Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: FÅR IKKE KONTAKT MED BILEN VIA TESLA APP.

Startet av Longice, onsdag 08. januar 2014, klokken 09:03

« forrige - neste »

Longice

Tenkte å starte en tråd der de med bil uten feil/mangler kunne skrive noen positive ord om sin opplevelse.

Tråden med feil og mangler er veldig lang, så håper denne blir dobbelt så lang.. :-)

olehelge

Ole Helge  - Molde
P85  -black - black - black - tech -pano
Reservert 25.06.13, Levert Lade 19.12.13

getor


Harlex

Sitat fra: longice på tirsdag 31. desember 2013, klokken 01:07
Tenkte å starte en tråd der de med bil uten feil/mangler kunne skrive noen positive ord om sin opplevelse.

Tråden med feil og mangler er veldig lang, så håper denne blir dobbelt så lang.. :-)
Ja slike tråder som dette har vi hatt endel av men de blir aldri for mange. Synes avstemninger som kommer med jevne mellomrom viser at de aller fleste er svært fornøyd og feil som har oppstått blir ekstremt overeksponert her på forumet. Men dette bunner blant annet i at noen ryker opp i fistel hvis de får en feilmelding i displayet....Dessuten er det svært normalt at problemer og/eller "problemer" blir hovedfokus på bilforum. Det begrenser seg hvor mye man kan skrive om hvor fornøyd man er... Men når det gjelder problemer og "problemer" så er det lett å gå i dybden, lage teorier, synse og lansere konspirasjonsteorier.... På en annen side er det jo grei å få en liste over problemer og "problemer" slik at man kan hake av alt som ikke angår deg selv og dermed bli enda mer fornøyd....
Jeg er en av dem som er svært fornøyd etter ca 6000 km og anser bilen som feilfri selv om jeg en og annen gang har fått en feilmelding.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Aage M.

Mottok bilen 11.nov. Nå 3900 km. Helt feilfri bil så langt, (men har byttet UMC).  :D

Talvern

Hei.

4400 km fra 30.10.13 uten feil, ikke byttet umc...  ;)

MEGET FORNØYD
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Tai

Felles skjebne felles trøst.

Med Tesla er det mye det samme. Har bilen fått en feil er det godt å lufte det og høre om andre som har tilsvarende eller andre feil. Man vil jo ikke være alene om det. Er bilen derimot feilfri har man ikke samme behovet for tilhørighet. Da er man bare fornøyd. :)

Til tross for "alle" feilene som blir meldt her inne sitter jeg fremdeles igjen med inntrykket at feilene blir færre og mindre alvorlig over de siste månedene. Og skulle uhellet være ute tar Tesla deg på alvor som kunde.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ofn

Etter å ha lest her på forumet var jeg veldig spent på overtakelsen av bilen og eventuelle feil og mangler. Mottok bilen 10. desember, har kjørt ca 3000 km og har hatt en i mine øyne feilfri bilopplevelse. Skal her raskt legge til følgende:

- Jeg kjøpte Mennekes 13A - Type 2 ladekabelen fra Salto ca en uke etter at jeg fikk bilen. Inntil dette brukte jeg den medfølgende UMC'en på en slik måte at jeg ikke fikk problemer, dvs unngikk å la den stå tilkoplet ferdigladet bil, ikke starte og stoppe lading osv. Mennekes ladekabelen visste jeg fungerte 100%, og det har den også gjort. Ville nok uansett kjøpt en ladekabel i backup, men syns 6000,- var kjipe penger nå. Skjønte imidlertid at bilopplevelsen ville bli kraftig redusert dersom jeg måtte engste meg for tomt 12V batteri, avbrutt lading, diverse feilmeldinger osv. Tror også flere andre problemer rapportert kan knyttes til denne UMC'en. Jeg hadde ganske enkelt ikke råd til å ødelegge opplevelsen av min første elbil til 650 000,- med en dårlig ladekabel.

- Vinterdekk kjøpte jeg selv utenom Tesla (Michelin X-Ice Xi3 fra Tirerack + Polarfelger) da jeg ville ha andre dekk og felger enn de Tesla tilbød. Unngikk derfor leveranseproblemene mange har opplevd ifm vinterdekk.

- Har ikke hatt bruk for blått og rødt adapter så langt. Får vel disse innen noen uker.
Ville selvfølgelig vært problematisk dersom jeg var avhengig av disse for jobbpendling osv.

- Har ikke måttet resette verken 17" skjerm, andre skjermer eller ta Power Off på bilen. Nytter aldri Energy Save modus da bilen da visstnok kan sove litt vel godt, og nytter Range Mode OFF i det daglige. Da fungerer alt fint for meg.

Mine to forrige biler var en Toyota Hiace og før det en Subaru Outback, så er vant til god teknisk kvalitet. Jeg er godt fornøyd så langt, men venter noen år til å avsi noen dom over teknisk kvalitet osv. Må også legge til at jeg nok ikke er av dem som måler lakktykkelse og griner meg til søvn fordi den var noen my mindre enn på gamlebilen, eller studerer paneltilpasninger med millimetermål. Bilen ser perfekt ut i mine øyne, det er det som teller for meg.

Har også valgt å gå inn i dette med realistiske øyne, ville jeg hatt en kjip og kjedelig bil er det nok å velge i blant de etablerte bilprodusentene. TMS er første 100% egenproduserte bil fra en helt ny bilprodusent. Når den i tillegg har radikalt forskjellig oppbygging og brukergrensesnitt sammenlignet med bilene de etablerte produsentene har forfinet og foredlet i mange tiår, så må man ikke gå inn på noe slikt uten at man har tenkt igjennom om man egentlig er villig til å ta denne risikoen og de eventuelle problemene som kan oppstå.

2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Cirion

Min bil har vært feilfri. Nærmer meg 13 000km. Bilen har riktignok vært inne hos Tesla 2 ganger. Første gangen for installasjon av dobbeltlader og andre gangen oppgradering til tåkelys og ledstripe. Begge gangene har Tesla utført en lang liste med servicebulletins på ting jeg ikke har spurt om og jeg har fått igjen en bedre bil.

Før jeg skulle inn andre gangen, klarte jeg å få en steinsprut bak parkeringsuret. Dermed fikk den utviklet seg før jeg så den. Så jeg er nå på frontrute nr. 2...

Riktignok får jeg en grønn infomelding om ladekabel ved ladeslutt, dette gjelder også ved bruk av blått adapter som jeg fikk ved siste service besøk. Kan heller ikke starte lading fra app med Tesla UMC. Så UMC er ikke feilfri, men bilen elllers er strøken.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Birger

Når det gjelder selve kjøreopplevelsen og bilen så har kjørt 2000 feilfrie kilometer så langt. Lader med UMC, lar bilen sove dypt og tar ikke ut kabelen når ladingen er ferdig.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Bonefish

3000 feilfrie km her.   :D
Noe jeg ikke kan si om bimmeren i samme periode   :o
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

FruTesla

Har bare hatt bilen i 11 dager men kjørt både til fjells og ladet på vanlig husholdningskontakt og Teslas Supercharger. Feilfri bil så langt iallefall og er strålende fornøyd.  :) :) :) Må innrømme at jeg før levering var litt skeptisk etter å ha lest mye her på forumet.......

Et lite spørsmål er om vi med lydpakke har DAB+? Klarer ikke helt å finne det.....

Riktig Godt Nytt Teslaår til dere alle!  :)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

Hyperstress

#12
Har opplevd på forumet her at mange har irritert seg over "surmulere" i Feil og mangler tråden.
En bør tenke over at det er de som hele tiden leter etter forbedringspotensiale som blir riktig gode i noe, enten det er  i sport, jobb eller bilindustri. Og det er jo det den tråden handler om; å få frem bilens forbedringspotensiale slik at Tesla blir bedre, og kundene blir fornøyde. Mye viktigere det, enn en "+1" tråd for de som har en bil som fungerer som forventet.  ;D

Men for all del, jeg skriver gjerne "+1" her om bilen min fungerer når jeg får den, hvis noen har nytte av det.  ::)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Hyperstress

Longice, den var ikke primært rettet mot deg altså  :)  Velkommen med førstepost på forumet forresten!
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA