Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har klart å få levert bilen på 19" vinterdekk?

Startet av tony@lunatech.no, mandag 30. desember 2013, klokken 11:36

« forrige - neste »

tony@lunatech.no

Hørt litt forskjellig her, men skulle gjerne hatt bilen levert på 19" orginale felger, men med vinter fremfor sommerdekk (da jeg ønsker å kjøpe sommerfelgene i ettermarkedet)

Noen som har fått til dette?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

krister461

Sommerdekkene er inkludert i kjøpesummen. Disse får du med uansett.

Vinterdekk kan du kjøpe i lag med et ekstra sett felger om du ønsker. I så fall kan Tesla sitte disse på bilen din når du henter den, men sommerdekk med felger følger med ved siden av uansett.

Epleskreller

Du får uansett med et sett med sommerdekk og felg. Dette settes på bilen i fabrikken. Ønsker du vinterdekk på orginalfelgene må du bytte de selv og da sitter du igjen med fire 19" sommerdekk..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

tony@lunatech.no

Sitat fra: Epleskreller på mandag 30. desember 2013, klokken 11:49
Du får uansett med et sett med sommerdekk og felg. Dette settes på bilen i fabrikken. Ønsker du vinterdekk på orginalfelgene må du bytte de selv og da sitter du igjen med fire 19" sommerdekk..

Jepp. Enkleste hadde jo vært om man bare kunne få de levert på vinterfelg så slipper man maset, kosten (og tapet) med å plukke av sommerdekkene og selge de for å kjøpe 4 nye vinterdekk. På de andre bilene jeg har kjøpt har jeg fått levert bilen på vinterdekk på standardfelgene da jeg ønsker å kjøpe en større felg til sommerhjul. Går det ikke så går det ikke.  :)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

Camilla

Jeg fikk bilen levert med 19" og vinterdekk, rett før jul. Ikkeno mas, sommerhjulene henter jeg på Mitt dekkhotell når den tid kommer. Godt mulig de ikke ligger der nå allerede, men det bryr jeg meg ikke noe om.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Kagex

Camilla.  Tror nok han mente at han kun ville ha vinterdekk sett med original felg istedenfor sommerdekksettet

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

tony@lunatech.no

Stemmer. Pratet lenge med Tesla i dag og uten tillegg i pris leveres kun 19" på sommerdekk. Da blir det eventuelt å selge Sommerdekka og kjøpe 4 nye vinterdekk. Noen som har erfaring med Voksen 22" felg her?

Avh

Du mener selvsagt Vossen.
Kjenner jeg sliter med å ta inn "tvungen" dekk-pakke. Med så mange valgoptions ved bestilling er det nesten rart at ikke man kan velge sommer/vinter-dekk. Nå blir det jo xtra-kostnad, for å avhende 19" sommer blir vel bortimot en umulighet.
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

jkirkebo

Sitat fra: Avh på mandag 30. desember 2013, klokken 18:00
Kjenner jeg sliter med å ta inn "tvungen" dekk-pakke. Med så mange valgoptions ved bestilling er det nesten rart at ikke man kan velge sommer/vinter-dekk. Nå blir det jo xtra-kostnad, for å avhende 19" sommer blir vel bortimot en umulighet.

Hvorfor det? De fleste TMS vil gå på 19" sommerdekk, og det er sikkert noen som kjører såpass mye (og hardt...) at de sliter ut et sett på et år.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Havebigfun

Epleskreller

Sitat fra: Havebigfun på mandag 30. desember 2013, klokken 19:24
Noen er godt igang. 8)
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45867118&searchQuery=tesla
Disse har ligget ute en stund- feil årstid.

har vært noen som har forsøkt å selge her på forumet også.
http://elbilforum.no/forum/index.php/board,12.20.html

4000,- er normal pris for fire lite brukte sommerdekk. Kan få mine også for 4000..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

krister461

For de som skal kjøre 19'' i sommer så er det jo en gylden mulighet til å plukke opp et ekstra sett til rimelig penge.

tony@lunatech.no

Sitat fra: Avh på mandag 30. desember 2013, klokken 18:00

Hehe .. Ja! Stavekontroll som bidrar litt her :-) De er dyre, men totalt sett ikke dyrere enn hva det blir med originale 21" Synes de ser lekre ut på bilen, men litt usikker på hvor mye det forringer komfort. Så om noen har erfaring med de (Vossen) så del de gjerne :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA