Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Generelle strøm og ladespørsmål.

Startet av Cowboystrekk, søndag 05. januar 2014, klokken 21:31

« forrige - neste »

OddB

Slik jeg tolker bruksanvisningen kan man la bilen stå tilkoblet (UTEN å lade), da vil den automatisk vedlikeholde batteriet :
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cowboystrekk

Men hvordan skal den få til den når den klikker?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cirion

Det der funker fint på TN nett, men ikke på IT nett som er vanligst i norge.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cowboystrekk

Hadde det fungert som det skulle så hadde laderen min alltid stått i, men ser liksom ikke poenget når den henger seg hver gang ladinga er ferdig.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

OddB

Vil det virke hvis man IKKe lader først ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: OddB på søndag 29. desember 2013, klokken 22:22
Vil det virke hvis man IKKe lader først ?
Neppe
Sålenge det er så mange med UMC-problemer forblir det en fjern drøm.
UMC har også probemer med TN-nettet.
det er fint at Tesla forteller hvor de legger listen slik at vi kan påpeke den manglende funksjonen vi opplever med henvisning til deres egen funksjonsbeskrivelse.

Kallagtunet

Sitat fra: Cirion på søndag 29. desember 2013, klokken 22:03
Det der funker fint på TN nett, men ikke på IT nett som er vanligst i norge.

Nope! Også problemer på TN nett.

OddB

#22
Da er det utrolig viktig at ALLE som opplever at ladingen ikke følger beskrivelsen i bruksanvisningen gir tilbakemelding til Tesla.
-Ladeporten SKAL lyse grønt når lading er ferdig.
-Bilen SKAL vedlikeholdslades når det står tilkoblet over lengre tid(ikke lader)
-Du skal kunne sette opp et planlagt ladetidspunkt (basert på lokasjon) og det skal fungere.
-Du SKAL kunne starte og stoppe lading fra Appen
-Bilen skal trekke strøm fra ladekabelen og ikke batteriet når man sitter i bilen og er tilkoblet.
-UMC skal ikke blinke rødt.

Alt annet er feil og må rapporteres.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kallagtunet

#23
Neida, det er jo ikke sånn at en trenger å dra på tur selv om du har planer om å gjøre det, å stå opp på natten og trekk ut lade kabelen lading er ferdig er jo helt greit, kjekt å ha en 12V booster i garasjen og en i bilen, glem å styre lading fra appen det er jo helt unødvendig og du har jo aldri behov for å lade med mer enn 13 A på tur og eller hvis du mot formoding trenger å lade kjappere så har du det behovet bare hjemme hjemme så derfor bør du bruke + 8 tusen kroner på en 3. parts ladekabel, og for all del ikke meld fra til Tesla, du er jo ekte Tesla entusiast!

Jepp dette er IRONI!!!

acschmi

Forlot min TMS Sign. i garasjen 20 desember og koblet til UMC for lading innstilt på 13 amp. Har sjekket opp via app et par ganger, seinast nå i kveld. Den viser fortsatt charging complete med maks km på limit. Den står nå på TN nett, men jeg bruker også IT nett og har aldri hatt lade eller 12 volt feilmeldinger. Prøvde nå også å starte forvarming, noe som også funket, også stopp av forvarming. Kommer ikke hjem før 5 Januar og håper der fortsatt der er 14 volt på 12v batteri!

OddB

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 29. desember 2013, klokken 23:02
Neida, det er jo ikke sånn at en trenger å dra på tur selv om du har planer om å gjøre det, å stå opp på natten og trekk ut lade kabelen lading er ferdig er jo helt greit, kjekt å ha en 12V booster i garasjen og en i bilen, glem å styre lading fra appen det er jo helt unødvendig og du har jo aldri behov for å lade med mer enn 13 A på tur og eller hvis du mot formoding trenger å lade kjappere så har du det behovet bare hjemme hjemme så derfor bør du bruke + 8 tusen kroner på en 3. parts ladekabel, og for all del ikke meld fra til Tesla, du er jo ekte Tesla entusiast!

Jepp dette er IRONI!!!
;D
Poenget er at hvis produktet (bilen inkl. ladesystem) ikke virker slik det er beskrevet i den offisielle brukermanualen så er det en feil med produktet. For at leverandøren (Tesla) skal ha mulighet til å gjøre noe med det er det viktig at alle som opplever en feil rapporterer den så raskt som mulig og beskriver den så klart og tydelig som mulig.
Det verste man kan gjøre er å finne "workarounds" og finne seg i dem og la være å si fra om feilen. Da vil Tesla ikke oppdage at det ER en feil, og hvis det er bare noen få som rapporterer vil omfanget av problemet ikke fanges opp.
Ikke stol på at det holder at "noen andre" har sendt inn feilmelding og at det "sikkert ordner seg" etterhvert !
Sjekk om alle funksjonene  (særlig omkring lading) virker som de er beskrevet,både det du har bruk for og det du IKKE har bruk for, og meld eventuelle feil direkte til Tesla ! Det vil sikkert Tesla sette stor pris på. Det hjelper dem å gjøre et godt produkt enda bedre !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Kallagtunet


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA