Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: i3 er riktig valg!

Startet av Vind, søndag 05. januar 2014, klokken 13:44

« forrige - neste »

elektrolux

Jeg skal prøve en i3 ved første anledning. Kan den seile burde jeg kanskje kjøpt denne i stedet for e-Up'en.
Grunnen til at jeg valgte e-Up og ikke BMW var at jeg trodde BMW ikke kunne seile.

Jeg misliker nemlig å måtte holde foten på fartspedalen for å slippe regenerering.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

pberg

Da blir du nok skuffet, siden du må holde foten på pedalen...
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Vind

Sitat fra: pberg på fredag 03. januar 2014, klokken 17:25
Da blir du nok skuffet, siden du må holde foten på pedalen...
Da har jeg lagd en ny tråd hvor du kan komme med dine udokumenterte påstander.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Snart-i3

For å få tråden tilbake til riktig tema.
Jeg ønsker
1. Hengerfeste. Fint til sykkelstativ. Jeg kan dra 1000 kg med  A2 og det holder for de fleste turene. 800 kg hadde også vært greit.
2. Varme i ratt. Har det på min A6 og nyter det.
3. Elektriske seter med minne. Kjekt når flere bruker bilen, men setene er styggelig tunge og større enn på i3. Liker også at fremkant og bakkant kan justeres i høyden separat.
4. Større soltak tilsvarende Open air på A2.
5. Leselys til baksetepassasjerene. Tror ikke i3 har dette. Ungene bruker å lese i baksetet.

Har ikke ønske om en 5-seter eller takstativ. Har i dag en A2 som er 4-seter og som ikke kan ha takstativ. Setter som pluss at det er 4-seter pga bedre utformede seter og ekstra midtkonsoll. Bruker den andre bilen når jeg skal ha noe på taket.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

TorTeigen

Har aldri gledet meg mer til ny bil enn nå, solgte min C-Zero i går og venter levering av i3 i feb.
Har fått gleden av å teste bilen skikkelig, kjørt ca 15 mil og det var GØY!
Ser mange snakker om regenerering og hvilken side av bilen ladeluken sitter på etc.
For meg blir dette litt underordnet, alt i alt mener jeg BMW har gjort en meget vellykket el-bil.
Har egentlig bare èn vesentlig ting jeg mener burde vært forbedret:

1) Kjørelengde!!!
Asker
BMW i3 levert 13.02.2014
C-Zero 13K km 2013

LMOR

Det som egentlig mangler er at vi hadde fått samme betingelsene på en BMW med REX. Da hadde ikke rekkevidde vært noe problem for noen. i3 er fremdeles en elbil med REX, og hvis flere hadde kjøpt i3 da, så hadde vi likevel fått en miljøgevinst. Derfor er dette også et punkt på listen over forbedringer som politikerne kan fixe lett :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA