Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.

Startet av FrodeW, søndag 05. januar 2014, klokken 22:37

« forrige - neste »

FrodeW

Etter masse feilmeldinger ville ikke bilen kjøre lenger, ringte Tesla for å bestille bergningsbil, fikk da beskjed om at de ikke dekker leiebil!

andre som har fått samme svar?

Spinner

De har noen lånebiler, men leiebil har jeg ikke hørt om at de dekker.

kimnaess

Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Tai

Etter alle historiene her inne og hvor flinke Tesla er på Lånebil synes jeg dette høres rart ut. Skal forsikringen ut med leiebil når det er feil på en bil som fremdeles er godt innenfor garantiperioden?!?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Tuxedo

Tesla Norge har foreløpig ikke loaners, så vidt jeg vet (i motsetning til USA).  Du må nok ta dette med forsikringsselskapet ditt.  Men selv der vil du nok slite, siden dette ikke involverer skade i forsikringsmessig forstand.  Det er heller ikke vanlig i Norge at importøren/merkeverkstedet stiller med erstatningsbil ved garantireparasjoner, selv om det forekommer (host, Toyota).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

OleJA

Sitat fra: kimnaess på lørdag 28. desember 2013, klokken 01:01
Dette er det vel vanlig at forsikring dekker?
Bare dersom det er en forsikringskade. Her er det vel snakk om en garantisak, og da hadde også jeg forventet at Tesla, som har garantiansvar, dekker alle kostnadene en blir påført.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

OleJA

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 28. desember 2013, klokken 01:04
Tesla Norge har foreløpig ikke loaners, så vidt jeg vet (i motsetning til USA).  Du må nok ta dette med forsikringsselskapet ditt.
Joda, ihvertfall i Trondheim har de 2-3 stykker, og det hadde vært merkelig om andre Tesla SC har det samme.
Men, hvorvidt  de har egne 'Loaners' eller ikke må da være irrelevant. Kan de ikke skaffe Model S lånebiler, så stiller nok mer enn gjerne Hertz el. med en bil.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Tai

Hvis min helt nye Model S bryter ned og Tesla ikke tilbyr meg kosdnadsfri lånebil ville jeg blitt ytterst provosert!!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Thor2014

Sitat fra: Tai på lørdag 28. desember 2013, klokken 01:15
Hvis min helt nye Model S bryter ned og Tesla ikke tilbyr meg kosdnadsfri lånebil ville jeg blitt ytterst provosert!!

Tai

+1

Leif1

Konvertitt fra S til X

FrodeW

Til opplysning så koster det ca. 1000 kroner døgnet for en Suzuki Swift når man står ute i ødemarka og trenger leiebil fikk jeg akkurat erfare...

Har også både ringt Tesla service Norge og Nederland i kveld, hvor jeg spurte om de kunne logge seg på bilen for å nullstille eller stille en diagnose for å slippe hele bergingsbilgreia... Så enkelt var det ikke fikk jeg opplyst, dette var en funksjon som ikke var mulig, kanskje i fremtiden!, eneste mulighet var fysisk kobling i dag var on-site på verksted... da lurer jeg på hva de egentlig mener med dette på websiden sin:

We designed Model S to be easy to own. Routine software updates handle most issues without interrupting your life, while annual inspections ensure your car's long-term health. Model S is also smart: it periodically monitors itself and can alert Tesla, with your permission, to issues so that they can be resolved quickly and easily. Many issues can be resolved remotely, but if your Model S does require in-person attention, you can bring it to a Tesla Service Center, schedule a Tesla Ranger visit, or have your car picked up in exchange for a loaner at no charge with our valet service.

Epleskreller

Jeg fikk gratis leiebil da de ville se på bilen et par dager, andre har rapportert P85+ lånebil. Dette var på Skøyen.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

shb

Har du tegnet 4 års service avtale? Ikke det at det egentlig skulle bety noe i garanti perioden men en vet jo ikke. I Bergen har de 2 biler.  Da min fikk dobbelt lader var begge ute. Fikk da et dieseldyr, men det var hvertfall noe å kjøre med.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Birger

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 28. desember 2013, klokken 01:04
Tesla Norge har foreløpig ikke loaners, så vidt jeg vet (i motsetning til USA).  Du må nok ta dette med forsikringsselskapet ditt.  Men selv der vil du nok slite, siden dette ikke involverer skade i forsikringsmessig forstand.  Det er heller ikke vanlig i Norge at importøren/merkeverkstedet stiller med erstatningsbil ved garantireparasjoner, selv om det forekommer (host, Toyota).
Det har jeg da hatt i alle år hos både Ford, Citroen og Renault. Så så uvanlig kan det ikke være.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

laumb

1. Tesla har service loaners. De kaller dem det selv, nøklene er markert med SL og jeg har fått det 2 ganger (sist i hele 12 dage).

2. Norsk lov sier noe om "uten kostnad og vesentlig ulempe for forbrukeren".

3. Tesla har leid inn alt fra Honda Jazz, til Hyundai i40 og Volvo V60 til folk som har levert inn bilene og det ikke har vært loaner tilgjengelig.

Hvilket SC er TS sin bil på?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA