Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er 100% = 80%?

Startet av Gusse, tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:50

« forrige - neste »

Muffinman

Jepp, det kommer og går. Spesielt framtredende ved høy luftfuktighet og lav temperatur har jeg intrykk av.

Brede

Sitat fra: Gusse på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:15
Sitat fra: Brede på tirsdag 31. desember 2013, klokken 06:40
Jeg forventet å få dugg i lyktene etter å ha fulgt med på forumet, men etter 800km på to uker har jeg ikke sett antydning til det.  :o
Og da har det vært grisevær, temperatursvingninger og høytrykksvasking i bildet.
Tok meg 1000km før jeg la merke til det :)

Da er det fortsatt håp!  ;D

Gusse

Sitat fra: Brede på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:49
Sitat fra: Gusse på tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:15
Sitat fra: Brede på tirsdag 31. desember 2013, klokken 06:40
Jeg forventet å få dugg i lyktene etter å ha fulgt med på forumet, men etter 800km på to uker har jeg ikke sett antydning til det.  :o
Og da har det vært grisevær, temperatursvingninger og høytrykksvasking i bildet.
Tok meg 1000km før jeg la merke til det :)

Da er det fortsatt håp!  ;D
Foreslår at hvis du ikke merker noe dugg i løpet av de neste 3-400km, så tar du en telefon til nærmeste Tesla Servicesenter. Du har også rett til å få med dugg i dine lykter, når alle andre fikk ;D

Muffinman

Bilen min har vært inne for litt småfiks, og man klarte ikke å gjenskape duggen i lyktene når de vasket bilen. Ba meg om å ta et bilde og sende over når det opptrer, slik at de kan bruke det som dokumentasjon på reklamasjonen. Ble selvfølgelig trodd, men det er viktig at alle som opplever dette melder fra slik at de får registrert omfanget. Jeg mistenker at alle bilene har dette om de blir utsatt for forhold som trigger det.

Noen andre som har vært inne og fått sjekket opp dette?

D.O

2500km nå og ikke dugg i noen lykter ennda. Men 35w er ikke nok til å tine is på lyktene så kaldt som det er. Må skrape lyktene. Skulle ha vært varmetråder eller spyling
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Havebigfun

Sitat fra: D.O på søndag 12. januar 2014, klokken 11:52
2500km nå og ikke dugg i noen lykter ennda. Men 35w er ikke nok til å tine is på lyktene så kaldt som det er. Må skrape lyktene. Skulle ha vært varmetråder eller spyling
35 W drømmer mange om- det er 25W nå- men det gjør problemet ikke bedre :(

frskby

Jeg har dugg i begge frontlyktene og begge baklyktene. Skal inn på service i slutten av måneden og forventer at dette blir fikset.
Kan kanskje være en god ide som nevnt her å dokumentere med bilder. Frontlyktene er stort sett dugg i hele tiden, mens baklyktene spesielt etter vask.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Teslanewbie

Sitat fra: frskby på søndag 12. januar 2014, klokken 12:24
Jeg har dugg i begge frontlyktene og begge baklyktene. Skal inn på service i slutten av måneden og forventer at dette blir fikset.
Kan kanskje være en god ide som nevnt her å dokumentere med bilder. Frontlyktene er stort sett dugg i hele tiden, mens baklyktene spesielt etter vask.

Huff , slik skall det ikke være, dette er dårlig kvalitetskontroll fra Tesla.. hva mer har de ikke kontrollert... er dette en Bet-test bil som vi kjør omkring med ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Havebigfun

Sitat fra: frskby på søndag 12. januar 2014, klokken 12:24
Jeg har dugg i begge frontlyktene og begge baklyktene. Skal inn på service i slutten av måneden og forventer at dette blir fikset.
Kan kanskje være en god ide som nevnt her å dokumentere med bilder. Frontlyktene er stort sett dugg i hele tiden, mens baklyktene spesielt etter vask.
Hvordan gikk det?
Jeg var også innom service og påpekte dugg i de fleste lyktene- ettersom bilen var kommet fra tørr garasje og kom i tørr hall kunne man ikke reprodusere det :o.
Jeg ble bedt om å sende bilder i ettertid. Det gjorde jeg og forklarte at duggen holder seg i flere timer selv om belysningen er på.
Jeg fikk som svar at duggen på bildene er helt normal og at den går tilbake ila 20 min- snakk om leseferdigheter :(
Er det noen som har fått rettet noe i dugg-sammenhengen??

Muffinman

Jeg har ikke klart å gjenskape dette - det skjer når bilen har stått inne i varmen, og tas ut i kjølig og fuktig vær. Det skjedde når jeg hentet ut bilen ny. Har hatt bilen ute siden, og det har ikke vært store nok variasjoner til at det har oppstått.

For øvrig ble jeg gjort oppmerksom på dette av en interessert forbipasserende når jeg ventet på ferga på Halsa på tur hjem fra overlevering - det kom en kar og banket på vinduet: "Ny bil ja? Den var fin. Men lyktene dine ser ikke bra ut."  Da hadde bilen stått godt og varmt inne på Lade, og ble kjørt rett ut i iskaldt pøsregn. Så hvis Tesla hevder at dette er normalt reagerer jeg sterkt på det.

Har fått fikset dugg i ene baklykta (vel, noe som ligger utenpå og ikke i selve lykta), men det kom tilbake etter kort tid.

Milzit

Tesla skal ta en titt på mine lykter. Men de spurte om bilen var vasket på bildene, noe som jeg bekreftet. Men de sier at som en hovedregel skal det ikke være dugg på lyktene etter at lysene har stått på i 30 minutter... Det høres ut som en dårlig forklaring.

Teslanewbie

#41
Det skall ikke være dugg i lyktene punktum !

Faktisk pinlig å kjøre med en bil som har dugg i lyktene , det er det første folk kommer å kommentere .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Mr.Hansen

Er lyktene på Model S tette eller har de utligning ventiler?

Jeg ville prøved med å tørka lykta med feks luft fra en dykkeflaske(tørr luft) og fylt lykta med ren Nitrogen.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Brede

Lyktene på vår bil dugger ikke uansett hvor mye jeg vasker og spyler med høytrykk eller utsetter den for temperaturendringer. Så de har da klart å lage noen gode lykter.  :)

Balrog

Mine halogenlykter dugger også, så oppvarmingsargumentet holder ikke. På en tidligere Mercedes fikk jeg mangellapp for dugg i lyktene. Jeg synes ikke det holder at Tesla fremholder at dugget forsvinner etter en stund. All dugg vil en eller annen gang forsvinne, senes når bilen går i pressa. Dette er en fault, ikke en feature.

Om noen ikke har fått dugg inni sine lykter ennå tilbyr jeg å bytte uten at du behøver å betale noe i mellom.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA