Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Standard lydanlegg - Er du fornøyd ?

Startet av Mr.G, onsdag 01. januar 2014, klokken 19:33

« forrige - neste »

Hyperstress

Den andre vasketråden går langt over mitt ambisjonsnivå, så fint med tips for oss som ikke gidder å legge så mye i det. Lukker derfor personlig ørene for flere tips nå, før det går i surr  ;D

Men hvor kjøper jeg da følgende, og hva koster det ca?:

Bilt-hamber auto foam skumkanon
Surfex HD
Felgrens (rim7 el p21s)
Bilshampoo (har brukt en fra biltema med voks, men den la igjen masse stygge skjolder  >:( )
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Havebigfun

Her: http://www.partsandretards.no/
Men prisen ligger vesentlig høyere (opptil 100%) enn over ebay fra England. Derfra dog med avskekkende porto :o

Thor2014

Eller scandicshine.no som jeg handlet fra.
Godt utvalg og god service  ;)

Johnny

Jeg har i mange år brukt Turtle Wax supervask når jeg vasker bilene mine. Det ser altid rent og pent ut etterpå, men det jeg lurer på er om dette er en god ide på på biler som faktisk er polerte "i nyere tid"? Det er whitespirit i dette stoffet tror jeg, og da vil voksen forsvinne rimelig raskt. Tar jeg feil?
TMS og eGolf.

Havebigfun

Sitat fra: Johnny på mandag 23. desember 2013, klokken 13:17
Jeg har i mange år brukt Turtle Wax supervask når jeg vasker bilene mine. Det ser altid rent og pent ut etterpå, men det jeg lurer på er om dette er en god ide på på biler som faktisk er polerte "i nyere tid"? Det er whitespirit i dette stoffet tror jeg, og da vil voksen forsvinne rimelig raskt. Tar jeg feil?
Hvis du leser i detailingtråden vil du se at Turtle er bunn i bøtta - med eller uten whitespirit :o

olso

har beh bilen med swissvax shield, med fin vannavstøtende effekt. Kjører daglig på E18, og nå legger det seg et hardt belegg , asfaltrester etc på nedre del av bilen. Må gni med waschmitt for å få løsnet og er redd for riper i lakk . Div. løsemidler vil fjerne dette enkelere, men nytt belegg kommer på innen dager, samt  løsemidlene fjerner jo også   voksen etterhvert, Lurer på  rett og slett å fjerne det som går av med  høytrykk og såpe, og la møkka ligge på til våren, sparer vel lakken bedre slik?
Tesla S P85 sept-13

Havebigfun

Sitat fra: olso på mandag 23. desember 2013, klokken 14:26
har beh bilen med swissvax shield, med fin vannavstøtende effekt. Kjører daglig på E18, og nå legger det seg et hardt belegg , asfaltrester etc på nedre del av bilen. Må gni med waschmitt for å få løsnet og er redd for riper i lakk . Div. løsemidler vil fjerne dette enkelere, men nytt belegg kommer på innen dager, samt  løsemidlene fjerner jo også   voksen etterhvert, Lurer på  rett og slett å fjerne det som går av med  høytrykk og såpe, og la møkka ligge på til våren, sparer vel lakken bedre slik?
Ettersom du allerede er på Swisswax- nivå er dette spørsmålet vel ikke hjemme i dummi-tråden.
jeg ville surt i detailing råden- det er så mage tråder nå at ikke alle leser alle tråder. Jeg er spennt på svaret om du får en av nerdene i tale :)

jkirkebo

Sitat fra: olso på mandag 23. desember 2013, klokken 14:26

På en mørk bil er det vel greit å la asfaltrestene ligge på til våren? Da er det bare å dusje bilen med PrickBort så renner de av lett som bare det :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Jeg har handlet mye fra shinearama.co.uk - uslåelige priser på alt (bortsett fra Swissvax) og meget lav fraktpris med land-transport. Trekker fra engelsk mva gjør de og.

De har en del proft, men og en del "for dummies" av produkter - men utstyr har de for alle. Lettmerkede spruteflasker, gode MF kluter, pads, etc. Alt til fine priser. :)

19quiz76

www.blankbil.no
www.bilnerden.no
www.scandicshine.no
www.partsandretards.no
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Lokführer

Anbefaler å kjøpe ordentlig vaske utstyr, det har hvertfall gitt med en større glede av å vaske bilen. Dette har jeg kjøpt etter TMS :
Grit Guard 18,9l med skrulokk, hjul og sittepute.
Skumkanon (erstatter nilfisk sin orginale, utrolig forskjell)
Bilsjampo, type skum til kanonen
Korrosol
Prickbort
Vaskehansker i microfiber(jula og Meguiars)
Microfiberkluter
Vindusbehandlingsmiddel (Rain-X, G5 o.l)
Spray-on voks
Felgbørster
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Cowboystrekk

Bør jeg være forsiktig med såpe etc når bilen nylig ble polert?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

19quiz76

Sitat fra: Cowboystrekk på tirsdag 24. desember 2013, klokken 08:55
Bør jeg være forsiktig med såpe etc når bilen nylig ble polert?
Bare følg dosering på flasken, så skal det gå bra. Det finnes såpe som er mer eller mindre LSP-vennlig (Last Step Product), selv liker jeg godt Chemical Guys-såpene, feks Citrus GlossWorks og Maxi Suds II. God gli på lakken, drøy i bruk og lukter snacks ;)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Cronos

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 22. desember 2013, klokken 19:49
- Ha med Surfex HD blandet 1:20 med vann (på vinteren, 1:30 på sommeren) i bilen samt en god felgrens (Rim7 eller P21S)
- Finn en selvvask med skumkanon (eks. Shell Sinsen og Shell Manglerud i Oslo, sikkert andre Shell-stasjoner rundt om også)
- Påfør felgrens og la virke mens du:
- Påfører Surfex på hele bilen
- La virke 4-5 min, ikke la tørke inn
- Skumlegg bilen
- La virke 4-5 min, ikke la tørke inn
- Spyl av
- Kjør hjem

Denne metoden gir deg best resultat dersom lakken er beskyttet med voks, forsegling (sealer) eller annet. Ligg unna børster og svamper hvis du vil ha blank bil, bilshampo samt vaskehanske i mikrofiber eller ull er tingen hvis metoden over blir "for tynn".

Bra oppskrift! Takker.

Hva hvis bilen IKKE er beskyttet med voks (med derimot har folie)?

P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert

Roger (NO)

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 24. desember 2013, klokken 08:17
Anbefaler å kjøpe ordentlig vaske utstyr, det har hvertfall gitt med en større glede av å vaske bilen. Dette har jeg kjøpt etter TMS :
Grit Guard 18,9l med skrulokk, hjul og sittepute.
Skumkanon (erstatter nilfisk sin orginale, utrolig forskjell)
Bilsjampo, type skum til kanonen
Korrosol
Prickbort
Vaskehansker i microfiber(jula og Meguiars)
Microfiberkluter
Vindusbehandlingsmiddel (Rain-X, G5 o.l)
Spray-on voks
Felgbørster
Hvilke skumkanon kjøpte du?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA