Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lillestrøm - Tuckfors / Charlottenberg?

Startet av bb, tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:55

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på mandag 23. desember 2013, klokken 09:55
Sitat fra: Lanber på mandag 23. desember 2013, klokken 09:53
Det er vel derfor det er lagt opp til at det kan økes med antall ladere

Spørsmålet er om Tesla rekker å oppgradere raskt nok til å unngå køer.

Forhåpentligvis går eventuelle køer fort unna. Om det er 8 ladeplasser og folk står i snitt 32 minutter hver vil det bli en ny ledig plass hvert 4. minutt. Ikke så håpløst det, om du kommer til Lillehammer og det står et par i kø foran deg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Mitt inntrykk er at ladingen er ferdig før folk er ferdig med å spise/prate eller hva de gjør. I så fall blir mange verdifulle plasser tatt opp. Dette er ikke et reelt problem i dag, men om ett år så blir det det. Det må settes opp skilt der det oppfordres til at man flytter bilen etter at lading er ferdig.

Man skulle jo tro at alle fulgte med på appene sine mens de ladet og spiste. Men det er ikke tilfellet med mange av dem jeg har snakket med på mine turer. Noen visste ikke at det fantes en app engang, mens andre har ikke fått brukernavn og passord O.o Det tyder på at det er stort spenn av kunnskaper mellom de som har mest peil (Kirkebo) og de som bare har bestilt Tesla og ikke vet hva dobbeltlader eller kWh er engang.

Et annet problem er fossilbiler som feilparkerer på SC. På video #3 der jeg rygger inn mot SC på Brokelandsheia, der var det først ei dame som parkerte fossilbilen sin. Jeg måtte si til henne at det er reserverte plasser for Tesla. Hun flyttet villig bilen sin da. Tesla burde sette opp et parkering forbudt-skilt (372) med underskilt «Gjelder ikke Tesla».
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA