Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Både S og X med 4 dual motor all wheel drive

Startet av Hyperstress, fredag 03. januar 2014, klokken 18:30

« forrige - neste »

elektrolux

Samme gjør PSA bilene siden 1996    8)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

MikkeBoomBoom

Sitat fra: elektrolux på torsdag 02. januar 2014, klokken 01:11
Jeg stillte inn max lading til 80%, men ved påfølgende oppladinger ble batteriet dessverre fulladet.

Ser ut til at du må angi en avgangstid og legge inn en "ny" lader med max antall prosent for at dette skal fungere. Jeg satt meg inn i bilen i dag morges, varm og fin med 90% på batteriet.

Taz79

Sitat fra: kulfyr på mandag 06. januar 2014, klokken 23:40
En ting som har irritert meg med en del andre EL-biler er at bremselysene ikke lyser når de regenererer. Det har heldigvis e-Up løst når du stiller den i B drive og kan selv bestemme hvor mye du ønsker å regenerere og at bremselysene kommer automatisk på når du slipper gassen
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

Lurvine

Sitat fra: Hyperstress på mandag 30. desember 2013, klokken 10:47
Sitat fra: elektrolux på mandag 30. desember 2013, klokken 04:11
Jeg bruker dårlig lys i instrumentene som et hint om at nå er det så mørkt at baklysene bør tennes. ;)

I normalt dagslys ser en instrumentene helt fint uten tente lys.

Ellers har jeg nå stillt inn bilen vår til å stoppe lading på 80%. Gjøres ved å velge Kjøretøy / Lading på navigatoren.

Har du da stilt det inn på scheduled lading, med tidspunkt? Eller har du funnet en måte å stille inn %-lading slik at den lader til det nivå hver gang du plugger inn, uten at det er til fastsatt tidspunkt?

Sitat fra: elektrolux på torsdag 02. januar 2014, klokken 01:11
Jeg stillte inn max lading til 80%, men ved påfølgende oppladinger ble batteriet dessverre fulladet.

Jeg stiller inn med bilcomputeren, 80% eller 100% lading med oppvarming av kupeen, til jeg er ferdig etter jobb. Funker ypperlig. Er det andre måter å gjøre det på?
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Hyperstress

En "work around" for å få ladet til selvvalgt %-nivå hver gang du plugger i, er å legge inn 4-5 avgangstider planneren, med gjentagelse hver dag.  Feks kl 07,16,19,21. Da vil den starte lading til gitt nivå når du plugger i. Om den ikke når det innen angitt tid, så fortsetter bare ladingen inntil gitt nivå er oppnådd, for å ha den klar til påfølgende tidspunkt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

elektrolux

Kan du lage en pdf på dette. Forsøkte senest i natt å lade til 80% etter å ha programmert inn nytt ladepunkt hjemme med max 80% lading.

I morges var bilen fulladet.....

Har ikke fått aktivert "nettappen"
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

d386yv

Sitat fra: elektrolux på onsdag 08. januar 2014, klokken 10:05
Kan du lage en pdf på dette. Forsøkte senest i natt å lade til 80% etter å ha programmert inn nytt ladepunkt hjemme med max 80% lading.

I morges var bilen fulladet.....

Har ikke fått aktivert "nettappen"

Har du husket å "aktivere" ladeprogrammet? Altså huke av boksen på venstre side slik at du får en grønn v. I tillegg til at du har valgt riktig dag for ladeprogrammet. Når du skrur av bilen vil Maps+More enheten vise hva som er programmert samtidig som skjermen viser "skrur seg automatisk av om xx sekunder". I tillegg skal det lyse i stikkontakt tegnet rett foran girspaken.

dorten75

Garmin Live Service... Ser ikonet lyser rødt, men er den ikke mulig å koble til med iPhone?

MikkeBoomBoom

Sitat fra: dorten75 på onsdag 08. januar 2014, klokken 22:43
Garmin Live Service... Ser ikonet lyser rødt, men er den ikke mulig å koble til med iPhone?

Du må "dele" internetoppkoblingen din via telefonen for at det skal funke.

Instillinger > Delt internett + aktivere bluetooth.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA