Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: FÅR IKKE KONTAKT MED BILEN VIA TESLA APP.

Startet av Longice, onsdag 08. januar 2014, klokken 09:03

« forrige - neste »

laumb

Har hatt 2 feil med bilen min - men melder meg likevel inn her (om jeg får lov?)!
Mine feil er "unike" og så langt jeg vet har ingen andre opplevd dem. "Alle andre feil" som oppleves har jeg gått fri for. :)

Kallagtunet

Hvis behov skifte av drivverk og bil på verksted i 14 dager kvalifiserer som feilfri bil så mister denne tråden all verdi! Men at du og jeg er helt uenige er jo ikke noe nytt.

Og dere som ikke har feil, virker DAB radioen perfekt eller er det bare at dere ikke bruker den?

laumb

Om bilen står 3 eller 30 dager på verksted er uvesentlig når feilen var liten - men deletilgangen og kapasiteten på personell var begrenset; så de fikk lov å ha bilen så lenge de trengte for at jeg skulle slippe å styre med det etter nyttår.

Poenget mitt er at i forhold til inntrykket man får av "gjengs bil" med "gjengs feil" - så er min feilfri. Det er vel så viktig å understreke selv om jeg har hatt 2 "unike" feil.

Forøvrig tror jeg egentlig jeg bare kan ignorere deg fra nå av. :)

ErlingH

Feilfri bil så langt  :).

Har kjørt i overkant av 4000 km fra 20. november. Det som imponerer meg mest er hvor intuitivt alt er og hvor godt samspillet mellom elektronikk og mekanikk er, f.eks. en detalj som å få opp Save knappen når en justerer setet :). Og selvfølgelig akselerasjonen og kjøreegenskapene. 

Har valgt Dunlop Wintersport 3D vinterdekk, som også fungerer veldig bra, både på tørt, vått og snøføre. Merker omtrent ingen forskjell fra helårsdekkene på tørt. Bilen fungerer overraskende bra på vinterføre, sett i forholdt til tyngde, krefter og kun bakhjulstrekk.

Noen irritasjonsmomenter er hjulstøy og ikke like presis regnsensor som på f.eks. BMW, men totalt sett er jeg strålende fornøyd  :D
Tesla Model S P85 - Nov 2013
P85, 19", pearl white, luft, pano, tech, park, karbon, sort skinn

Havebigfun

Jeg synes dette var flotte overveileser av Hyperstress!
De som er aktive her bruker godt over gjemnnomsnittlig tid på sin Tesla og elbilforumet! Klart det kommer følelser i sving der. Vi har forskjellige holdninger til "problemer" - noen tematiserer disse gjerne uten å legge for mange negative følelser i de mens andre synes totalinntrykket av bilen blir dratt laaaangt ned når man snakker om DAB eller UMC ...
De fleste her ønsker å være positive/ fornøyde og lar seg ikke vippe av pinnen av småproblemer. Vi gjør oss selv og våre venner i Tesla en tjeneste ved å holde fokus på feil og forbedringspotensialet i bilen. Da bringer vi utviklingen fremover til enda bedre biler!
Jeg har en liste på ca 10 punkter som jeg kommer til å be Tesla rette på. Allikevel er denne bilen den beste jeg har hatt i mitt liv! :D
Hadde alle vært helt fornøyd gjennom historien ville vi fortsatt krysset de afrikanske savannene med pil og bue- med tannverk og en gjenomsnittlig levetid på 30 år ;)
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:43
Har opplevd på forumet her at mange har irritert seg over "surmulere" i Feil og mangler tråden.
En bør tenke over at det de som hele tiden leter etter forbedringspotensiale som blir riktig gode i noe, enten det er  i sport, jobb eller bilindustri. Og det er jo det den tråden handler om; å få frem bilens forbedringspotensiale slik at Tesla blir bedre, og kundene blir fornøyde. Mye viktigere det, enn en "+1" tråd for de som har en bil som fungerer som forventet.  ;D

Men for all del, jeg skriver gjerne "+1" her om bilen min fungerer når jeg får den, hvis noen har nytte av det.  ::)

Tuxedo

Har hatt bilen i fem uker nå, og feilfri så langt.  Mediespilleren begynte å leve sitt eget liv ved en anledning (vilkårlig kanalskifiting), men en reset av hovedskjermen ordnet det.  Ellers synes også jeg at viskerautmatikken er for lite følsom, men det er vel mer av design enn feil.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på tirsdag 31. desember 2013, klokken 11:54
Poenget mitt er at i forhold til inntrykket man får av "gjengs bil" med "gjengs feil" - så er min feilfri. Det er vel så viktig å understreke selv om jeg har hatt 2 "unike" feil.

Du vil ikke rapportere feilene med din bil (der en av feilene har medført at drivverket må skiftes) i "feil og mangler" tråden men du vil absolutt poste i denne tråden der eiere skal rapporterte om sine feilfrie biler (en tråd som jeg håper blir lang og ikke lider samme skjebne som de andre null feil trådene som har dødd rimelig kjapt.), interessant logikk!

Be my guest! Jeg kommer ikke til å ignorere dine innlegg, kommer heller ikke til å la være å kommentere hvis jeg er uenig, skal ikke se bort i fra at det skjer igjen :D

TK

Helt feilfri bil her også, 3750km. Fantastisk fornøyd! Har sågar kjørt Trondheim-Tromsø t/r i jula knirkefritt (kommer egen post om det senere).

ofn

Til Havebigfun og Hyperstress: Les det første innlegget til trådstarter en gang til. Er innleggene deres i tråd med dette? Selv om det er nyttårsaften og man er litt skrivekåt, så går det an å holde seg sånn noenlunde on topic. Finnes mange andre tråder å få skrevet fra seg i. Er helt enig i at feil og mangler er det viktigste å få frem, og det er der tråder for. Det er likevel viktig for alle de som er innom forumet her og lurer på om de skal bestille TMS eller ikke at det ikke bare er fokus på feil. Det kan gi et skjevt inntrykk når de fleste kanskje stort sett er fornøyd.

Moderator må gjerne fjerne dette og andre off topic innlegg.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Harlex

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 12:25

Du vil ikke rapportere feilene med din bil (der en av feilene har medført at drivverket må skiftes) i "feil og mangler" tråden men du vil absolutt poste i denne tråden der eiere skal rapporterte om sine feilfrie biler (en tråd som jeg håper blir lang og ikke lider samme skjebne som de andre null feil trådene som har dødd rimelig kjapt.), interessant logikk!

Be my guest! Jeg kommer ikke til å ignorere dine innlegg, kommer heller ikke til å la være å kommentere hvis jeg er uenig, skal ikke se bort i fra at det skjer igjen :D
Kallagtunet : Har du fått bilen din?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Kallagtunet

Sitat fra: Harlex på tirsdag 31. desember 2013, klokken 13:46

Jepp hatt den i snart 1,5 mnd, men kvalifiserer ikke til å rapportere i denne tråden dessverre (jeg kjører da ikke Laumb logikk), men feilene er ikke verre enn at jeg så langt er meget godt fornøyd med den nye bilen.

Wenche

4 mnd i dag :) Superfornøyd  :D Godt nytt Tesla år, alle sammen!
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Muffinman

Hihi, morsom tråd  :)

"Jeg har feilfri bil. Det eneste jeg har opplevd er [sett inn diverse problemer her].

Da er jo ikke bilen feilfri ?!

Harlex

Sitat fra: Kallagtunet på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:13
Sitat fra: Harlex på tirsdag 31. desember 2013, klokken 13:46

Jepp hatt den i snart 1,5 mnd, men kvalifiserer ikke til å rapportere i denne tråden dessverre (jeg kjører da ikke Laumb logikk), men feilene er ikke verre enn at jeg så langt er meget godt fornøyd med den nye bilen.
Glimrende at du er fornøyd. Kommer imidlertid ikke til å forstå denne massive negative fokuseringen du har.... Det er nyttig til en viss grad og det har jeg gitt deg honnør for før men det virker ikke som om andre får lov til å være fornøyd uten å bli stilt til veggs heller? Skjønner det rett og slett ikke. Men det er jo ikke meningen at alle skal skjønne hverandre kanskje..... Jaja Godt nyttår til deg og alle andre og med ønske om fortsatt ( nesten? ) feilfri bil :D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ebbrey

3000 km her også uten problemer.

Har blinket litt i displayet 2 ganger mens jeg har kjørt ene gangen var mottak av firmware update, så er ikke redd for dette. Ellers har jeg et par paneler som må justeres litt når jeg skal inn til første service. Men tar dette med ro. Jo, også ble jo bilen levert med en ripe i ruta som de skiftet. Men jeg fikk valget mellom å utsette levering slik at de fikk skiftet ruta eller ta med bilen og levere den selv til skifting. Noe som var et enkelt valg ;)

Var skeptisk til dette kjøpet. Er garantert det beste kjøpet jeg har gjort ikke bare i 2013. Men hittil.

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA