Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Både S og X med 4 dual motor all wheel drive

Startet av morten007, lørdag 04. januar 2014, klokken 11:00

« forrige - neste »

Sense

Mitt poeng er at den nykker selv om den egentlig ikke trenger justere hastigheten. Nesten som datamaskinen gir gass for å sjekke om den er oppe i riktig hastighet. Når den har fått bekreftet det på under ett sekund, slipper den gassen igjen, for så å repetere prosessen.

Men hvis bare enkelte av oss opplever dette, så burde det være mulig å fikse.

Kjelli

Synes min CC er myk og veldig jevn. Noe hissig hvis det ligger mye vann i veien og jeg kjører gjennom en større pytt. Ingen rykking eller lugging som vi har reagert på.

Lokführer

Sitat fra: Kjelli på tirsdag 25. mars 2014, klokken 08:06
Synes min CC er myk og veldig jevn. Noe hissig hvis det ligger mye vann i veien og jeg kjører gjennom en større pytt. Ingen rykking eller lugging som vi har reagert på.
Elon Musk er uenig med deg, hvis det hjelper. Dette kommer Tesla til å ordne med en Software oppdatering. Om de klarer å fikse vannpytt og brattbakkeproblematikken, er en annen sak.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Chlangum

Hører rykter om at ACC blir mer avansert å ettermontere en først antatt.
Noen som sitter på noe informasjon her?

Forøvrigt så er min cc silkemyk.
Eneste unntaket er hvis jeg kjører over en hump eller telehiv. Da kan den bli litt nøkkete og man ser kW indikatoren spretter opp og ned litt
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Muffinman

Sitat fra: Chlangum på mandag 16. juni 2014, klokken 20:51
Eneste unntaket er hvis jeg kjører over en hump eller telehiv. Da kan den bli litt nøkkete og man ser kW indikatoren spretter opp og ned litt
Det er jo nettopp det som er definisjonen på at den _ikke_ er silkemyk. Kjører du på ujevn vei blir du sittende å nikke. Det oppleves verre i motbakke.

CC er knallgod å holde på farten, men reguleringen ivaretar ikke komforten særlig godt annet enn ved fin, jevn vei.

Kallisman

Sitat fra: Chlangum på mandag 16. juni 2014, klokken 20:51
Hører rykter om at ACC blir mer avansert å ettermontere en først antatt.
Noen som sitter på noe informasjon her?

Forøvrigt så er min cc silkemyk.
Eneste unntaket er hvis jeg kjører over en hump eller telehiv. Da kan den bli litt nøkkete og man ser kW indikatoren spretter opp og ned litt
I følge Jerome Guillen, som var på besøk hos TOCN på lørdag, vil ikke ACC bli tilgjengelig for ettermontering på eldre Model S. Det ville innebære bytte av ledningsnett i bilen, noe som er både dyrt og gir stor risiko for feil.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Kallisman

Er det bare min bil, eller har noen andre lagt merke til at hvis man ligger i jevn hastighet med cc, så aksellererer med fartspedalen for å kjøre forbi noen, uten å røre cc, deretter slipper fartspedalen, så ender man med en lavere hastighet etterpå? Mener det er 1-2 km/t. Den øker til tidligere innstilt hastighet igjen etter hvert, men det tar en stund.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

teslaz

Sitat fra: Kallisman på mandag 16. juni 2014, klokken 23:40
Er det bare min bil, eller har noen andre lagt merke til at hvis man ligger i jevn hastighet med cc, så aksellererer med fartspedalen for å kjøre forbi noen, uten å røre cc, deretter slipper fartspedalen, så ender man med en lavere hastighet etterpå? Mener det er 1-2 km/t. Den øker til tidligere innstilt hastighet igjen etter hvert, men det tar en stund.
Det  er helt sikert Regen sin skyld......
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Kallisman

Cc vet da hvilken hastighet den skal holde. Den burde klare å slutte regenerering i tide.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

Chlangum

Sitat fra: Muffinman på mandag 16. juni 2014, klokken 21:05
Sitat fra: Chlangum på mandag 16. juni 2014, klokken 20:51
Eneste unntaket er hvis jeg kjører over en hump eller telehiv. Da kan den bli litt nøkkete og man ser kW indikatoren spretter opp og ned litt
Det er jo nettopp det som er definisjonen på at den _ikke_ er silkemyk. Kjører du på ujevn vei blir du sittende å nikke. Det oppleves verre i motbakke.

CC er knallgod å holde på farten, men reguleringen ivaretar ikke komforten særlig godt annet enn ved fin, jevn vei.

Vel, jeg har ikke opplevd å bli sittende å nikke. Jeg bor på vestlandet og jeg bruker cc veldig mye. Er vant til det siden jeg har kjørt amerikansk siden jeg fikk lappen. Ved humpene jeg beskriver er humpen i seg selv mye mer ubehagelig an cc'ens reaksjon til den. Pluss at cc er et godt verktøy for å holde fartsgrensen. Det er derfor jeg er så sugen på acc og mener at det er det eneste som mangler for at bilen skal bli perfekt.

Jeg har også vent meg til å trykke litt på pedalen når man avslutter cc og opplever ikke den kraftige bremsen som et problem lengre. TMS blir en annen måte å kjøre på mange måter
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

TMS85

Sitat fra: Kallisman på mandag 16. juni 2014, klokken 23:26
Sitat fra: Chlangum på mandag 16. juni 2014, klokken 20:51
Hører rykter om at ACC blir mer avansert å ettermontere en først antatt.
Noen som sitter på noe informasjon her?

Forøvrigt så er min cc silkemyk.
Eneste unntaket er hvis jeg kjører over en hump eller telehiv. Da kan den bli litt nøkkete og man ser kW indikatoren spretter opp og ned litt
I følge Jerome Guillen, som var på besøk hos TOCN på lørdag, vil ikke ACC bli tilgjengelig for ettermontering på eldre Model S. Det ville innebære bytte av ledningsnett i bilen, noe som er både dyrt og gir stor risiko for feil.

Hva mener du/han med "eldre Model S"? Alle som finnes nå, eller de som kom f.eks. ifjor (eller før en eller annen dato)?

Kallisman

Sitat fra: TMS85 på tirsdag 17. juni 2014, klokken 10:23
Sitat fra: Kallisman på mandag 16. juni 2014, klokken 23:26
Sitat fra: Chlangum på mandag 16. juni 2014, klokken 20:51
Hører rykter om at ACC blir mer avansert å ettermontere en først antatt.
Noen som sitter på noe informasjon her?

Forøvrigt så er min cc silkemyk.
Eneste unntaket er hvis jeg kjører over en hump eller telehiv. Da kan den bli litt nøkkete og man ser kW indikatoren spretter opp og ned litt
I følge Jerome Guillen, som var på besøk hos TOCN på lørdag, vil ikke ACC bli tilgjengelig for ettermontering på eldre Model S. Det ville innebære bytte av ledningsnett i bilen, noe som er både dyrt og gir stor risiko for feil.

Hva mener du/han med "eldre Model S"? Alle som finnes nå, eller de som kom f.eks. ifjor (eller før en eller annen dato)?
Jeg fikk inntrykk av at han mente alle som er produsert inntil det blir et tilvalg, i alle fall. Jeg tar det kun fra hukommelsen, så jeg vet ikke ordrett hva han sa. Du kan evt. sende han en e-post og spørre.
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

F_P

Sitat fra: Kallisman på tirsdag 17. juni 2014, klokken 10:29
Sitat fra: TMS85 på tirsdag 17. juni 2014, klokken 10:23
Sitat fra: Kallisman på mandag 16. juni 2014, klokken 23:26
Sitat fra: Chlangum på mandag 16. juni 2014, klokken 20:51
Hører rykter om at ACC blir mer avansert å ettermontere en først antatt.
Noen som sitter på noe informasjon her?

Forøvrigt så er min cc silkemyk.
Eneste unntaket er hvis jeg kjører over en hump eller telehiv. Da kan den bli litt nøkkete og man ser kW indikatoren spretter opp og ned litt
I følge Jerome Guillen, som var på besøk hos TOCN på lørdag, vil ikke ACC bli tilgjengelig for ettermontering på eldre Model S. Det ville innebære bytte av ledningsnett i bilen, noe som er både dyrt og gir stor risiko for feil.

Hva mener du/han med "eldre Model S"? Alle som finnes nå, eller de som kom f.eks. ifjor (eller før en eller annen dato)?
Jeg fikk inntrykk av at han mente alle som er produsert inntil det blir et tilvalg, i alle fall. Jeg tar det kun fra hukommelsen, så jeg vet ikke ordrett hva han sa. Du kan evt. sende han en e-post og spørre.

Vill sitering her så dere får ha meg unnskyldt  :-[

Denne påstanden kan nok sikkert stemme, men siden jeg har litt erfaring med ettermontering av diverse bilelektronikk (original) til Audi, VW, Skoda, BMW og Mercedes så velger jeg foreløpig å tro at dette er usikkert. Spør på Møller om det er mulig å ettermontere div. elektronikk å se hva du får til svar. Mest sannsynlig; «Nei det går ikke». Som oftest stemmer ikke dette. 

Frem til ACC leveres velger jeg derfor å tro at det mest sannsynlig er mulig. Ledningsnett etc. er ingen problem. Det er som oftest bare å strekke opp. Masse, masse jobb, men det går. Det er først når ulike styringsmoduler i bilen ikke støtter den nye funksjonen det kan bli vanskelig. Disse må i så fall byttes og man ender opp med å måte kode opp svært mye på nytt.

Tror først og fremst det ligger en utfordring i antall solgte biler og potensielle kunder. Foreløpig tipper jeg på at det for få potensielle kunder til at slikt vil lønne seg å utvikle. Jeg tenker da ikke på Tesla selv, men på ettermarkedsleverandører av f.eks ledningsnett osv.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Sjøhyene

Alt er så klart mulig bare man kaster nok penger/ressurser på det. Om det er fornuftig og hensiktsmessig blir noe helt annet.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Amoss

Sitat fra: F_P på tirsdag 17. juni 2014, klokken 10:55
Denne påstanden kan nok sikkert stemme, men siden jeg har litt erfaring med ...

Les påstanden som "Dette er det ikke mulig å få Tesla til å ettermontere da vi ikke ser å kunne gjøre dette regningssvarende, og vil ønsker derfor å bruke våre serviceresurser mer hensiktsmessig."
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA