Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bilferie i Europa til sommeren

Startet av Kvikken, onsdag 01. januar 2014, klokken 14:03

« forrige - neste »

Kvikken

Etter noen uker med kjøring hvor jeg bruker varme i ratt og setet mye har jeg lagt merke til et par ting.

- lampen som  lyser på rattvarme deaktiverer seg automatisk etter en stund mens jeg kjører.
- selv om lampen lyser så kjenner jeg etter en stund at varmen forsvinner i rattet til lett lunk mens jeg kjører.

Er dette "by design" eller feil? Jeg kjører alltid i ECO modus om det har betydning. Disse skal jo dra strøm fra 12v batteriet så jeg forstår ikke helt hvorfor det skal spares på strømmen om det er hensikten.

dørvakta

Samme i min 2013 det.. rattet blir lunkent etter en kort stund. 

sent from my Zuse z3


Snowjoggs

Ja er normalt. Termostaten kobler det ut når det blir for varmt

Jærbuen

Og etter en drøy halv time slår det seg helt av, på min 2012 modell.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

kjbu

Mitt ratt blir VELDIG varmt, kanskje 50°C. Noen flere som opplever dette?
Etter en stund går temperaturen ned til rundt 20°C

Lurer på om det er slik det skal være, eller om det er feil med termostaten.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

godhelg

Samme på min 2013. Er nok termostaten. Varmen kommer tilbake igjen etter ca 10 min.

edan

Ganske enkelt en termostat som passer dårlig til formålet. Lite gjennomtenkt og gir et unødvendig "billigpreg", noe man ofte ser på japanske biler, synes jeg.

Det hadde jo vært en enkel sak å bruke en mer nøyaktig termostat...
Nissan-selgeren påstår at Leaf-en kommer til å bli vår nummer1-bil. Vi får se om han får rett :)

2013 Nissan Leaf (Japan-produsert), 2013 Toyota Land Cruiser V8 D4D, 2001 Mitsubishi Pajero DiD, 2007 Yamaha Grizzly 700 EFI

Lynet

Eller brukt selvregulerende PTC-element, konstant temperatur på 30-40 grader.
Synes faktisk det blir heller varmt før termostat kobler ut slik det er i dag.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Er vel høyst sannsynligvis bare en resistansetråd som ligger rundt? Iallefall sånn jeg gjorde det på mitt ratt :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

RuneW

Sitat fra: Lynet på søndag 22. desember 2013, klokken 16:37
Eller brukt selvregulerende PTC-element, konstant temperatur på 30-40 grader.
Synes faktisk det blir heller varmt før termostat kobler ut slik det er i dag.

Jepp, rattvarmen er helt amatørmessig implementert. Glovarmt eller tilsynelatende ikke-fungerende. Hvis den virkelig ikke er forbedret på 2013-utgaven så er det helt utrolig.

Men en dårlig fungerende rattvarme er tross alt bedre enn ingen rattvarme...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

knnygar

Mitt ratt blir også litt vel varmt.
Slår som regel av rattvarmen etter 5 min, når resten av bilen har fått ein lunk.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)


bjorn_2390

Digger!!! rattvarmen. (Men så er jeg gjennomført latterlig frøsen, også.)
Blå Euro-Leaf (2012)

Kvikken


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA