Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i parkeringshus...

Startet av kjbu, tirsdag 07. januar 2014, klokken 15:45

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: fws på torsdag 09. januar 2014, klokken 10:47
Sitat fra: emil på torsdag 09. januar 2014, klokken 10:23
Sitat fra: cra på torsdag 09. januar 2014, klokken 09:45
Foreslår at du tar en telefon til firmaet og får snakket med vedkommendes sjef (hvis han ikke var sin egen sjef, da). Fortell dem om hva du opplevde, og fortell dem hvor mye dårlig reklame de får av slikt (Er man fornøye med noe sier man det til kanskje ti man kjenner. Er man misfornøyd sier man det til hundre.)

Er litt usikker på organiseringen, kan virke som flere selvstendige som driver under felles "paraply". Men jeg har allerede sendt mail til han som står som hovedkontakt og så får vi se om han forsvarer sin "ansatte" eller er litt mer fornuftig. Tror ikke de er av typen som leser mail kontinuerlig gjennom dagen, så jeg forventer ikke svar med en gang.

Hvis du tar kontakt med de som sitter øverst i "paraplyen" kan det jo tenkes at det får større konsekvenser for ham. De kan jeg kaste han ut av systemet...

Fortsatt ikke noe svar fra dem, men i kveld var det igjen en som hadde feilparkert og opptok to av ladeplassene i sin diesel-toyota. Han mente at han fint kunne stå der lovlig en liten stund mens han var en tur på jobben. Dette er et firma med årlig omsenting på ca 100 millioner og de har en egen parkeringsplass der han kunne stått helt lovlig. Men det ble vel for langt å gå 50 meter ekstra i snøværet...

Powerflux

Min mor bor på hjem i Lovisenberggata, der er det 6 elbilplasser rett utenfor.
Det passer jo strøkent da jeg gjerne blir der noen timer i slengen.
Gleden ble kortvarig da jeg kom dit i går og fant samtlige plasser opptatt og KUN 2 som ladet >:(
Skal man kanskje begynne å ta bilder av disse bilene med fullt reg nummer slik at de kan henges ut til spott og spe??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

asbkar

#92
Akkurat nå er 1 av 5 biler tilkoblet på hammersborg torg + 1 ledig plass. I går var det en stund bare en ampera som ladet, mens ingen av elbilene var tilkoblet. Så lenge plassene er "P for elmotorvogn" er det helt etter boka, bare litt kjipt mot de som faktisk trenger å lade.

Oppdatering kl. 12.30, sånn for moro skyld:
0 av 5 lader. Ojojoj, der kom det en Think, han kobler seg til og lader! 1 av 6 lader der altså!

|<
Fra Ski. i-Miev siden september 2011. TM3 siden mars 2019.

Lurvine

rusla forbi ladeplassen på Grønland i dag, bare 1 av 5 ladet bare der også. Èn Buddy av fire, en Leaf også uten ledningen i...
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

nico

Hva med og benytte seg av tilbudet til vistaprint: http://www.vistaprint.no/flyveblader.aspx?GP=1%2f17%2f2014+12%3a32%3a28+PM&GPS=3079009792&GNF=0 og ha flygeblad liggende i bilen. Kjekt å ha nå noen har feil parkert på en elbil plass. 

Med selvfølgelig med en hyggelig liten tekst.. med nummer til nærmeste optiker :)
Nissan Leaf Tekna - Levert 04.12.2013 fra Imaas Bil i Bodø

Hysvær

Var en tur innom hurtigladeren på McDonalds i Nygårdskrysset (Ås) i går kveld, der sto det jo en "fossilist" så jeg måtte nesten parkere oppå han for å rekke fram med kabelen, men kan jo nesten skjønne han litt for det står ikke noe skilt som sier at det er en ladeplass, det er bare oppmalt på bakken under snøen og  det er ikke alle fossilister som skjønner at den klumpen på fortauet er en lader selvom den lyser og blinker.
Planen var å lade på Vinterbro senteret men der var alle stolpene ute av drift og fyllt opp med fossilbiler, her står det heller ikke noe skilt om ladeplass for det er oppmalt på bakken under snøen... Så jeg er glad jeg fikk litt strøm på hurtigladeren ellers hadde jeg nok sittet der fortsatt!
Nissan Leaf Tekna Hvit Des. 2013
Kolbotn

Sverre_E

Sitat fra: Hysvær på fredag 24. januar 2014, klokken 13:37
Planen var å lade på Vinterbro senteret men der var alle stolpene ute av drift og fyllt opp med fossilbiler, her står det heller ikke noe skilt om ladeplass for det er oppmalt på bakken under snøen...

På Vinterbrosenteret er det tre ladeplasser ved inngangen i første etasje i parkeringshuset.
Disse er ofte opptatt (av elbil som ikke lader :(), da de er så nær inngangen. (Mellom handikap-plassene!)
Det er også et par kontakter til høyre på de første plassene ved innkjøringen i 1 etg. Disse var ladeplasser da senteret ble bygget om. Plassene er ikke skiltet nå, men er ofte ledige.
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Gekko

Hei alle elbil sjåfører.....

Kan skrive under på en del av det i har lest.. Elbiler som ikke lader har ikke noe på elbil passer å gjøre. Og ja plasser Elbil plasser LANGT fra inngangene slik at vi som trenger å lade har mulighet for å finne en ledig plass når vi kommer. Hvis vi er i knipe kan det faktisk hende at vi tar en tur og handler på et senter bare for å få litt strøm.... :-)
Think City (79' Km), Opel Ampera (68' Km), Leaf (72' Km)

Bravoen

På de fleste kjøpesentre er det fri parkering, og dermed absolutt null poeng å parkere på elbilplass for elbilister som ikke trenger å lade bilen sin. Bare dårlig gjort-pipelort. Sånn er det bare, trodde alle visste dette, jeg.

valvolainen

Idag var det to teslaer som opptok alle fire type2 plassene i hans møller gassmans vei. Trengte sårt litt strøm idag da jeg skulle to ganger frem og tilbake til jobb. :(
De er forøvrig forferdelig dumt plassert, (i den grad en 22kW lader i det hele tatt kan være dumt plassert) og det var mye snø, så skal ikke kalle eierene for tullinger.
Men hadde man tatt høyde for at en til kunne få lade ved å parkere litt annerledes hadde det vært gull. Førstemann som parkerer der har et ansvar!
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

elektrolux

Samme gjelder utenfor postkontoret i Stavanger.

Her er det riktignok merket opp 2 plasser, men der er lett plass til 3 biler med litt omtenksom parkering.

Neste gang dere er der; legg merke til hvordan jeg plasserer Think Classic'en min. Da er det fremdeles plass til 2 Elbiler til.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Øyvind.h

Sitat fra: valvolainen på mandag 27. januar 2014, klokken 19:08
Idag var det to teslaer som opptok alle fire type2 plassene i hans møller gassmans vei. Trengte sårt litt strøm idag da jeg skulle to ganger frem og tilbake til jobb. :(
De er forøvrig forferdelig dumt plassert, (i den grad en 22kW lader i det hele tatt kan være dumt plassert) og det var mye snø, så skal ikke kalle eierene for tullinger.
Men hadde man tatt høyde for at en til kunne få lade ved å parkere litt annerledes hadde det vært gull. Førstemann som parkerer der har et ansvar!
Jøss, hvordan klarte de det? Godt mellomrom mellom bilene, bare ikke godt nok til å parkere? Det er jo ganske langt mellom de to ytre salto boksene, men har selv bare brukt den i midten stolpen. I tillegg er oj kabelen 4 meter, og jeg vil tro sønnico er litt fleksible ift oppmerkingen nå vinterstid.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

valvolainen

Problemet var at den ene bilen antakeligvis ikke hadde noe rfid brikke, så han tok den ytterst til venstre, men parkerte likevel i midten slik at den store i midten ble utilgjengelig.
Den stolpen som står ytterst til høyre er totalt ubrukelig plassert siden man må blokkere inngangen til bygget for å benytte den.
Hadde man parkert ved å rygge inn istedenfor å sete bilene langsmed hadde alt vært løst.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Goodrun

"Bruk heller energi på å spre det glade budskapet til kommunen din om at det behøves flere parkeringsplasser for elbil. Det er tross alt positivt at vi blir flere!
"
Sterk uenig, flere elbiler vil frata oss privilegiene og det opplever ikke jeg eller lommeboka mi som positivt.

2003 Saxo Electrique, Nicad. Nordre Frogn Nesoddlandet.

KaiRK

Sitat fra: Goodrun på mandag 03. februar 2014, klokken 14:42
"Bruk heller energi på å spre det glade budskapet til kommunen din om at det behøves flere parkeringsplasser for elbil. Det er tross alt positivt at vi blir flere!
"
Sterk uenig, flere elbiler vil frata oss privilegiene og det opplever ikke jeg eller lommeboka mi som positivt.

Nåja, privilegiene er der for å få flere elbiler, de forsvinner okkesom..
Heller renere luft og mindre støy, en tykk lommebok! :)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA