Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dekk og felger

Startet av Kvikken, mandag 06. januar 2014, klokken 20:19

« forrige - neste »

Kvikken

Finnes det lademuligheter på denne ruten? Har senteret lademuligheter?

Arha

Sitat fra: glennha på søndag 29. desember 2013, klokken 11:42
Finnes det lademuligheter på denne ruten? Har senteret lademuligheter?
Begge sentrene har lademulighet, sjekk ladekartet http://www.ladestasjoner.no/ . Underveis til Töcksfors blir det mulighet til hurtiglading når Ørje blir reparert, ellers blir det en liten omvei via Statoil på Sekkelsten, Askim for å få hurtigladet.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Olofm

Gammelt senter (Maxi Mat) har 6 ladeplasser til elbiler (16A) 2 på baksiden av hver rulletrapp, og 2 midt i parkeringshuset. De ganger jeg har brukt disse har jeg ikke sett noen annen elbil, så det bør ikke være noe problem med plass.

Nytt senter (Euro Cash) Her er det slik som jeg husker 4 elbilplasser rett ved inngangen til Eurocash. Disse er låsbare stolper. Tror ikke vår universale nøkkel passer. Får sikkert låst opp ved hjelp fra senteret. Men jeg har også lest at på disse stolper er det to kontakter som deler på en 10A sikring. Da vil du slite med å få ladet hvis det kommer fler biler, og det går heller ikke så raskt.

Jeg kjører fra Flateby, og de ganger jeg bruker Elbil, så holder det med at jeg lader på Tøcksfors med 16A for å komme meg hjem igjen.

Er det krise så finnes det hurtigladere på veien.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski.
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm

Kvikken

Takker for kjempesvar. Blir jo rent morsomt å kjøre sverigeturer med så billig drift :)

crom

På veien til Charlottenberg er det lademuligheter ved fotballbanen til FuVo, rett etter Opakermoen langs E16 (rv2)
For øvrig særs lite å ta seg til i området mens man venter.

Har selv ikke kjørt helt til Sverige, men i følge websidene til Thon er det muligheter.



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA