Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Sveinal, fredag 03. januar 2014, klokken 10:02

« forrige - neste »

Sveinal

Stakk innom på Skøyen (delelageret) og hentet blå adapter. Funker upåklagelig, men jeg har heller ikke hatt problemer med UMCen når jeg lader fra Schuko-kontakt. De hadde vel ikke nok blå til å sende ut til alle, så de valgte vel å fordele til de som spurte selv fordi disse sannsynligvis hadde størst behov.

Jeg spurte om rød også, men det hadde de ikke. De sa at de ventet både røde og blå inn i større antall over nyttår.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Sveinal

Beklager, jeg var litt korttenkt nå (også). Jeg stryker innlegget.
Edit:
Fikk ikke lov til det.

@ Moderator: Vennligst slett denne tråden.
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory

4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June

Muffinman

Tja, tenker vi oppfordrer den godeste laumb til å flytte. Er jo relevante rykter dette :)

laumb

Den gamle tråden er så jævlig rotete - så tror jeg lar denne ligge i håp om at den tar over litt nå som adaptrene faktisk begynner å dukke opp.

Fikk mitt blå og når jeg hentet bilen min fra noe fiks på lørdag. Bare finne meg et blått stikk snart da...

Johnny

Selv om jeg lenge før jeg fikk bilen hadde innsett at lading med 13A ville være nok, så er erfaringen etter noen dagers bruk, akkurat det!

Derfor kommer ikke jeg til å mase om å få det blå, før jeg hører at de leverer med bilene. Sikkert mange andre med større behov.
TMS og eGolf.

Viking

Sitat fra: Johnny på tirsdag 24. desember 2013, klokken 01:09
Selv om jeg lenge før jeg fikk bilen hadde innsett at lading med 13A ville være nok, så er erfaringen etter noen dagers bruk, akkurat det!

Derfor kommer ikke jeg til å mase om å få det blå, før jeg hører at de leverer med bilene. Sikkert mange andre med større behov.
Det har pes på langtur uten adapter. Kjørte 36 mil til svigers i Sverige. Ikke noen passende hurtigladninger langs ruten i Sverige. Måtte kjøre superkonservativt dit og ladet på schuko hos alle vi besøkte. Ble bare korte "vise bilen turer", for det tar tid å fylle opp når man på en helg må være fulladet for hjemturen.

Enig at i daglig bruk vil 13A stort sett være tilstrekkelig
Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

shb

Jegg fikk det blå når dobbelt lader ble montert 9 desember i Bergen. Bare husk å få laget en overgang 32A 3 fase til 32A 1 fase slik at du kan lade på vanlige blå stikk som det er mange av. De fleste bensinstasjoner har slike, til utstyr. Kniper det kan en tilby de noen kr og lade? Da lader en med 7.4kW og ikke med 3kW. Så ventetiden går ned. For vi her vest har ikke noe mode 3 muligheter. Enda.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

ArneS

Noen som har fått rød adapter denne mnd?
Det ble sagt fra Tesla at den skulle komme i januar
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Muffinman

ArneS

Ok, ser nå at det står i mailen "muligens klar i januar 2014", så da er det vel ca om 2 uker... ;)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

ebbrey

Siste fra skøyen er 4 uker. Kan godt være de prioriterer signatur først.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

jsu224

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 13:20
Siste fra skøyen er 4 uker. Kan godt være de prioriterer signatur først.

Oj..den gode gamle "2uker" har blitt til 4... jaja..skaffer seg lengre intervaller på masinga i hvertfall :-)

Sveinal

Rød adapter:
Ny produsent har overtatt og er vel igang med produksjonen. Tesla Norge håper å få inn første batch røde siste uke av januar. Jeg gjetter på at de kommrer via Nederland siden de røde adapterne ikke er standard for Norge men for EU.
Jeg skulle gjerne hatt en for å teste 400V kontakter jeg har sporet opp. Greit å få oppleve 11kW lading også med min single-lader. Tabbe at jeg ikke kjøpte dobbeltlader, men efterbestilling koster for meget.

jsu224

Sitat fra: Sveinal på tirsdag 14. januar 2014, klokken 17:25
Rød adapter:
Ny produsent har overtatt og er vel igang med produksjonen. Tesla Norge håper å få inn første batch røde siste uke av januar. Jeg gjetter på at de kommrer via Nederland siden de røde adapterne ikke er standard for Norge men for EU.
Jeg skulle gjerne hatt en for å teste 400V kontakter jeg har sporet opp. Greit å få oppleve 11kW lading også med min single-lader. Tabbe at jeg ikke kjøpte dobbeltlader, men efterbestilling koster for meget.

Sikker på at du kommer til å trenge dobbeltlader hjemme da?

Mulig jeg har gjort feil vurdering, men for å virkelig trenge dobbeltlader hjemme skal man vel kjøre en hel del og med tette intervaller?

På langtur er noe annet.. :-)

Jeg har gjort en større tabbe når jeg glemte å slenge på parksensorer..urk..  >:(

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA