Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 2014 modeller - mindre feil og kluss

Startet av tstens, fredag 03. januar 2014, klokken 04:55

« forrige - neste »

tstens

Hei folkens , lurer på en ting . Jeg har ladet opp batteriet over natta (ferdig) Startet forvarming av bilen ,men det er batteriet som tappes  . Må jeg starte forvarming FØR batteriet er ferdig ladet ? Ønsker at nettet tappes i stedet for bilen.
Mvh Terje
P85,White

OleJA

Sitat fra: tstens på mandag 23. desember 2013, klokken 12:43
Hei folkens , lurer på en ting . Jeg har ladet opp batteriet over natta (ferdig) Startet forvarming av bilen ,men det er batteriet som tappes  . Må jeg starte forvarming FØR batteriet er ferdig ladet ? Ønsker at nettet tappes i stedet for bilen.
Mvh Terje

Dette er en bug: Dersom du titter inn i bilen ser du nok at det står 'Charge cable problem' på displayet. Det er et kjent problem at når bilen er fulladet, eller bilen på annen måte slutter å trekke strøm fra UMC, så sier denne takk for seg.  :(
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

bb

Det beste er å stille ned strømmen (A) slik at ladingen blir ferdig til du skal dra. Can et kvarter-halvtime før du drar starter du bare forvarming av bilen. Husk at varmeren trekker maks 6 kW, mens du i kontakten bare har ca. 3 kW til rådighet. Så oppvarmingen vil trekke noe strøm fra batteriet samtidig som resten tas fra strømnettet.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Sveinal

Sitat fra: bb på mandag 23. desember 2013, klokken 13:04
Det beste er å stille ned strømmen (A) slik at ladingen blir ferdig til du skal dra. Can et kvarter-halvtime før du drar starter du bare forvarming av bilen. Husk at varmeren trekker maks 6 kW, mens du i kontakten bare har ca. 3 kW til rådighet. Så oppvarmingen vil trekke noe strøm fra batteriet samtidig som resten tas fra strømnettet.
Med rød eller blå adapter er det nok strøm slik at batteriet ikke tappes ved oppvarming.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

jkirkebo

Sitat fra: Sveinal på mandag 23. desember 2013, klokken 14:31
Sitat fra: bb på mandag 23. desember 2013, klokken 13:04
Det beste er å stille ned strømmen (A) slik at ladingen blir ferdig til du skal dra. Can et kvarter-halvtime før du drar starter du bare forvarming av bilen. Husk at varmeren trekker maks 6 kW, mens du i kontakten bare har ca. 3 kW til rådighet. Så oppvarmingen vil trekke noe strøm fra batteriet samtidig som resten tas fra strømnettet.
Med rød eller blå adapter er det nok strøm slik at batteriet ikke tappes ved oppvarming.

Kun med rødt (11kW). Blått leverer 7,4kW og jeg leser av et trekk på ca. 10kW når jeg starter forvarming av bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Sitat fra: jkirkebo på mandag 23. desember 2013, klokken 14:45
Kun med rødt (11kW). Blått leverer 7,4kW og jeg leser av et trekk på ca. 10kW når jeg starter forvarming av bilen.
Da betyr det at forvarming også varmer opp batteriet? Kabinvarmeren er jo 6 kW og batterivarmeren 6 kW. De gangene jeg forvarmet så synes jeg ikke at batteriet ble forvarmet. Men jeg tar nok feil.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Sitat fra: bb på mandag 23. desember 2013, klokken 13:04
Det beste er å stille ned strømmen (A) slik at ladingen blir ferdig til du skal dra. Can et kvarter-halvtime før du drar starter du bare forvarming av bilen. Husk at varmeren trekker maks 6 kW, mens du i kontakten bare har ca. 3 kW til rådighet. Så oppvarmingen vil trekke noe strøm fra batteriet samtidig som resten tas fra strømnettet.
Med range mode påslått er batterivarmeren avslått og kupevarmen på omtrent halv effekt. Da er det en reell mulighet for å dekke mesteparten av forbruket fra veggen, til og med fra vanlig stikk.

sondell

Lurer på en ting. Når kabel er tilkoblet. Betyr det at forvarming og batterivarming (1) bruker strøm fra nettet direkte (via AC/DC omvandler/lader) eller (2) betyr det at en lader batteriet omtrent like mye som det trekkes fra batteriet. Dette spiller jo kun noen rolle for antall ladesykluser. Med flere forvarminger per dag vil det for meg trekke mer strøm til dette enn til selve kjøringen og det vil da bruke opp ladesykluser på batteriet hvis det er som første alternativ, uten at jeg faktisk kjører noe. Noen som vet dette?

P85D+

Mht. Ladesykluser så blir nok det minimalt.  Har du 400V adapter eller type 2 boks så trekker den kun det som benyttes til varming.
P85D og 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA