Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: FÅR IKKE KONTAKT MED BILEN VIA TESLA APP.

Startet av Longice, onsdag 08. januar 2014, klokken 09:03

« forrige - neste »

jama

Ingen feil så langt. Har bare kjørt 800km til nå. S

petersv

Min var feilfri til første feil, så ble den feilfri igjen etter rep. så en liten feil til, og nå feilfri.  ;D

timingbeltkiller

Sitat fra: Muffinman på mandag 17. mars 2014, klokken 20:57
Jeg har også feilfri bil etter 16.000km med unntak av ........
Minner meg om min aller første barbermaskin.
Et lite vidunder med en eneste bagatellmessig feil:
Den tok ikke skjegget!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mc_Herreington

7 mnd på dagen og 16 000 km. Hadde en gang der bilen ikke begynte å lade, tok ladepluggen ut og satte inn igjen så virket det :) Får ikke garasjeportåpneren til å virke, tror det er garasjeporten og ikke homelinken i bila som er problemet. Dekkbutikken skrapte opp en felg da de skiftet til vinterdekk, Tesla lot de kjøpe en ny felg til en rimelig penge, kjempeservice.

Har hatt bilen inne til Tesla i Trondheim 3 ganger uten at det har vært noe feil jeg har merket, de har villet bytte noen foringer osv. Hver gang har bilen stått nyvasket og klar når jeg skal hente den. Blir alltid møtt med et smil og kjempeservice hver gang.




Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

BMW850

Bytte foringer allerede? Eller var det den servicebulletinen kanskje?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Sitat fra: Mc_Herreington på lørdag 22. mars 2014, klokken 11:34
Blir alltid møtt med et smil og kjempeservice hver gang.
Og så lenge bilen bare ruller og gjør jobben er det faktisk dette som teller. Da kan man tåle noen småting som tar tid å fikse.

Teslataxi

25000 km nå, ingen store problemer, men småtteri ble rettet på servicen forrige uke. Kostet hele 2500 ink mva  :)
God bil, men et hestehode bak MB og BMW hva gjelder komfort og kvalitetsfølelse.

teslapower

5 mnd og nesten 10 000km senere, ingen feil eller mangler :-) En fantastisk bil ;-) Løp å kjøp!!!!
TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

Andreas #2316

Ingen biler er feilfrie, men i forhold til andre biler jeg har hatt, vil jeg si at Teslaen ha klart seg bra i 8400km. Bortsett fra (mulig dette hører hjemme i "Feil og mangler" tråden):

  • Jeg finner ikke peilepinnen for motoroljen
  • Startmotoren vil ikke slå inn når jeg starter opp om morgenen
  • Motoren vil ikke gå på tomgang
  • Kun ett gir fungerer
  • Bakre støtfanger var såvidt borti veggen da jeg skulle rygge inn på en parkeringsplassen. Bilen er mao 1 cm for lang (feilkonstruksjon)

Men ellers, og dette blir veldig subjektivt, har bilen vært feilfri. Det tildels negative inntrykket man får av bilen og service-nivået hos Tesla når man leser enkelte tråder her på forumet, stemmer overhode ikke med mine egne erfaringer etter 4 mnd bekymringsløs el-bil tilværelse. 

sisc1337

Sitat fra: Andreas #2316 på søndag 23. mars 2014, klokken 02:11
Ingen biler er feilfrie, men i forhold til andre biler jeg har hatt, vil jeg si at Teslaen ha klart seg bra i 8400km. Bortsett fra (mulig dette hører hjemme i "Feil og mangler" tråden):

  • Jeg finner ikke peilepinnen for motoroljen
  • Startmotoren vil ikke slå inn når jeg starter opp om morgenen
  • Motoren vil ikke gå på tomgang
  • Kun ett gir fungerer
  • Bakre støtfanger var såvidt borti veggen da jeg skulle rygge inn på en parkeringsplassen. Bilen er mao 1 cm for lang (feilkonstruksjon)

Men ellers, og dette blir veldig subjektivt, har bilen vært feilfri. Det tildels negative inntrykket man får av bilen og service-nivået hos Tesla når man leser enkelte tråder her på forumet, stemmer overhode ikke med mine egne erfaringer etter 4 mnd bekymringsløs el-bil tilværelse.

Haha! Gullfint innlegg :D
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Tesla-man

#70
hehe - jeg har vel også de fleste av feilene du ramser opp, bortsett fra lengden.  Den ser foreløpig ut til å være korrekt ;D

Sitat fra: Andreas #2316 på søndag 23. mars 2014, klokken 02:11
Det tildels negative inntrykket man får av bilen og service-nivået hos Tesla når man leser enkelte tråder her på forumet, stemmer overhode ikke med mine egne erfaringer etter 4 mnd bekymringsløs el-bil tilværelse.

Enig - hadde nesten panikk mtp sort lakk, lekkasjer, mugg, korrosjon i speilfester og hva det nå var etter å ha forlest meg her inne.  Etter å fått bilen er det ikkeno' problem men så er det en -14 modell uten pano da:-).  De første bilene er nok belemra med mer feil, naturlig nok.

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

fhovlan

Sitat fra: Andreas #2316 på søndag 23. mars 2014, klokken 02:11
Ingen biler er feilfrie, men i forhold til andre biler jeg har hatt, vil jeg si at Teslaen ha klart seg bra i 8400km. Bortsett fra (mulig dette hører hjemme i "Feil og mangler" tråden):

  • Jeg finner ikke peilepinnen for motoroljen
  • Startmotoren vil ikke slå inn når jeg starter opp om morgenen
  • Motoren vil ikke gå på tomgang
  • Kun ett gir fungerer
  • Bakre støtfanger var såvidt borti veggen da jeg skulle rygge inn på en parkeringsplassen. Bilen er mao 1 cm for lang (feilkonstruksjon)

Men ellers, og dette blir veldig subjektivt, har bilen vært feilfri. Det tildels negative inntrykket man får av bilen og service-nivået hos Tesla når man leser enkelte tråder her på forumet, stemmer overhode ikke med mine egne erfaringer etter 4 mnd bekymringsløs el-bil tilværelse.


+10

Kallagtunet

Godt da at 3 av 71 innlegg i feilfri tråden rapporterer om feilfri bil :-)

Lurer også på hvordan de som har feilfri bil kan være så fornøyd med Tesla service senter? Hvis bilen er feilfri har dere vel ikke hatt behov for å være innom der??

Jepp jeg erter nå!

Vi er også så langt fornøyd med vår bil, men feilfri har den ikke vært. Hadde vi vært like fornøyd med den hvis den var feilfri?

Nei, vi hadde vært ENDA MER FORNØYD med bilen!!!

Tesla-man

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. mars 2014, klokken 09:02
Lurer også på hvordan de som har feilfri bil kan være så fornøyd med Tesla service senter? Hvis bilen er feilfri har dere vel ikke hatt behov for å være innom der??

Måtte innom å hente bilen.  Funket fjell det. 
Fikk da 2500,- som plaster på såret for et manglende blått adapter som kom et par dager etter.  Som å få i både pose og sekk.  Bli'kke bedre enn det ;D

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Kallagtunet

#74
Innom to ganger for å få orden på noe som burde vært på plass ved overlevering? Ett knall eksempel på kjempeservice!

;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA