Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av Havebigfun, tirsdag 07. januar 2014, klokken 22:21

« forrige - neste »

Havebigfun

#45
Sitat fra: Også_Øyvind_H på onsdag 22. januar 2014, klokken 19:10
Havebigfun, mulig at den burde vært resatt på nytt etter at FW'en er pusha ut til alle (som det vel var nevnt et sted at den skulle bli....?)
Det er presisert både i overskriften og i teksten at det nå gjelder siste FW.
Jeg nullstillet den etter anmodnng i den aktuelle FW-tråden.
Hvis noen har missoppfattet og stemt selv om de har gammel FW er det anledning å rette på svarene sine. ;)
Jeg har ikke lyst å nullstille på nytt fordi det er respektløs i forhold til de som har ny FW og som har tatt seg bryet med å svare.
På antall svar ser man at en slik omfattende avstemning er i meste laget for mange- man orker rett og slett ikke :o

Også_Øyvind_H

No problema - jeg ser bare ikke helt logikken i en del av svarene folk har gitt, og antar derfor at det skyldes at de ikke har fått den nye FW'en.

På forhånd så anntok jeg at de problemene jeg hadde skyldes samme årsak, og alt har løst seg etter oppgraderingen.

Grunnen til at jeg/andre (?) ikke har svart på alle spm er nok at vi med sikkerhet ikke kan bekrefte/har fått testa ut alt. Kommer snart :)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Etter å ha fått ny FW inatt installerte jeg den imorres. Deretter satt jeg bilen på sceduled til kl 16.
Kl 15 prøvde jeg å starte lading fra jobben per app. Dette virket ikke.
Da jeg kom hjem var ladeporten rød, det var melding om ladekabelproblem og 12 V low.
Således ikke helt tilfredstillende fra min side- jeg får imidlertid nå starte og stoppe lading.

Avstemming her er viktig, spes hvis dere opplever nykker. Tesla tror ellers muligens alt er i skjønneste orden og legger lading i Norge til siden. Nå er det fokus på det. ;)

krister461

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 23. januar 2014, klokken 18:35
Avstemming her er viktig, spes hvis dere opplever nykker. Tesla tror ellers muligens alt er i skjønneste orden og legger lading i Norge til siden. Nå er det fokus på det. ;)
Om alle som opplever problemer tar dette opp med Tesla på en saklig måte så tror jeg nok det er mye mer effektiv enn denne avstemningen.

Nå utelukker selvsagt ikke det ene det andre. :-)

Muffinman

Har hørt fra en Tesla-ansatt at man ikke ville få vekk feilmeldingen med oppdateringen, men 12v problemet ville løses. Må vel tas med en klype salt, i likhet med mye som blir sagt :)

Havebigfun

Jeg fikk fremkallt 12V problemet den første dagen med .83 :o

Havebigfun

#51
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 23. januar 2014, klokken 19:47
Jeg fikk fremkallt 12V problemet den første dagen med .83 :o
Samme idag-det at app fungerer av og til er ikke nok til at jeg blir fornøyd.
Jeg kan ikke la bilen stå tiloblet- da møter jeg død bil etter noen dag selv med nyeste FW.
I praksis kan jeg krysse av både på ja og nei på endel av spørsmålene- ikke stabil og definitivt ikke tilfredsstillende :(

Også_Øyvind_H

Hmm.... ikke bra. Her virker det fortsatt eksemplarisk, men så har jeg som sagt aldri hatt problemer med at det har lyst rødt i ladeport. Har du mulighet til å låne/teste med en annen UMC?
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Sitat fra: Også_Øyvind_H på fredag 24. januar 2014, klokken 19:31
Hmm.... ikke bra. Her virker det fortsatt eksemplarisk, men så har jeg som sagt aldri hatt problemer med at det har lyst rødt i ladeport. Har du mulighet til å låne/teste med en annen UMC?
I første omgang har jeg bedt Tesla å lese ut bilen. Jeg kan sikkert byttelåne UMC med en kollega- men tenker at det er Teslas problem. Alle biler bør virke med alle UMC- det at min kombinasjon ikke virker betyr at løsningen ikke er godt nok uansett. Jeg er enig med Øyvind at det er vanskelig å se at de skal løse alle ladeproblemene på SW-siden.
Jeg har lagt merke til at bilen nå måler 1V (istedet for 7-8V tidl) når ladingen er ferdig- Ser ut til at det er dette som har gitt en stabilere funksjon for mange (-og for meg av og til).

Balrog

Hva klikker man på hvis UMC-en lader slik den skal?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Havebigfun

Sitat fra: Balrog på lørdag 25. januar 2014, klokken 01:45
Hva klikker man på hvis UMC-en lader slik den skal?
;D
Ettersom de fleste ikke har testet alle funksjoner (sikkert en drøy påstand fra min side :o -men hvor mange har eks testet UMC i -15C?) har jeg splittet opp svarene- gå gjennom delfunksjonene og kryss av for grønt/fungerer.
Hittil er svarene nokså blandet - det er fint om noen som er svært fornøyde krysser av her også.
Målet er å få et så representativ resultat som mulig  ::)

Havebigfun


eledille

Min UMC er i grunnen for ustabil til å kunne få testet noe særlig. Har bare testet en gang med nyeste fw, og da ble ladeporten rød med det samme.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Også_Øyvind_H

Har spurt et par ganger, men er det noen som VET hvordan vedlikeholdsladingen er ment å virke? Eller noen som har fått det til å virke?

Jeg har så langt bare forsøkt en drøy natt, og da slo det ikke inn (selv om energy saving var slått av og den mista ca 10 km fra innstilt limit).
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Havebigfun

Vedlikeholdslading setter igang når batteriets ladetilstand har fallt ca 5%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA