Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: FÅR IKKE KONTAKT MED BILEN VIA TESLA APP.

Startet av Longice, onsdag 08. januar 2014, klokken 09:03

« forrige - neste »

OleT

To måneder, 3000km, ingen problemer i det hele tatt.

Har resatt displayet en gang, men det var fordi kartet ikke oppdaterte.
Og har satt i ladepluggen omigjen en gang fordi lading ikke ville starte.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

HKS

Hatt bilen i litt over en måned nå...

Kjørt 1500 km, og eneste problemene jeg har er at DAB-radioen krangler litt etter siste software oppdatering. Jeg bruker dog primært ikke Tesla sin UMC (kun når jeg lader 32A hjemme) bruker 13A Schuko-lader fra Salto.
Tesla Model S 90D

teslapower

60 kw med straks 5000km uten noen problemer :-) en fantastisk bil...
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

jommy

Puh - denne tråden er balsam....!!
Selv om jeg har over middels interesse for tekniske problemstillinger, har jeg aldri vært venn med han der Ohm og lovene hans - og har blitt rimelig frustrert av ymse problemstillinger på forumet...
Har nå meldt meg av elektroingeniør-studiet, solgt alle pensumbøkene, venter på bilen som kommer om 3 uker, installerer min 32A 1 fas og håper alt går bra... ;D

Og går det galt, får jeg se på noe bokser eller annet tull - men håper å gå klar-
Model S, 85

Sjøhyene

800km og 10 feilfrie dager her.  :D

Bor i et hus og nabolag fra seksti tallet med jordfeil og ustabilt strømnett. Men lading har fungert 100% av gangene med medfølgende UMC. Faktisk veldig positivt overrasket over hvor bra det har gått.

Eneste jeg kan sette fingeren på er at jeg syns DAB radioen er for ustabil mesteparten av tiden.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Cowboystrekk

Bilen er feilfri om man ser bort ifra UMC ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Tesladaddy

5500 km i den beste bilen jeg har kjørt noen gang. Ingen problemer, annet enn at man i en drømmeverden kunne ønsket seg et litt bedre baksete med større takhøyde. I helga hadde vi vår første lengre tur. Tur/retur Trondheim-Åre. Fasit 360km og totalforbruk 79kwt. Kjøring på våt/snødekt veibane i fra +5 til minus 5, og noe småkjøring i Åre. Forbruk på 220w/km oppover, 191 hjem. Synes det er bra for en bil på 2,2 tonn, brede dekk, 4 personer i bilen og 2 fulle bagasjerom. På glatt føre merker du at det er en tung bil, spesielt i svinger bør man ta det litt rolig. Godt traction og stabiliseringsprogram. Veldig god forbikjøringsbil. Ekstremt lettkjørt og komfortabel. Og jeg smiler hver gang jeg trøkker litt ekstra til på morropedalen. Håper det vedvarer!

brynjar

Jeg har hatt bilen siden november 2013 og kjørt snart 6.000 km omtrent uten problemer. Har vel egentlig bare hatt en 12V-batterisak i starten som NAF fiksa på 10 minutter og litt UMC-problemer i starten. Men begge disse ble jo fikset ganske raskt.

Før jeg fikk bilen hadde jeg stålsatt meg for massevis av problemer som "early adopter". Jeg var ærlig talt litt bekymret en stund etter å ha lest om talløse "feil og mangler" på elbilforum, men så langt har alt vært fryd og gammen.

En ting kunne jeg ønske meg: mulighet for å justere luftfjæringene slik at de blir mykere og mer komfort-tilpasset til hverdagskjøring. Men jeg innser jo at det er et luksusproblem at bilen er for sportslig og hissig  ;).(Det skal visstnok komme med en sofvareoppdatering som gjør at en kan velge komfortinnstilling på luftfjæringen, sies det hos Tesla Skøyen).
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

Muffinman

Jeg har også feilfri bil etter 16.000km med unntak av ladeproblemer, trekk/lekkasjer fra sidevindu, festebraketter til sidespeil som korroderer og renner nedover sidedørene, vindusviskere og spylere som er feilkonstruert og som i tillegg nå har fått slakke i mekanismen, bølger i skinnsetene, parksensorer som har dårlig vinkel og reagerer for tregt (har rygget inn i en annen bil uten varsel), dimming av speil som bruker evigheter å slå seg av når man setter i revers, riper i begge sidevinduer foran (byttet), feil på ratt (byttet), dørpakninger som kryper og viser kanten av taktrekket, innerskjermer som klabber på seg is og snø og begrenser styreutslag og tar borti hjulene, støv og skitt som trenger forbi pakninger i frunk og bagasjerom, dugg i front og baklykter, lading på 13A på type 2 og 400v og ikke 16A som lovet (men adapterene ble i det minste raskt levert etter 4 måneder, glimrende service!), glipe mellom deler i dashbordet, hanskeromsluke som ikke lot seg lukke (fikset - håper jeg), cabin boom, skjerm som til stadighet krasjet (fikset tror jeg), dårlig FM-mottak, vibrasjoner i bilen som følge av dårlig avbalansering (fikset dette selv etter mislykket forsøk fra leverandør) pluss en liten håndfull annet som jeg ikke kommer på i farta.

Jejl

6200 km her, og ingen feil bortsett fra at vi måtte trykke på resetknappene en gang etter en sw oppdatering, og en gummi på vindusviskeren som ble skiftet  samtidig som vi skiftet til vinterdekk pga at den ikke var helt rett.

brynjar

SitatJeg har også feilfri bil etter 16.000km med unntak av ladeproblemer, trekk/lekkasjer fra sidevindu, festebraketter til sidespeil som korroderer og renner nedover sidedørene, vindusviskere og spylere som er feilkonstruert og som i tillegg nå har fått slakke i mekanismen, bølger i skinnsetene, parksensorer som har dårlig vinkel og reagerer for tregt (har rygget inn i en annen bil uten varsel), dimming av speil som bruker evigheter å slå seg av når man setter i revers, riper i begge sidevinduer foran (byttet), feil på ratt (byttet), dørpakninger som kryper og viser kanten av taktrekket, innerskjermer som klabber på seg is og snø og begrenser styreutslag og tar borti hjulene, støv og skitt som trenger forbi pakninger i frunk og bagasjerom, dugg i front og baklykter, lading på 13A på type 2 og 400v og ikke 16A som lovet (men adapterene ble i det minste raskt levert etter 4 måneder, glimrende service!), glipe mellom deler i dashbordet, hanskeromsluke som ikke lot seg lukke (fikset - håper jeg), cabin boom, skjerm som til stadighet krasjet (fikset tror jeg), dårlig FM-mottak, vibrasjoner i bilen som følge av dårlig avbalansering (fikset dette selv etter mislykket forsøk fra leverandør) pluss en liten håndfull annet som jeg ikke kommer på i farta.

Uff, det var leitt. Må ha vært et mandagseksemplar. Du burde nesten få ny bil.
Lykkelig eier av Tesla Model S P 85. Sort med beige interiør. Panotak. Lys-, lyd-, vinter- og techpakke. 8 års serviceavtale.

eclipse

Feilfri bil her og unntatt unntatt bortsett fra osv., bilen er ikke feilfri hvis dere har massevis av unntatt etc.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Muffinman

#57
My point exactly. Jeg tviler på at det finnes helt feilfrie biler enda siden mye dreier seg om feilkonstruksjon og ikke feilproduksjon. Mange ferske eiere har nok bare ikke oppdaget en del ting enda.

EDIT: Kom på et unntak til. Mobiltelefonen slår inn på lydanlegget om den plasseres i midt"konsollen".

Som det sikkert framgår er mitt innlegg en indignert protest på at man poster i en tråd som heter "Feilfrie biler" når man fortsetter rapporten med "bortsett fra". Da er ikke bilen feilfri. Men man kan selvfølgelig godt være fornøyd selv om bilen har feil.

sindrej

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. mars 2014, klokken 22:56
Som det sikkert framgår er mitt innlegg en indignert protest på at man poster i en tråd som heter "Feilfrie biler" når man fortsetter rapporten med "bortsett fra". Da er ikke bilen feilfri. Men man kan selvfølgelig godt være fornøyd selv om bilen har feil.
+1 Hvis "bortsett fra" var greia så kunne jeg også posta i tråden her (selv om jeg nå gjorde det likevel  ;D )  Fornøyd er jeg i all hovedsak.

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA