Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 02. januar 2014, klokken 14:37

« forrige - neste »

Cowboystrekk

...finner på latterlige unnskyldninger for å dra ut å kjøre.
...til stadighet smiler mens du kjører.
...blir 'sjekket opp' av bilinteresserte menn og noen få kvinner.
...føler at du kjører rundt med et romskip i middelalderen.
...tidvis må lete sykt lenge etter parkeringsplass som er fysisk stor nok for bilen.
...etter å ha parkert bilen gatelangs ser at din stikker en halvmeter lenger ut enn alle de andre selv om du står klin inntil brosteinskanten.
...bruker ord som frunk, regen, UMC-hælvete og SC i dagligtalen.
...tror du er med i jurassic park med milliarder av røykende dinosaurer som brommer rundt omkring deg.
...får en slags indre, uforklarlig uro mens du er på jobb for så å innse at du har abstinenser.
...banner vilt fordi du ikke ser en dritt i mørket når du skal gjøre noe i frunk eller trunk.
...du ser tilbake på bilen flere ganger når du parkerer ute, bare for å sjekke at den fremdeles står der.
... Kommer ut fra matbutikken og lurer på hvorfor baklysene fortsatt lyser på din Volvo V70, og når du nærmer deg bilen ser du at det ryker fra eksosen og motoren har stått og gått i 15 minutter mens du var i butikken.
...kjører omveier med vilje.
...venter med å lukke garasjeporten til bilen har blinket med lysene og ønsket deg "på gjensyn".
...føler deg som en budistisk munk som flyter rundt i komplett harmoni.
...merker at blodtrykket og aggresjon øker betraktelig når du kjører rundt i ett dieseldyr der du må gire og bremse og virkelig stå på for å komme fremover.
...regner på om du har råd til en Model X til kjæresten hver gang du må flytte bilen hennes selv om du vet du mangler minimum 300.000,-
...har plassert 8 poser fra en stappende full handlevogn i bilen - uten at de synes.
...Når du oppdager at to gutter i bilen bak har tatt fram mobilkamera ok knipser i vei. De kjører opp på siden på motorveien og tar flere bilder.
...når bolleforbruket er en sagablott.
...når den daglige kjørelengden blir 3x så lang.
...når du smiler fra øre til øre når du cruiser forbi bensinstasjonen og taller 15,99 lyser mot deg.
...når nabokona ser forskremt på deg når ungene spretter ut fra bagasjerommet og du lesser ut handleproser fra der motoren pleier å sitte.
...Når du nærmer deg "gamlebilen" og blir overrasket over at den ikke er åpen når du tar i dørhåndtaket.
...når du går ut til forvarmet bil etter 15 min mens alle rundt deg skraper is på inn og utsidene av bilen
...når varmeanlegget blåser varmt mot deg umiddelbart.
...når du får hakeslepp hver gang du ser en TMS komme kjørende mot deg og ser hvor forbanna bra forontlyktene ser ut.

Legger inn andre innspill fra tråden kontinuerlig :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Thor2014

ctr46

Gleder meg til min kommer!! Utrolig bra innlegg  ;D
85D

VigdisA

Eller når du etter parkering finner ut at du bare må "trekke bilen litt mer inn" og starter opp bilen på nytt og kjører noen cm for å være sikker på at ingen skal komme borti bilen, alternativt parkerer bilen lengst bort fra inngangsdøren til butikken, eller parkerer ved siden av den blankeste bilen på parkeringsplassen.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Cowboystrekk

Muffinman

---banner vilt fordi du ikke ser en dritt i mørket når du skal gjøre noe i frunk eller trunk.

Her må det oppgradering av lys til  :P

Epleskreller

-du ser tilbake på bilen flere ganger når du parkerer ute, bare for å sjekke at den fremdeles står der...
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cowboystrekk

Legger inn innspillene andre kommer med etterhvert!

JohanH

... Kommer ut fra matbutikken og lurer på hvorfor baklysene fortsatt lyser på din Volvo V70, og når du nærmer deg bilen ser du at det ryker fra eksosen og motoren har stått og gått i 15 minutter mens du var i butikken... (skjedde meg forrige uke).

erot

Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 22. desember 2013, klokken 22:23
...føler at du kjører rundt med et romskip i middelalderen.

Virkelig sant og en morsom følelse!

Sitat fra: Cowboystrekk på søndag 22. desember 2013, klokken 22:23
...etter å ha parkert bilen gatelangs ser at din stikker en halvmeter lenger ut enn alle de andre selv om du står klin inntil brosteinskanten.

Du kan legge til 20 cm til for min del. Tar ingen sjanser med felgene mine  8)

Gjermund

Thor2014

Sitat fra: JohanH på mandag 23. desember 2013, klokken 10:12
... Kommer ut fra matbutikken og lurer på hvorfor baklysene fortsatt lyser på din Volvo V70, og når du nærmer deg bilen ser du at det ryker fra eksosen og motoren har stått og gått i 15 minutter mens du var i butikken... (skjedde meg forrige uke).

Hahahaha. ;D

sindrej

.... synes det er gøy å laste matvarer i "motorrommet"

kristin1

Morsom tråd!

Jeg...

...parkerer konsekvent langt unna andre biler - går heller et godt stykke enn å risikere parkeringsplassriper og handlevognbulker (for ikke å snakke om julestressede småbarnsmødre som åpner egen bildør litt for mye når de skal stappe gullungene inn i dertil egnet barnesete!)

...tenker på bilen mens jeg er på jobb - og bruker gjerne lunsjen til å sjekke at alt er ok med den.

...blir både litt flau og litt stolt når folk (les: menn) kikker langt etter bilen. Hadde selvsagt vært gøy om det var meg de bare måtte se to ganger på ;-)

...hilser på andre TMS-eiere. Dette er litt flaut, men jeg kan ikke styre meg...

...tvinger barna til å ta av skoene før de går inn i bilen - og eventuelt annet skittent tøy. Ville foretrukket å løfte 10åringen inn også, så jeg er helt sikker på at han ikke riper opp noe - men får ikke lov til det...

...bidrar sterkt til at Tesla Model S er årets mest googlede bil.

...finner på unnskyldninger for å kjøre en liten tur.

...smiler uten grunn når jeg kjører. Og når jeg tenker på bilen. Og når jeg ser en annen TMS. Litt som å være forelska...  ::)

...poster om bilen på et forum!

Tarpoon

... vasker bilen i to sure varmegrader på gårdsplassen.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA