Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Performance eller performance plus``? Behov for dobbellader?

Startet av 2mash, mandag 06. januar 2014, klokken 00:43

« forrige - neste »

2mash

Nærmer meg bestilling av Leaf nå, og jeg registrerer at mange parallellimportører kjører samme priser som Nissan-forhandler.....
Rart egentlig, da min subjektive mening er at man bør spare min. 10-15% for å ville kjøpe av annen enn merkeforhandler.

Spz-bil (metallic, biler som har gått 2000 km):
Accenta 239.900
Tekna 259.900

Ecocar (metallic) :
Accenta 234.000
Tekna 249.900


Nissan (metallic, chromepakke, inkl. ekstra understellsbehandling til kr 2000):
Accenta 242.000
Tekna 265.000

Garanti er lik, for flere og flere seriøse importører har skjønt at man ønsker den lange garantitiden på hele bilen.
Eneste fordelen jeg ser nå, er at man kan få bilen på 'dagen', og slipper å vente i 4-5 uker.
Er markedet fremdeles så hett at de kan fortsette slik? Har ikke sett noe antydning til prisreduksjon enda....
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

bjorn_2390

Vil vel alltid være sånn at spekulasjon dirigerer markedet. Reguleres vel av tilbud og etterspørsel. Tror det vil ta noe lenger tid før dette snur seg igjen, så lenge det er såpass i vinden med elbil, og dessuten i vinden å diskutere elbil. Altså tenker jeg dette vil være mye mediastyrt, også. Etter hvert er det jo også kommet flere bilprodusenter, luskende etter, på banen.
Det vil alltid være slik at mer fremsynte personer vil vinne på det: Klarer man å forutsi at en aksje vil stige, er det jo bare å kjøpe. Dess lenger man venter, dess mindre utbytte får man av aksjekjøpet.
Antakelig  ;)

Parallellimportører leiker ikke buttttikk. De driver ikke veldedighet. Harde fakta.  8)  8)
Blå Euro-Leaf (2012)

Kjell Leaf

Sitat fra: 2mash på lørdag 28. desember 2013, klokken 09:08
Nærmer meg bestilling av Leaf nå, og jeg registrerer at mange parallellimportører kjører samme priser som Nissan-forhandler.....
Rart egentlig, da min subjektive mening er at man bør spare min. 10-15% for å ville kjøpe av annen enn merkeforhandler.

Spz-bil (metallic, biler som ar gått 2000 km):
Accenta 239.900
Tekna 259.900

Ecocar (metallic) :
Accenta 234.000
Tekna 249.900


Nissan (metallic, chromepakke, inkl. ekstra understellsbehandling til kr 2000):
Accenta 242.000
Tekna 263.000

Garanti er lik, for flere og flere seriøse importører har skjønt at man ønsker den lange garantitiden på hele bilen.
Eneste fordelen jeg ser nå, er at man kan få bilen på 'dagen', og slipper å vente i 4-5 uker.
Er markedet fremdeles så hett at de kan fortsette slik? Har ikke sett noe antydning til prisreduksjon enda....
Er prisene du oppgir fra paralellimportørene utsalgspris? Prisene fra Nissan som du oppgir er ikke utsalgspris, det er nok levert på kaien i Drammen.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Daeedor

Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 28. desember 2013, klokken 17:00
Sitat fra: 2mash på lørdag 28. desember 2013, klokken 09:08
Nærmer meg bestilling av Leaf nå, og jeg registrerer at mange parallellimportører kjører samme priser som Nissan-forhandler.....
Rart egentlig, da min subjektive mening er at man bør spare min. 10-15% for å ville kjøpe av annen enn merkeforhandler.

Spz-bil (metallic, biler som ar gått 2000 km):
Accenta 239.900
Tekna 259.900

Ecocar (metallic) :
Accenta 234.000
Tekna 249.900


Nissan (metallic, chromepakke, inkl. ekstra understellsbehandling til kr 2000):
Accenta 242.000
Tekna 263.000

Garanti er lik, for flere og flere seriøse importører har skjønt at man ønsker den lange garantitiden på hele bilen.
Eneste fordelen jeg ser nå, er at man kan få bilen på 'dagen', og slipper å vente i 4-5 uker.
Er markedet fremdeles så hett at de kan fortsette slik? Har ikke sett noe antydning til prisreduksjon enda....
Er prisene du oppgir fra paralellimportørene utsalgspris? Prisene fra Nissan som du oppgir er ikke utsalgspris, det er nok levert på kaien i Drammen.

Kjell Leaf, jeg betalte 239500,- hos Nissan i innlandet.... Acenta med metallic , ferdig registrert - 1 november i år.
Så den kai-pris teorien din må vel tas med en klype salt ? .

Kjell Leaf

Sitat fra: Daeedor på lørdag 28. desember 2013, klokken 19:43
Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 28. desember 2013, klokken 17:00
Sitat fra: 2mash på lørdag 28. desember 2013, klokken 09:08
Nærmer meg bestilling av Leaf nå, og jeg registrerer at mange parallellimportører kjører samme priser som Nissan-forhandler.....
Rart egentlig, da min subjektive mening er at man bør spare min. 10-15% for å ville kjøpe av annen enn merkeforhandler.

Spz-bil (metallic, biler som ar gått 2000 km):
Accenta 239.900
Tekna 259.900

Ecocar (metallic) :
Accenta 234.000
Tekna 249.900


Nissan (metallic, chromepakke, inkl. ekstra understellsbehandling til kr 2000):
Accenta 242.000
Tekna 263.000

Garanti er lik, for flere og flere seriøse importører har skjønt at man ønsker den lange garantitiden på hele bilen.
Eneste fordelen jeg ser nå, er at man kan få bilen på 'dagen', og slipper å vente i 4-5 uker.
Er markedet fremdeles så hett at de kan fortsette slik? Har ikke sett noe antydning til prisreduksjon enda....
Er prisene du oppgir fra paralellimportørene utsalgspris? Prisene fra Nissan som du oppgir er ikke utsalgspris, det er nok levert på kaien i Drammen.

Kjell Leaf, jeg betalte 239500,- hos Nissan i innlandet.... Acenta med metallic , ferdig registrert - 1 november i år.
Så den kai-pris teorien din må vel tas med en klype salt ? .
Du har rett, jeg blander litt i og med at min Tekna kostet 273.900,- Det var kampanje der vinterdekk og diverse var inkludert. Kunne nok fått den billiger uten bl.a vinterdekkene som de tar godt betalt for.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Gliderman

Er ikke enkelt å sammenligne priser. Jeg betaler 271.000 for min Tekna med metallic, crome, vinterdekk og 6,6kw lader.
Levert av Gravdahls Auto i Tønsberg.
Bare to uker igjen til den står i gården.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Bekkenes

249.000
tekna, slate metallic,2013
6,6w, vinterpakke
Med vinterdekk.

Sandven, Bergen
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Leaf_entusiast

Den norske kronen har vært svak det siste året og det medfører at Euroen har blitt15% dyrere siste året.  Det kan nok forklare at forskjellen ikke er større. Det er nok sannsynlig at flere må følge Tesla og sette opp nybilprisene i norge.

Leaf_entusiast

En annen ting er hvor stor rabatten skal være på paralellimport. Hvis bilen har identisk utstyr og samme garanti, så skal det vel ikke være så stor rabatt?

Lysholm

Jeg tok inn vår Tekna i desember. Rett under 230.000 kr.
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

2mash

Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 28. desember 2013, klokken 17:00
Er prisene du oppgir fra paralellimportørene utsalgspris? Prisene fra Nissan som du oppgir er ikke utsalgspris, det er nok levert på kaien i Drammen.

Joda, alle priser er levert på gaten i Bergen...(justert forhandlerpris Tekna, hadde glemt å legge til de 'standard' 2k for understellsbehandlingen)
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

2mash

Sitat fra: Gliderman på lørdag 28. desember 2013, klokken 22:49
Er ikke enkelt å sammenligne priser. Jeg betaler 271.000 for min Tekna med metallic, crome, vinterdekk og 6,6kw lader.
Levert av Gravdahls Auto i Tønsberg.
Bare to uker igjen til den står i gården.

Dette er jo en bra pris! Har du valgt vekk f.eks understellsbehandlingen? Er det 'originale' vinterdekk?
Utifra det jeg kan regne meg frem til, skal Sande i Bergen ha mer enn dette UTEN vinterdekk...
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Gliderman

Jada, det er "originale" vinterdekk, levert av Gravdahls Auto. Var godt fornøyd med prisen tilslutt. Ekstra understellsbehandling hørte jeg ikke noe om. Blir det utført på fabrikken eller hos leverandøren?
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

MrMastodon

Alle biler levert av Nissan Norge blir sprøytet under på kaien i Drammen. Så vidt jeg vet går det ikke an å velge det vekk, noe med Nissan sin rustgaranti?
Er uansett anbefalt å spandere på seg en full antirustbehandling, norsk vinter med den mengden salt de putter på veiene er lite bilvennlig!

Daeedor

#14
Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 28. desember 2013, klokken 20:55
Sitat fra: Daeedor på lørdag 28. desember 2013, klokken 19:43
Sitat fra: Kjell Leaf på lørdag 28. desember 2013, klokken 17:00
Sitat fra: 2mash på lørdag 28. desember 2013, klokken 09:08
Nærmer meg bestilling av Leaf nå, og jeg registrerer at mange parallellimportører kjører samme priser som Nissan-forhandler.....
Rart egentlig, da min subjektive mening er at man bør spare min. 10-15% for å ville kjøpe av annen enn merkeforhandler.

Spz-bil (metallic, biler som ar gått 2000 km):
Accenta 239.900
Tekna 259.900

Ecocar (metallic) :
Accenta 234.000
Tekna 249.900


Nissan (metallic, chromepakke, inkl. ekstra understellsbehandling til kr 2000):
Accenta 242.000
Tekna 263.000

Garanti er lik, for flere og flere seriøse importører har skjønt at man ønsker den lange garantitiden på hele bilen.
Eneste fordelen jeg ser nå, er at man kan få bilen på 'dagen', og slipper å vente i 4-5 uker.
Er markedet fremdeles så hett at de kan fortsette slik? Har ikke sett noe antydning til prisreduksjon enda....
Er prisene du oppgir fra paralellimportørene utsalgspris? Prisene fra Nissan som du oppgir er ikke utsalgspris, det er nok levert på kaien i Drammen.

Kjell Leaf, jeg betalte 239500,- hos Nissan i innlandet.... Acenta med metallic , ferdig registrert - 1 november i år.
Så den kai-pris teorien din må vel tas med en klype salt ? .
Du har rett, jeg blander litt i og med at min Tekna kostet 273.900,- Det var kampanje der vinterdekk og diverse var inkludert. Kunne nok fått den billigere uten bl.a vinterdekkene som de tar godt betalt for.
Ja det høres riktig ut  - prisen jeg fikk var selvsagt uten vinterdekk og norgespakke ( men med krompakke osv). Du har nok fått bra pris på din Tekna også , jeg betalte  260000,- for min - men uten vinterdekk og norgespakke der også. Vinterdekk på felg (nokian R2 i originaldimensjon) kom på ca 8300,- pr. sett -fra annen dekkforhandler - så dette kommer jo i tillegg.
(ps :  vi har 2 stk leaf ja - en Acenta og en Tekna) ;D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA