne beholde den på i "show-modus".
Endte opp med å sette den i gir og låse igjen, da ble den mørk.
Omtrent samme prosedyre som meg da :)

ebbrey

Hadde samme problem idag. Skjermen skrur seg ikke av. Ventet en halvtime. 2 ganger. Før den endelig ville skru seg av med "vanlig parkerings rutine".
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

NielsChr

Bilen har en 'do not power off' feature. Denne aktiveres mens bilen er i park og man IKKE sætter sig i sædet men træder på bremsen.
den nemmeste måde bevidst at gøre dette på er ved at stå uden for bilen, åbne døren og stikke foden ind og træde på bremsen (uden at side ned)
selv om man så efterfølgende låser bilen, slukkes display ikke.

funktionen, er tiltænkt hvor man i specielle situation gerne vil have lys i display efter den låses, jeg mener det er tændt i op til 30 min men har ikke testet.

dette skulle normalt ikke ske ved et uheld. Men måske i har fået det aktiveret på en eller anden måde.

ebbrey

Sitat fra: NielsChr på torsdag 02. januar 2014, klokken 00:22
Bilen har en 'do not power off' feature. Denne aktiveres mens bilen er i park og man IKKE sætter sig i sædet men træder på bremsen.
den nemmeste måde bevidst at gøre dette på er ved at stå uden for bilen, åbne døren og stikke foden ind og træde på bremsen (uden at side ned)
selv om man så efterfølgende låser bilen, slukkes display ikke.

funktionen, er tiltænkt hvor man i specielle situation gerne vil have lys i display efter den låses, jeg mener det er tændt i op til 30 min men har ikke testet.

dette skulle normalt ikke ske ved et uheld. Men måske i har fået det aktiveret på en eller anden måde.

Ja med hånda :P Takk for oppklaring vedrørende dette for min del.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA