Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av dotten, mandag 06. januar 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Kagex

Får min Foliert for 12 k.  3m satin svart

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

dotten

Sitat fra: Kagex på søndag 29. desember 2013, klokken 13:25
Får min Foliert for 12 k.  3m satin svart

det var billig, hvor er dette? har de noen referanser?
S85

P85D fra mars 2015

Kagex

de jobber hos noen som driver med foliering, men de tar det som en kompis tjeneste.
P29687

dotten

Sitat fra: Kagex på søndag 29. desember 2013, klokken 13:35
de jobber hos noen som driver med foliering, men de tar det som en kompis tjeneste.

aha :-) Jeg har skaffet generelle priser, og de er ikke mye dyrere enn hva du har fått. :-)
S85

P85D fra mars 2015

Kagex

jeg kunne få det til 10, men jeg syntes det er rimelig at folk blir lønnet for arbeidet. så 2000 kr for at de skal bli litt mer fornøyd og gjøre være motivert for å gjøre en god jobb syntes jeg er greit.
P29687

dotten

Sitat fra: Kagex på søndag 29. desember 2013, klokken 13:42
jeg kunne få det til 10, men jeg syntes det er rimelig at folk blir lønnet for arbeidet. så 2000 kr for at de skal bli litt mer fornøyd og gjøre være motivert for å gjøre en god jobb syntes jeg er greit.

er av samme mening :-) Jeg fikk også en fin pris, men jeg spurte om priser til andre også, og fikk noen fine priser der også, igomed det sikkert ikke bare er jeg som skal foliere.
S85

P85D fra mars 2015

tony@lunatech.no

Sitat fra: ThomasBN på søndag 29. desember 2013, klokken 12:29
Soting 35% foran B-stolpen og 20% på alt bak.

Ser knallbra ut. Hvordan stiller myndighetene seg til soting foran B-Stolpen? Mener å ha lest at det ikke er lov, men det er vel noen gråsoner (bokstavlig talt) ute å går for hva de er villige til å akseptere. I en veikontroll ville normalt 35% foran blitt akseptert?.. Og muligens et dumt spørsmål, men når du sier 35% foran så regner jeg med at du fortsatt ikke rører frontruta?
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

erot

Sitat fra: Hyperstress på søndag 29. desember 2013, klokken 08:59

Sitat fra: erot på søndag 29. desember 2013, klokken 04:11
Film på ruter er enkelt. Har det samme på Teslaen som min forrige bil: 50 foran B-stolpe, 35 bak og 30 på bakruten. Det er bankers fordi mer er for mye og mindre er for lite. Tenk, så enkelt kan det sies  ;D Fasit er at dette selvsagt er individuelt, men om du ikke tar deg tid til å underøke dette nøye er jeg villig til å vedde mye på at du har minst sjanse til å bli misfornøyd med min formel. For mye soting er tøft noen dager.

Bilder?

Har jeg postet natt til søndag nå igjen? Er ikke helt i form til å gå ut og ta bilder, men har et par liggende. Ikke veldig lett å se her, men gir vel litt inntrykk. Det første er før foliering av krom.

Jeg synes det er mørkt nok med 50 foran når jeg rygger. Hadde slitt med mer tror jeg, men tenker mer på generell sikt i mørket enn rygging. Rutene har litt toning originalt også som kommer i tillegg til det du legger på.

erot

Sitat fra: Lunatech på søndag 29. desember 2013, klokken 13:58

Ser knallbra ut. Hvordan stiller myndighetene seg til soting foran B-Stolpen? Mener å ha lest at det ikke er lov, men det er vel noen gråsoner (bokstavlig talt) ute å går for hva de er villige til å akseptere. I en veikontroll ville normalt 35% foran blitt akseptert?.. Og muligens et dumt spørsmål, men når du sier 35% foran så regner jeg med at du fortsatt ikke rører frontruta?

Det stemmer nok med frontruten ja. På sideruter foran er det ikke lov med noe heller, men det skal mye til at noen legger merke til 50%. Du skal uansett være ganske uheldig for å bli stoppet, men treffer du feil person til feil tid må du pent skrape det av igjen.

dotten

Sitat fra: Lunatech på søndag 29. desember 2013, klokken 13:58

det er overhode ikke lov, pga at det er film, som vanskliggjør arbeidet for å redde deg om du havner i ulykka. Dog er spm, om de legger merke til deg. det er det alt går på :-)
S85

P85D fra mars 2015

ThomasBN

Har ikke rørt frontruten. Overgangen blir voldsom uten noe foran B-stolpen...

Kagex

Møter du en vanlig patrulje så ser de hvor sota vinduene er og vurderer.  Møter du up da sliter du. 

P29687

janmb

Sitat fra: Kagex på søndag 29. desember 2013, klokken 14:39
Møter du en vanlig patrulje så ser de hvor sota vinduene er og vurderer.  Møter du up da sliter du. 

Det er langt ifra så enkelt.

Det eneste man kan hevde med sikkerhet i dette spørsmålet er at det er helt avhengig av personen som stopper deg og hvor sotet rutene dine fremstår for denne personen, hvem fot de stod opp på den morgenen, om det er ny- eller ne måne, og hvem retning det blåser fra.

Jeg har vært i mange UP-kontroller med rimelig sotede vinduer uten å få kommentarer på det i det hele tatt. Tror du skal være vel så redd for Vegvesenets kontroller da gitt, men som sagt, det er totalt skivebom å påstå noe bastant her i det hele tatt. Det er helt personavhengig.

Hva loven sier og hva du risikerer derimot er tydelig og lite å diskutere. Men hvor stor den faktiske risikoen er er derimot kraftig debatterbart.

Det verste er dog om du skader noen i en ulykke og det kommer fram at du hadde ulovlig sotede vinduer OG de får satt sammenheng mellom ulykken og dette. Da sliter du grundig. Som ved alle andre ulykker med ulovligheter som årsak. Men det er jo som å vinne i lotto i invers - konsekvensene er store, sjansene er forsvinnende små - så hva hver enkelt velger der får være opp til hver og en å selv vurdere.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Kagex

Vel den påstanden var fra en Oslo politi kompis som sa.  Så jeg velger å tro på det.  Men ja min oppfatning. 

P29687

erot

Prøvde noen bilder til av 50/35/30. Vanskelig å få frem pga alle refleksjonene. Det ser ganske mørkt ut når det begynner å skumre, men lyst nok foran til at du fremdeles ser sjåføren ganske godt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA