Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ettermontering LED stripe og tåkelys

Startet av LMOR, onsdag 08. januar 2014, klokken 09:44

« forrige - neste »

LMOR

Fant denne som kanskje også andre er interessert i å lese.

http://electrifyatlanta.com/wp/?page_id=25

Grunnen til at det står ? på i3 flere steder, er nok at denne ikke er lansert enda i USA. Vi kan jo finne svarene?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Dette har vel i3?

- blend some regen into brake pedal action (er det ikke regen hvis vi trykker på bremsen?)
- scheduled charging, and not via the EVSE
- late or variable rate charging (slik at bilen passer på å være klar til et klokkeslett?)
- low current mode Level 1 charging (at du med appen stiller inn lade"farten"?)
- selectable full charge threshold (f.eks. 80%?)
- regen braking integration with cruise control (det har vi diskutert i en annen tråd?)
- low regen cutout speed
- creep mode / hill hold
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: LMOR på tirsdag 31. desember 2013, klokken 08:34
Fant denne som kanskje også andre er interessert i å lese.

http://electrifyatlanta.com/wp/?page_id=25

Grunnen til at det står ? på i3 flere steder, er nok at denne ikke er lansert enda i USA. Vi kan jo finne svarene?
Har sett denne før - og den har vært diskutert en del på det amerikanske i3 forumet.  Denne listen synes jeg er alt for personlig- med en brukers veldig sybjektive synspunkter.  Den fokuserer også mye på REX funksjonaliteten som jo er helt uaktuell i Norge.  Noen av punktene er imidlertid gode - slik som ladekabel på fører siden. 

Andre punkter som at A/C skal startes fra fjernkontrollen, synes jeg er helt tullete.  Er man så nærme at fjernkontrollen fungerer så er man jo omtrent i bilen, for de fleste er jo App i telefon mye mere hensiktsmessig.

Nå ser jeg at regnererering har blitt diskutert mye i andre tråder, og etter å ha kjørt en del forskjellige biler - med manuell regenereringsinstillinger, inkludert trillinger, Leaf, e-Up (kun prøvekjøring), så stoler jeg veldig på at dette kan computeren i i3 justere mye bedre enn meg.  Slik i3 er bygd opp så skal man bruke navigasjonen for å fortelle hvor man skal, da vil bilen velge beste regenerering i forhold til avstand, kjøreforhold, topografi og batterienes tilstand.  I praksis vil denne fungere langt bedre enn det man mauelt kan justere.  Regenereringen vil også justere seg i forhold til kjørestil.

Jeg tror også at jeg vil bruke adaptiv cruise control veldig mye på køkjøring/ til og fra jobben kjøring - gjør dette allerede på det store diseldyret mitt, og der kommer regenerering til å fungere veldig bra. 
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Enig i disse tingene, men det var en interessant liste uansett, og det som er viktigst for meg å få bekreftet er at vi fra appen kan:

- stiller inn lade"farten", 10A el.l.
- at bilen skal stoppe å lade på f.eks. 80%

Kan noen med 100% sikkerhet bekrefte at dette går, og kan endres uten å gå ut i bilen?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA