Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Type 2 ladepunkter i Rogaland/Haugalandet

Startet av Eirik Up, fredag 03. januar 2014, klokken 00:00

« forrige - neste »

Eirik Up

Hei

Har vært den lykkelige eier av en hvit e-up nå i drøye tre uker. Nå når jeg skulle hente bilen fra et (offentlig) ladepunkt i Bergen var imidlertid kabelen klippet like ved påkoblingen til bilen :(

Skal anmelde dette, men finner ikke bilde på nettet. Kan noen knipse et kjapt bilde av sin 10A ladekabel?

Eirik

Hyperstress

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Utrolig kjipt forresten. Skal ikke se bort ifra at dette blir en trend, all den tid disse kablene er svindyre. Kanskje greit å svi inn navnet på den, slik at den blir litt mindre attraktiv.
Du får følge med på Finn, den dukker sikkert opp der.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

elektrolux

Det vil bli gravert inn bil nr i vår.

Da vil alle kunne se om den tilhører rett bil, og bli mindre attraktiv å stjele.

Dette er andre gang jeg hører om tyveri den siste måneden.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: elektrolux på mandag 23. desember 2013, klokken 13:41
Det vil bli gravert inn bil nr i vår.

Da vil alle kunne se om den tilhører rett bil, og bli mindre attraktiv å stjele.

Dette er andre gang jeg hører om tyveri den siste måneden.

Om den er klippet av ved Type 2 kontakten spørs det om det kanskje er kobbertyver som har vært på ferde. I så fall hjelper gravering fint lite.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Caspar

Utrolig kjipt, men jeg kjøper gjerne Type 2 kontakten av deg. (og jeg lover at det er ikke jeg som har resten.) Jeg holder på å bygge om begge mine gamle biler til Type 2 støpsel, og trenger den i den forbindelse.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Eirik Up

Takk for link til bilde, anmeldelse er levert politiet (samt kontakten Caspar).
Takket være kjapp og god service fra selger hos Møller har jeg fått utlevert en ny kabel. Egenandel på forsikringen er vel 2k, så det er surt, men får i det minste kjøre hjem til jul.
Men det sureste er jo at jeg nå blir svært skeptisk til offentlige ladepunkter som jo er det jeg skal bruke mest....

Stikkkontakt

Hva koster disse kablene hos møller? Jeg kunne tenkt meg en hjemme og en i bilen..
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

Eirik Up

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 23. desember 2013, klokken 17:35
Hva koster disse kablene hos møller? Jeg kunne tenkt meg en hjemme og en i bilen..

Ca 4900 kr har jeg fått opplyst.

svingen

kan du ikke få beskjed via den appen om noen tar kontakten?
får beskjed på OVMS som jeg bruker når den ikke lader lengre,men er den full ladet vil man ikke få noe beskjed :(
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Caspar

Sitat fra: Eirik Up på mandag 23. desember 2013, klokken 14:37
Takk for link til bilde, anmeldelse er levert politiet (samt kontakten Caspar).

Ok, hvis du får den igjen etter at politiet er ferdige med sin etterforskning (Noe som pleier å ta 2 minutter her i Oslo) så står det en god flaske rødvin klar i bytte.
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA