Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Perlmorhvits85, tirsdag 07. januar 2014, klokken 22:06

« forrige - neste »

Perlmorhvits85

Ved flere anledninger ser jeg savnet at vindusvisker bak på teslaen, ruten er såpass skrå at dette hadde vært på sin plass. Når det er mye regn, og kameraet er fullt av dritt så ser jeg at dette hadde vært bra..
Lykkelig eier av en Model S Performance + Signature. .

Moray

Savner egentlig en minivindusvisker på kameraet.. Det hadde vært noe.
S85

jkirkebo

Sitat fra: Perlmorhvits85 på mandag 30. desember 2013, klokken 19:40
Ved flere anledninger ser jeg savnet at vindusvisker bak på teslaen, ruten er såpass skrå at dette hadde vært på sin plass. Når det er mye regn, og kameraet er fullt av dritt så ser jeg at dette hadde vært bra..

Skru på bakrutevarmeren. Det holder bakruta mi fri i regn ihvertfall.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Birger

Savner ikke visker på vinduet, men på kamera! :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

jkirkebo

Sitat fra: Birger på mandag 30. desember 2013, klokken 20:17
Savner ikke visker på vinduet, men på kamera! :-)

Jeg tror det hadde hjulpet mye med varme. Det er vanndråper og snø som gjør bildet ubrukelig, litt skitt ser man ofte greit igjennom.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jorkus

Jeg må si at med en gang bilen kommer i fart renses bakvinduet av luftstrømmen over vinduet. Klart hvis man ikke har fart og det regner, blir det jo en annen sak..
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

MrDriveby

Kamera skulle vært skjult og kommet til syne under revers eller ved at det ble aktivert md en knapp (for de som liker å kjøre med kamera på)

Mange andre bilmerker som bruker dette, holder iallefall linsa ren :)

TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

frskby

Savner ikke vindusvisker, men kameraet burde helt klart vært gjort noe med. Nesten urbrukelig med det været som har vært på Østlandet den siste tiden. Må ut å tørke av det hver eneste gang jeg tenker å bruke det.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Cirion

Gikk fra sedan med ryggekamera. Samme der, bakruta holder seg ren og tørr, kamera må tørkes av i drittvær.
Kommer da ikke regn på bakruta i fart?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

satheesh.net

For min del savner jeg ikke dette. Har behandlet samtlige ruter og pano-taket med Rain-X og det fungerer utmerket godt! Det vil naturligvis danne seg noen dråper i veldig lav fart og i en stand-still situasjon, men preller elegant av i høyere fart (ca. +45 km/t). Overraskende hvor god aerodynamisk denne bilen er! ;)

Muffinman

Hmm...hvordan fungerer regnsensoren når ruta er behandlet med Rain-X ?

satheesh.net

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:20

Jeg leser til stadighet at folk "klager" på regnsensoren. Men jeg har overhodet ikke irritert meg et sekund over dette. Med Rain-X påført fungerer den som "normalt". Jeg kunne fort irritere meg over regnsensoren i min forrige bil, Cayenne. Der måtte jeg aktivt få den til å viske i tide og utide. :)

Muffinman

Årsaken til at jeg spør er at det var en her inne (husker ikke hvem) som beskrev at sensoren gikk bananas etter påføring av Rain-X. Min sensor funkerer for øvrig ikke spesielt bra, blir til stadighet sittende å starte viskeren manuelt, spesielt i mørket.

Harlex

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:20

Jeg vil IKKE anbefale Rain X på selve sensoromeådet bak speilet. Det gikk rett til helv... for min del... Tok noe kraftig avfetting på akkurat det området og ting ble greit igjen.... Ellers på frontruten, sideruter, bakrute og tak har jeg rain X og det er supert.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

satheesh.net

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 31. desember 2013, klokken 10:29
Årsaken til at jeg spør er at det var en her inne (husker ikke hvem) som beskrev at sensoren gikk bananas etter påføring av Rain-X. Min sensor funkerer for øvrig ikke spesielt bra, blir til stadighet sittende å starte viskeren manuelt, spesielt i mørket.

Jeg har brukt Rain-X (eller liknende midler i en lang årrekke) og noen ganger har jeg latt være å smøre inn område der selve sensoren sitter. (Dette har hovedsaklig vært pga at i de tidligere bilene har den gått litt bananas.) Men ikke opplevd dette i TMS'en - enda i hvertfall.

Et godt tips er også at det poleres og tørkes godt der det er påført. Slik at det ikke er rester eller et synlig lag.

Men for all del; dette er sikkert veldig avhengig av hvordan man selv oppfatter det. Personlig synes jeg dette virker helt topp og synes denne fungerer til mitt behov og personlige preferanser. ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA