Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladekostnad firmabil

Startet av Gusse, fredag 03. januar 2014, klokken 14:31

« forrige - neste »

Gusse

Har fra dag 2 hatt litt sutring fra park asssistant. Ved første melding rengjorde jeg sensorene, og det ble greit. I dag prøvde jeg det samme etter feilmelding, men akk nei. Ringte road assistence, som ikke kunne gjøre annet enn å varsle Tesla service senter. Når det gjelder ladefeilmeldinger, sa de at det kommer en ny software oppdateringa om noen dager som skal rette opp dette.

Dvergen196

Jeg fikk samme feilmelding i dag fra parksensorene men så er jo ræven på bilen også full i snø/is så det forklarer nok saken.
Tør ikke fjerne snøen siden bilen er skitten og jeg er livredd for riper på en 5 dager gammel bil ;D
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Muffinman

thea

Med hjulbuene fulle av is/snø fikk jeg abs disabled, park disabled og traction Control disabled da jeg startet bilen på fjellet imorges. Etter 5-6 km forsvant feilmeldingene og bilen var igjen 'normal'. Kjører med thule summit kjettinger i fjellheimen denne julen. Dette er min personlige test på om den vil fungere som norsk 'hyttebil'. Så langt er det tja, fremkommelighet god - men hjulbuene...

Muffinman

Hjulbuene, ja. Perfect for winter...sett denne?

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10961.msg152041.html#msg152041

For øvrig fungerer parkeringsassistansen dårlig hos meg også. Slår seg av til stadighet når det er slapseføre, reagerer på små ujevnheter når det er klar bane og jeg har til og med rygget på en annen bil uten å få varsel før etter at sammenstøtet hadde skjedd. Med "feature" mener jeg at dette later til å være svakheter i design, ikke produksjonsfeil.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. desember 2013, klokken 16:24
For øvrig fungerer parkeringsassistansen dårlig hos meg også. Slår seg av til stadighet når det er slapseføre, reagerer på små ujevnheter når det er klar bane og jeg har til og med rygget på en annen bil uten å få varsel før etter at sammenstøtet hadde skjedd. Med "feature" mener jeg at dette later til å være svakheter i design, ikke produksjonsfeil.

Hmm, usikker. Min har nemlig fungert perfekt i 9400km. Den har aldri slått seg av, har aldri slått falsk alarm, ei heller latt være å varsle om det er noe bak bilen. Det eneste jeg har å utsette på den er at sensorene foran slår seg av under rygging. Men det er vel fiksbart i software.

Kan det være en dårlig batch med sensorer?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Ikke umulig, det er jo mange som har samme symptomer som meg. Var vel en til på forumet som hadde rygget på noe uten å få varsel også.  Men så tror jeg nok bruksmønsteret har en del å si . Så lenge det ikke er kontrollerte omstendigheter det vanskelig å sammenligne.

Birger

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 24. desember 2013, klokken 22:47

Hmm, usikker. Min har nemlig fungert perfekt i 9400km. Den har aldri slått seg av, har aldri slått falsk alarm, ei heller latt være å varsle om det er noe bak bilen. Det eneste jeg har å utsette på den er at sensorene foran slår seg av under rygging. Men det er vel fiksbart i software.

Har samme erfaring som Kirkebø. Ingen problemer. Er vel heller i motsatt ende av skalaen og synes de er svært nøyaktige.

Som jeg svarte deg tidligere Muffinmann, har du klaget på dette til Tesla for slik som du har det skal det ikke være. Ikke på noen bil.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Muffinman

Jepp, de har fått smørbrødlista og tar inn bilen så snart jeg får åpning i kalenderen. Frykter dog at de får problemer med å reprodusere feilene. De opptrer nemlig ikke konsekvent.

EDIT: De reagerer for eksempel til tider på lave kanter, snøklumper osv. Har også satt i revers i parkeringshus og fått rød "stop", for så å gå ut av bilen og ikke finne annet enn 4-5 meter med slett asfalt bak bilen - og ingen snø på fangeren. Slapseføre = jevnlig utkobling. Rygging med fullt rattutslag, f.eks. svinge seg inntil en vegg, gir varsel svært sent - og det var slik sammenstøtet med den andre bilen skjedde. Når man derimot nærmer seg en vegg sakte men sikkert fungerer det. Men rygg litt fort, og sensorene henger ikke helt med.

Birger

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. desember 2013, klokken 23:56
Jepp, de har fått smørbrødlista og tar inn bilen så snart jeg får åpning i kalenderen. Frykter dog at de får problemer med å reprodusere feilene. De opptrer nemlig ikke konsekvent.

EDIT: De reagerer for eksempel til tider på lave kanter, snøklumper osv. Har også satt i revers i parkeringshus og fått rød "stop", for så å gå ut av bilen og ikke finne annet enn 4-5 meter med slett asfalt bak bilen - og ingen snø på fangeren. Slapseføre = jevnlig utkobling. Rygging med fullt rattutslag, f.eks. svinge seg inntil en vegg, gir varsel svært sent - og det var slik sammenstøtet med den andre bilen skjedde. Når man derimot nærmer seg en vegg sakte men sikkert fungerer det. Men rygg litt fort, og sensorene henger ikke helt med.

Da blir det spennende å høre hvordan det går!
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Epleskreller

For ca 2 mnd siden fikk jeg "park assist disabled" i kraftig regnvær. Meldte det inn wien jeg ikke hadde hørt om det før. De tok bilen inn og kalibrerte sensorene på nytt. Siden har det ikke vært noe tull. Har passer 10k km.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Øyvind.h

Sitat fra: Birger på tirsdag 24. desember 2013, klokken 23:53
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 24. desember 2013, klokken 22:47

Har samme erfaring som Kirkebø. Ingen problemer. Er vel heller i motsatt ende av skalaen og synes de er svært nøyaktige.
Samme her. Ingen problemer annet enn når det pakker seg snø utenpå sensorene.

Setter for øvrig utrolig stor pris på at sensorene varsler forthauskanter etc! Genialt at de tenkte på varsel av kanter når bilen er såpass lav både foran og bak! Hadde de glemt dette og bare varslet ting i støtfanger-høyde ville det ikke gått lang tid før man skrapte første kant, med påfølgende forbannelse av systemet....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tSla

"Park Assist Disabled" poppet opp på skjermen min i dag. Dette er første "feilmelding" jeg har fått på bilen siden jeg fikk den i 2013. Er det mange som opplever at denne feilen forsvinner av seg selv, eller må jeg belage meg på en 6 timers kjøretur til servicesenter for å få ordnet dette?
Tesla Model S P85+

Trallalala

Tja, du kan jo prøve noen av tipsene her:
my.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/park-assist-disabled-error-message

Øggen

Har aldri hatt meldinger om dette, annet enn når det ligger snø over sensorne. Var kanskje ikke tilfellet ditt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA