Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Performance eller performance plus``? Behov for dobbellader?

Startet av satheesh.net, søndag 05. januar 2014, klokken 09:22

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 28. desember 2013, klokken 08:36
Perfekt!

Takk! Har lagt til litt mer snacks nå (Trafikkflyt.no, rss-nyheter, etc)... :)

Johnny

Med den hastigheten du gjør forandringer på oppfordring herfra, så kan du like godt gi oss adgang til å redigere :)
TMS og eGolf.

cra

Flott startside! :D  Har et par forslag som jeg bare "hiver ut i luften":

Det kan se ut som du har separat side for nattinnstilling? Foreslår bruk/skifte av separate stylesheet; da slipper du unna med en enkelt side for hvilket innhold som skal ligge inne, og man slipper også å reloade sida for å bytte modus. (Og i tillegg kan det enkelt lages skins tilpasset bilens farger og interiør, etc om ønskelig)

Fordelen med å ha to sider er at man enkelt kan velge oppstartsmodus, og f.eks alltid ha nattsida som start :)  Tilsvarende kan kanskje oppnås med cookies? Og apropos cookies; hadde det vært mulig å lagre litt innstillinger i cookies? Tenker f.eks. på startpunkt på trafikkflyt-kartet, samt værmeldingene nederst. (Personlig har jeg som regel ikke bruk for info om området som er default pr akkurat nå. ;) )
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

satheesh.net

Gode forslag til forbedringer! :) Skal se hva jeg får somlet meg til å få ordnet. Alternativt kanskje gi noen tilgang til å bistå. Har egentlig nok baller i luften allerede. ;)

Gi meg gjerne et pip om noen føler kallet...

satheesh.net

#19
Da har jeg oppdatert siden(e) og inkludert uppladning.nu.

Fjernet Google sin oversikt over Super Chargers. (Følte dette ble litt overflødig da denne oversikten allerede finnes i bilens navigasjon.) ;)

Har forresten lagt til en poll om folk ønsker DAG- eller NATTMODUS som standard når man kommer inn på siden. Det hadde vært til stor hjelp om dere stemte. :)

satheesh.net

TIPS:
Har fått et par henvendelser på hvordan man kan fjerne disse Shell-stasjon ikonene. Jeg har f.eks. vegkameraene istedenfor bensinstasjonoversikten (som vi alle vet er ganske unødvendig med elbil).

Gjør følgende:
1. Gå inn på trafikkflyt.no og fjern valget for Shell-stasjoner på høyre side
2. Velg Vegkameraer (eventuelt andre ting som måtte være av interesse)
3. Gå tilbake til ladekameratene.no og sjekk om det er oppdatert

Dette blir nå lagret for fremtidige besøk, inntil man endrer dette igjen fra punkt 1.
:)

satheesh.net

Da er siden oppdatert med CLEVER sine ladestasjoner (Danmark). Takk til Maartensommer for tips (og god tur)! :)

satheesh.net

#22
Oppdatert med RSS-feed fra Elbilforum.no.

PS1! Hvis noen har tips til hvordan jeg kun kan få Tesla-tråden synlig hadde dette vært fint. (Nå viser den nemlig hele forumet.) [EDIT:] Fant ut av det! :)

PS2! Dere har ut mandagen til å stemme på dag- eller nattmodus som standard startside. Bytter (eventuelt lar den forbli) avhengig av utfallet her. VOTE PEOPLE! :)
;)

Olatho

Dag og nattmodus kan vel enkelt settes med er javascript basert på klokka til klienten. Dag fra 07 til 20, natt fra 20 til 07 feks. (med mulighet til å overstyre hvis man vil, selvsagt)

satheesh.net

Siden(e) er på nytt oppdatert og inkluderer nå ladepunkter for E.ON i Danmark.

Har også satt mørk som standard da de fleste ønsket dette. ;)

satheesh.net


satheesh.net

En kort oppdatering:
Lagt til supercharge.info med autozoom til Europa og km som standard. :)

Bjørn

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 08. april 2014, klokken 13:40
Siden(e) er på nytt oppdatert og inkluderer nå ladepunkter for E.ON i Danmark.

Har også satt mørk som standard da de fleste ønsket dette. ;)

Flotte greier dette her..!  :D

Lite tips: Hadde det ikke vært bedre å tagge de forskjellige plassene m hvor mye kw dem kan levere, istedenfor feks type2 "normal 32A " denne burde heller vært merket m type2 7,5kw  da 32A fort kan misforstås m 22kw..
Forresten så er det kun en av dem i Namskogan som virker.. den andre blinket det grønt i lampen på men null reaksjon v ladeforsøk.

Bjørn

Sitat fra: Bjørn på torsdag 19. juni 2014, klokken 16:44
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 08. april 2014, klokken 13:40
Siden(e) er på nytt oppdatert og inkluderer nå ladepunkter for E.ON i Danmark.

Har også satt mørk som standard da de fleste ønsket dette. ;)

Flotte greier dette her..!  :D

Lite tips: Hadde det ikke vært bedre å tagge de forskjellige plassene m hvor mye kw dem kan levere, istedenfor feks type2 "normal 32A " denne burde heller vært merket m type2 7,5kw  da 32A fort kan misforstås m 22kw..
Forresten så er det kun en av dem i Namskogan som virker.. den andre blinket det grønt i lampen på men null reaksjon v ladeforsøk.

Øh.. Sorry!
det er jo ikke du som drifter den siden..!  ::)

satheesh.net

Sitat fra: Bjørn på torsdag 19. juni 2014, klokken 16:46
Sitat fra: Bjørn på torsdag 19. juni 2014, klokken 16:44
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 08. april 2014, klokken 13:40
Siden(e) er på nytt oppdatert og inkluderer nå ladepunkter for E.ON i Danmark.

Har også satt mørk som standard da de fleste ønsket dette. ;)

Flotte greier dette her..!  :D

Lite tips: Hadde det ikke vært bedre å tagge de forskjellige plassene m hvor mye kw dem kan levere, istedenfor feks type2 "normal 32A " denne burde heller vært merket m type2 7,5kw  da 32A fort kan misforstås m 22kw..
Forresten så er det kun en av dem i Namskogan som virker.. den andre blinket det grønt i lampen på men null reaksjon v ladeforsøk.

Øh.. Sorry!
det er jo ikke du som drifter den siden..!  ::)

Hehe... ;) Men er enig med deg, de forskjellige leverandørene har en liten jobb å gjøre der altså. ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA