Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjølevifte?? (Hjelp en fersking ::))

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 23. september 2008, klokken 21:59

« forrige - neste »

bosonic

I den første "vannserien" som gikk på NRK 1 for noen år siden var det en fyr som brukte en liten boks vann(ca 1 liter) til dagens vask. Det var riktignok "bare" vask av overkroppen med han hadde en imponerende teknikk.
Opptaket var gjort ute i en eller annen ørken og det så meget varmt ut der, han hadde dermed ikke behov for å bruke oppvarmet vann..
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

ilmarw

Hmmm, lurer på om ikke denne tråden burde splittes til en originaltråd og en dusjtråd?

ilmar
Polestar i bestilling

hens

Egentlig hører denne snart hjemme i humor og kanari.
Forøvrig skal det være  nevnt i Koranen at hvis en ikke har vann, kan en bruke sand til å vaske seg med. Da bortfaller vel også behovet til oppvarming.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Sitat fra: hens på mandag 22. september 2008, klokken 18:04
Forøvrig skal det være  nevnt i Koranen at hvis en ikke har vann, kan en bruke sand til å vaske seg med. Da bortfaller vel også behovet til oppvarming.

Vel, hvis det er fuktig sand og minusgrader så blir det vel som å skrubbe seg med en leca-blokk, så da hadde jeg nok gått for litt oppvarming. :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Tror jeg heller hadde tatt turen innom nærmeste apotek, og kjøpt noen "wipes".  ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ken

I forhold til dusjteknikk, i england, hvor badevann var oftest lavtrykk fra loftstank, hadde jeg koblet til en pumpe med bryter i selv karet. Trykket var dårlig, men nok vann strømte gjennom til å holde vannet jevenlig varm til såping osv. Ved skylling måtte man slå på bryteren til å få høytrykk spyling. Veldig effektivt og energibesparende men alle best var at hele systemmet var dedikert til bare den dusjen og ingen andre kunne stjele vannet.
Man kunne bare slappe av- deilig.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Kjører en lignende variant hjemme ved å åpne kranen bare litt slik at jeg får nok vann til å ha ok temperatur, og så full kamfer når håret skal skylles. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

#37
Sitat fra: cra på mandag 22. september 2008, klokken 18:50
Sitat fra: hens på mandag 22. september 2008, klokken 18:04
Forøvrig skal det være  nevnt i Koranen at hvis en ikke har vann, kan en bruke sand til å vaske seg med. Da bortfaller vel også behovet til oppvarming.

Vel, hvis det er fuktig sand og minusgrader så blir det vel som å skrubbe seg med en leca-blokk, så da hadde jeg nok gått for litt oppvarming. :D

Der hvor den nevente bok ble skrevet var det nok riklig tilgang på varm sand.

Sitat fra: elektrolux på onsdag 24. september 2008, klokken 04:38
Tror jeg heller hadde tatt turen innom nærmeste apotek, og kjøpt noen "wipes".  ;D

Og for drøyt 1500 år siden var det nok mangel på både apotek og wipes ;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA