Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av dotten, mandag 06. januar 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

dotten

Hei alle sammen!

Jeg har fastslått at jeg skal foliere bilen da jeg får den, men må finne en farge, og der sliter jeg.
Da jeg spurte han som skal foliere om hvilken farge jeg kunen velge, så fikk jeg "Du må nesten finne farge selv, men til den prisen jeg har gitt deg, kan du få hvilken farge du ønsker. Kom innom, så kan vi se på noen farger evt."
Og da får jeg panikk, jeg kalrer ikke velge farge, selv om jeg syns "fossen" bilen hadde en lekker farge.
Har noen tips / anbefalinger her?
Bilen er orginalt grå.
Skal også foliere ALT av krom på bilen, da jeg overhode ikke liekr krom.

Tenkte også å sote rutene, men jeg vet ikke hvem som er rimelige, og hvilken % man bør velge.. 40% forann og 60% bak? Noen som har noen priser og steder? :-)

Setter også pris på om noen har bilder av folierte teslaer.

EDIT: Han jeg skal foliere hos;

Hvis noen ønsker priser på foliering (Som er billig og bra. ferdig på en dag. Så send meg PM!) :-)

"Jeg sier jeg er dyr fordi det er noen som tar 2500 for en bil. Noe som er latterlig billig. Det tar 5 timer å ta en hel bil.. derfor skal jeg ha minimum 5 i hvit pris. For soting av ruter.
Men folie er jeg lavere i pris enn di fleste. Det er fordi jeg er norges kjappeste så jeg bruker ikke to dager på en bil. Men en dag;) og jeg kjøper folie direkte fra grosist. vi leverer alle foliemerker. Men jobber helst med avery supreme. Eller 3m 1080. Di er ledende i kvalitet:)"

jeg skal ta alt hos ham, fordi jeg har sett så mange flåsete folk som folierer, og lager riper i lakken med kniver osv.

Det skal også sies at de prisene jeg har funnet her inne var dyre :-)
S85

P85D fra mars 2015

Trustno1

Klarer du ikke velge farge, så tar du litt av alt :)

Noe slikt som dette, så treffer du garantert med en av fargene

tony@lunatech.no

Hva slags pris fikk du og hvor? Går med tanker om å foliere selv når den omsider kommer. Har lest på forum her at det er folk som har betalt 2500 for folie på vinduer (alt bak B stolpe) på Scandinano i Drammen.

Ang. farger så legger jeg med litt inspirasjon her. Selv stor fan av matte farger (stealth sort, børstet stål etc. men dette er jo en smakssak)

Hvis du virkelig vil skille deg ut kunne du gått for denne varianten??  ;)

Se ellers bildet av bilen nederst i denne artikkelen. http://elbil.no/elbiler/1081-hvordan-gar-det-med-tesla-elbilistene
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

dotten

takk takk! :-) Jeg fikk en kamerat pris, men han tar ca 20-25 avhennig av farge, men jeg vet han er flink, for han har hatt mange store navn inne.

tenkte litt blå, men funderer på frozen grey, iogmed den er grå fra før. lurer også på om jeg skal ta inni dører og alt.. men en ting jeg syns ser kult ut er karbon norsecone.

Jeg kan spørre om grupperabatter ved flere biler, i visse "folietyper" så får vi se, om noen er int i dette :)
S85

P85D fra mars 2015

teslaz

P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

dotten

S85

P85D fra mars 2015

teslaz

Sitat fra: dotten på søndag 29. desember 2013, klokken 02:06
Sitat fra: teslaz på søndag 29. desember 2013, klokken 02:03
Er det i Oslo kameraten din holder til........

Vestby - langhus traktene :-)
Ja men det er jo ikke så langt unna.
Jeg har skal foliere hele bilen og rutene.
Du kan gjerne sende meg PM på prisen som kameraten din forlanger. Og eventuelt hvilket type
folie han bruker  :D
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

erot

Film på ruter er enkelt. Har det samme på Teslaen som min forrige bil: 50 foran B-stolpe, 35 bak og 30 på bakruten. Det er bankers fordi mer er for mye og mindre er for lite. Tenk, så enkelt kan det sies  ;D Fasit er at dette selvsagt er individuelt, men om du ikke tar deg tid til å underøke dette nøye er jeg villig til å vedde mye på at du har minst sjanse til å bli misfornøyd med min formel. For mye soting er tøft noen dager.

Hyperstress

Sitat fra: erot på søndag 29. desember 2013, klokken 04:11
Film på ruter er enkelt. Har det samme på Teslaen som min forrige bil: 50 foran B-stolpe, 35 bak og 30 på bakruten. Det er bankers fordi mer er for mye og mindre er for lite. Tenk, så enkelt kan det sies  ;D Fasit er at dette selvsagt er individuelt, men om du ikke tar deg tid til å underøke dette nøye er jeg villig til å vedde mye på at du har minst sjanse til å bli misfornøyd med min formel. For mye soting er tøft noen dager.

Bilder?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kagex

P29687

dotten

Bilder av sotingen din hadde vært topp :-D

skal undersøke folie og priser nå :-)
S85

P85D fra mars 2015

ThomasBN

dotten

Sitat fra: ThomasBN på søndag 29. desember 2013, klokken 12:29
Soting 35% foran B-stolpen og 20% på alt bak.

Takk, så meget bra ut, åssen er blending, og og rygge etter speil i mørket?
S85

P85D fra mars 2015

ThomasBN

Dotten: God solbeskyttelse for ungene bak, opplever ikke noe problem med rygging i mørke...

dotten

Da fikk jeg svar, og her er listen.

Hvis noen ønsker priser på foliering (Som er billig og bra. ferdig på en dag. Så send meg PM!) :-)

Jeg sier jeg er dyr fordi det er noen som tar 2500 for en bil. Noe som er latterlig billig. Det tar 5 timer å ta en hel bil.. derfor skal jeg ha minimum 5 i hvit pris. For soting av ruter.
Men folie er jeg lavere i pris enn di fleste. Det er fordi jeg er norges kjappeste så jeg bruker ikke to dager på en bil. Men en dag;) og jeg kjøper folie direkte fra grosist. vi leverer alle foliemerker. Men jobber helst med avery supreme. Eller 3m 1080. Di er ledende i kvalitet:)

jeg skal ta alt hos ham, fordi jeg har sett så mange flåsete folk som folierer, og lager riper i lakken med kniver osv.

Det skal også sies at de prisene jeg har funnet her inne var dyre :-)
S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA