Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kjærringa er drittlei tesla praten..

Startet av Gusse, onsdag 01. januar 2014, klokken 09:48

« forrige - neste »

Gusse

Når jeg hentet bilen i Trondheim på torsdag så hadde de skiftet om til piggdekk. Syns å huske at DS sa noe om at jeg måtte sikkert resete dekksensorene når jeg begynte å kjøre.....noe jeg glemte fram til i dag.
Har ikke fått noe feilmeldinger, men spørsmålet mitt er fra en som aldri har hatt sånn elektronikk i min bil: burde jeg allikevel resete dem?

Johnny

Ville de ikke være naturlig forsikre seg om at dekktrykket er som det skal være først? Regner med at når du resetter, så setter du den verdien du har som normal, og vil få varsel om trykket faller med mer en feks 5 psi.
TMS og eGolf.

Gusse

Sitat fra: Johnny på lørdag 21. desember 2013, klokken 21:04
Ville de ikke være naturlig forsikre seg om at dekktrykket er som det skal være først? Regner med at når du resetter, så setter du den verdien du har som normal, og vil få varsel om trykket faller med mer en feks 5 psi.

Kanskje lurt d ja. Hva burde dekktrykke ligge på igjen( Nokian piggdekk pakke)?

Havebigfun

Sitat fra: Gusse på lørdag 21. desember 2013, klokken 21:35
Sitat fra: Johnny på lørdag 21. desember 2013, klokken 21:04

Kanskje lurt d ja. Hva burde dekktrykke ligge på igjen( Nokian piggdekk pakke)?
48 PSI

Gusse

Opplever at mange stasjoner har "gammeldags" luftsystem. Måler da ikke psi. En konverter på nettet resulterte i noe"3,xxx"bar et eller annet. Hva fyller dete her? Sorry for idiot spørsmål, men vil gjerne gjøre det riktig :P

Tuxedo

48 psi er det samme som 3,3 bar.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Gusse

JohanH

Jeg har 3,44 bar i mine Hakka R2 (tilsv. 50 psi) og syns det er perfekt.

Gusse

Har 48psi på dekkene nå(19" hakka pigg).
Har nevnt i en annen post at jeg syntest at bilen min er mindre smooth over humper etc. i firhold til den jeg prøvde på prøvekjøringen min i Trondheim. Føler jeg merker veldig godt ujevnheter i veien.
Kan dette ha med dekktrykket å gjøre?
Mener at anbefalt psi i døren er mindre enn 48.

Inv

Må dekksensorene monteres når dekkene settes på felgen, eller kan de settes på i etterkant?

krister461

Kan ikke monteres i etterkant.

Patosan

Sitat fra: Gusse på fredag 24. januar 2014, klokken 14:16
Har 48psi på dekkene nå(19" hakka pigg).
Har nevnt i en annen post at jeg syntest at bilen min er mindre smooth over humper etc. i firhold til den jeg prøvde på prøvekjøringen min i Trondheim. Føler jeg merker veldig godt ujevnheter i veien.
Mener at anbefalt psi i døren er mindre enn 48.
Ja, det märks i alla fall skillnad på R2 när man brukar 45psi vs. 49psi.
Speciellt när man kör över lite skarpare kanter som man gärna har vi broar etc.
VIN 15026

LinkedIn

erot

Sitat fra: Gusse på fredag 24. januar 2014, klokken 14:16
Føler jeg merker veldig godt ujevnheter i veien.

You Betcha  ;)

Sofie S

Fyll 50 psi i varma däck, så har du sköna däck när det är kallt ;)

Gusse

Så vi snakker mere luft i dekkene for å få softere respons på humper el.
...eller motsatt? Har som sagt 48psi i dag på varme dekk(kjørte 12 mil før fylling, så vi kan vel trygt si varme dekk).
Fordeler og ulemper?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA