Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvorfor BMW i3 har bedre regenerering enn alle andre elbiler på markedet

Startet av P85D+, lørdag 04. januar 2014, klokken 16:18

« forrige - neste »

P85D+

Vurderer å få en seilmaker til å lage ett trekk for norske forhold.

Luke for lading
Luke for å åpne førerdør
Stropper for feste i 4 hjul
Luke for takstativ

Interesse ?
Maks pris?
P85D og 85D

OleJA

Sitat fra: TeslaSignature på onsdag 25. desember 2013, klokken 18:43
Vurderer å få en seilmaker til å lage ett trekk for norske forhold.

Luke for lading
Luke for å åpne førerdør
Stropper for feste i 4 hjul
Luke for takstativ

Interesse ?
Maks pris?
Er veldig usikker på om trekk på en TMS er noen god ide i det hele tatt. Med en normalt vinterskitten bil så vil en vel bare gni sand og grus rundt på lakken ved å bruke trekk?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Hadde en nylakkert, sort 1986 Trans Am på 90-tallet som ble etterlatt utendørs med trekk på et par uker mens jeg var på jobb. Store deler av bilen var utskjemt av at trekket hadde gnisset mot lakken av vinden når jeg tok det av. Kommer hverken til å bruke trekk selv eller anbefale andre å gjøre det til utendørs bruk.

Perlmorhvits85

Ja, spørs om det er så lurt med tanke på dritt som da ligger å gnir seg i lakken. Isåfall så må jo bilen være dønn rein og innsiden av duken må lages med noe som er snill med lakken...tror det kan bli vanskelig å få til noe hverdags greier, hvis det var det du tenkte på?
Lykkelig eier av en Model S Performance + Signature. .

Nuvolari

Hva er det egentlig man skal beskytte bilen mot? Litt skitten nedbør er jo en bagatelle ift hva man utsetter bilen for under en kjøretur i norsk saltlake en vinterdag.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

P85D+

Bruker på fjellet i dag. Ideelt når det er fult av snø på bilen. Men ser at det beste er ett skreddersydd trekk som ikke knisser.
P85D og 85D

Nuvolari

Sitat fra: TeslaSignature på onsdag 25. desember 2013, klokken 21:18
Bruker på fjellet i dag. Ideelt når det er fult av snø på bilen. Men ser at det beste er ett skreddersydd trekk som ikke knisser.

Forvarming fjerner all snø og is for min del.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

janmb

Som andre har sagt, et trekk gjør langt mer skade enn det forhindrer - så lenge det brukes på alt annet enn 100% ren bil.

Vurderer selv å skaffe et trekk til bruk på ferger etc, men det forutsetter at man får gjennomført vask av bilen rett før fergekaien.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

AreLib

Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

RoadRunner

Sitat fra: janmb på torsdag 26. desember 2013, klokken 15:53
Vurderer selv å skaffe et trekk til bruk på ferger etc, men det forutsetter at man får gjennomført vask av bilen rett før fergekaien.
Tror det må være solid innfesting av stropper skal trekket bli med helt fram til andre siden - ihvertfall på de fergene jeg tar på nordvestlandet.
Og så må det være en bag å oppbevare det i - ellers blir det mye saltvann i trønken :-).
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

janmb

Sitat fra: RoadRunner på lørdag 28. desember 2013, klokken 10:30
Sitat fra: janmb på torsdag 26. desember 2013, klokken 15:53
Tror det må være solid innfesting av stropper skal trekket bli med helt fram til andre siden - ihvertfall på de fergene jeg tar på nordvestlandet.
Og så må det være en bag å oppbevare det i - ellers blir det mye saltvann i trønken :-).

For min del handler det stort sett om Sandefjord-Strømstad, så akkurat det er ikke en problemstilling. Der er problemet et helt annet: Folk som gnir seg innpå bilen når de går forbi fordi det er så helvetes trangt. Jeg er dog fortsatt veldig usikker på om trekk gjør mer skade enn det beskytter, selv på ren bil.

Ren bil er nok uansett den viktigste faktoren om du vil gi bilen din best mulig odds når du ikke kan unngå å parkere trangt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA