Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer med blått adapter

Startet av charliefoxtrot, søndag 05. januar 2014, klokken 00:30

« forrige - neste »

19quiz76


Sitat fra: charliefoxtrot på fredag 27. desember 2013, klokken 15:39
Fornuftig innlegg, 19quiz76.

[..] jeg mener reservasjonsløst at man må forvente en nesten feilfri nøkkelfeature som det lading faktisk er for en elbil. I alle fall når energilasting er en såpass tidkrevende seanse som det foreløpig er. Alternativt må 3.parts-produkt for å løse dette besørges av produsent.

Takk, og i like måte. Dessverre for oss her i Norge byr det sære strømnettet vårt på problemer Tesla undervurderte før de lanserte. Dette har de håndtert dårlig og alle som allerede har fått bilene sine har grunn til å kritisere TM. Mitt hovedpoeng er at alle som spør meg får til svar nettopp å vente dersom de ikke er beredt på å fungere delvis som betatestere. Mitt bilbehov er ikke skadelidende av disse problemene, men andres kan definitivt være det.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

noto

Lading fungerer ikke ideelt, men greit nok for de fleste med litt tilpasning. Vi har fått 2500 kr. Får vi ny velfungerende UMC i begynnelsen av 2014 og kanskje får beholde den gamle i tillegg må jeg si det er bra alt tatt i betraktning. Tesla kunne sagt at dessverre, UMC og adapter fungerer ikke helt ennå så vi leverer ikke biler til Norge før Q2 2014. Hvem hadde foretrukket det?

eclipse

Jeg opplevde en gang i September at alle vinduene var nede og 12V batteriet var "low" uten å finne grunnen til dette.

Men etter denne ene gangen har jeg kun sett dette problemet når det har vært strømbrudd når bilen står til lading, da startet ikke ladingen opp igjen og "12V battey low" meldingen sto på displayet, men vinduene var lukket.

Etter jeg fikk blått adapter har jeg ikke hatt ladeproblemer i det hele tatt, ladingen starter på første forsøk alltid, dette kan enten henge sammen med adapteret eller de siste SW oppgraderinger.

Til trådstarter vil jeg si at disse problemene er små og overkommelige og de vil bli rettet på. Det er og mulig å få ladestasjon til 5000kr hvis en vil ha fast opplegg

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA