Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lithium Batterien Akku KOKAM Traktionsbatterie 11,1 V 400 Ah Elektroauto EV

Startet av Elisabeth, søndag 05. januar 2014, klokken 13:42

« forrige - neste »

Lysholm

Eco modusen er egentlig "like rask". Du må bare trykke inn gassen nok. Trykk den inn til den "stopper", deretter litt til. Da skjer det noe.

Personlig varierer jeg litt mellom Eco og ikke Eco, alt etter hvor jeg kjører og hvor mye power jeg trenger. Eco er riktignok perfekt på glatt underlag.
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

Kjell Leaf

Jeg kjører vanligvis bare i ecomodus, men trykker den bort når jeg har behov for mer guffe.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Daeedor

Kjører alltid i  "D" (drive) jeg. Bruker "B" modus ved bratte nedover bakker. Eco brukes kun på langturer. :)

knutgrr

Uten å være vitenskapsmann, planlegger jeg å lade 100% om vinteren og 80% om sommeren.
Kjører alltid i ECO. Har blitt sedat på mine gamle dager...
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Jærbuen

Etter 1 år og 25000 km med 100% lading 5 dager i uken, og 80% lading i helgene, viser batteriet ingen tegn til svekkelse ved 1-årsservicen.
Men da står bilen med 100% lading maks noen timer før det skal kjøres. Kommer til å fortsette med dette. Har nesten aldri kjørt bilen ned mot kun 1 rød "strek" igjen på "tanken"

Dette kommer jeg til å fortsette med de neste årene også, det gir meg den rekkevidden jeg trenger daglig, og det er det viktigste.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Electra

Sitat fra: Elisabeth på lørdag 28. desember 2013, klokken 12:39
Haha, dette er morsomt! Jeg som ellers ikke bryr meg så mye om teknologi, funksjoner, dingser og knapper, leser nå alt jeg kommer over om Leafen! Til og med instruksjonsboka leser jeg!

Denne bilen er ikke bare økonomisk å kjøre, men morsom også. Jeg tror kanskje 16000 km i året kommer til å bli forlite, det blir mye "unødvendig" kjøring for tiden ;D.

Prøvde den der B-modusen når jeg kjørte i går, og jeg tror det blir standard kjøremodus hos meg. Trenger nesten ikke bruke bremsene, jo! Eco-modusen syns jeg ble for treg.

Gratulerer med ny bil :)

Jeg har også erfart at det har blitt morsomt å kjøre bil igjen, og er stygt redd for at jeg må sette opp maks km hos forsikringsselskapet ;)

Ellers så har jeg lært utrolig mye av alle de hjelpsomme vennene vi har her inne på forumet.




shb

Regenerering er fint det. Men. Husk på at bakbremsene trenger trim. Ta en skikkelig tramp på bremsen minst på annenhver tur (når det ikke er noen bak). Det er greit at de virker som de skal den gangen en virkelig må stoppe fort, for noe som kommer i veien. Leverte inn Japan Leafen etter 17' km og tok ut en ny Tekna. Bremsene bak, var godt rustet selv om en brukte de godt av og til. På Teslaen regenererer den med hele 60kW(81hk). Den stopper helt opp i bratte bakker, når en slipper "gassen". Tror det er noe galt inn mot de første kryssene med Leafen, etter å ha kjørt med lenge med Teslaen. Tror bremseskivene på Teslaen er av en annen legering en Leafen, den ruster ikke slik som på Leafen.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA