Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Performance eller performance plus``? Behov for dobbellader?

Startet av Hyperstress, lørdag 04. januar 2014, klokken 21:26

« forrige - neste »

Hyperstress

Tesla anbefaler å ikke lade batteriene fullt uten at det er nødvendig, og har satt en standard grense på 90%.

Hva med de andre elbilene? Feks sier VW ingenting om dette med sin e-up. Har de større buffer, slik at fulladet egentlig er 90%, eller lar de det bare stå til, og aksepterer at batteriene slites mer?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

elektrolux

Vet ikke, men med 8 år/160 000 km garanti på batteriet må de har gjort sine tester som viser at batteriet tåler normal lading.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA