Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lillestrøm - Tuckfors / Charlottenberg?

Startet av bb, tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:55

« forrige - neste »

oysteing

Ser det også er mye feil på SC'ene, ihvertfall den ene jeg har prøvd på Gol. Ikke sjans til at jeg fikk laderen til å fungere, kom bare med feil. Flyttet så bilen til neste, bare for å oppdage at denne var tapet igjen på kontakten. Regner med de har funnet ut at den har vært defekt tidligere, og ikke rukket å fikse. Flyttet så bilen for tredje gang, (regnet faktisk ikke med at det skulle være SÅ mange defekte), men joda, samme her. På fjerde laderen ble det suksess. Nå sjekket jeg ikke de andre, det er 8 totalt der, men 3 av 8 er ihvertfall defekt.

Kan være greit for de av dere som planlegger turen innom Gol, prøv forskjellige ladere om det ikke fungerer på første.

Gæsjan

Skal innom på Gol å lade på SC for første gang 1. juledag. Nå er jeg spent på om det fungerer. Gleder meg til å se litt større tall enn når jeg lader hjemme på med standard UMC...
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

bb

Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. desember 2013, klokken 11:50
Forhåpentligvis gjør de ikke det. Det er mye bedre å lage et mer finmasket nett. Høyt belegg på Lillehammer? Sett heller opp ny SC på Espa og Ringebu, så vil trafikken spre seg naturlig. Samt at man får mye bedre flatedekning med på kjøpet.
Høyt belegg på Lillehammer? Det kan jeg skrive under på. I kveld mens jeg ladet der stod det 6 stykker og ladet på det meste. Og flere kom og gikk.

Og ja, dobbeltlader har jeg funnet ut er veldig kjekt. Den er et must for alle som bestiller Model S.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

jkirkebo

Sitat fra: bb på mandag 23. desember 2013, klokken 00:02
Høyt belegg på Lillehammer? Det kan jeg skrive under på. I kveld mens jeg ladet der stod det 6 stykker og ladet på det meste. Og flere kom og gikk.

Såpass ja? Jeg har ladet der 7 ganger. To av gangene har det stått én annen bil der (som var borte når jeg kom ut igjen fra Marché), de 5 andre gangene var jeg helt alene.

Men jeg er stort sett aldri der på typiske utfartsdager da.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

oysteing

Sitat fra: Gæsjan på søndag 22. desember 2013, klokken 19:47
Skal innom på Gol å lade på SC for første gang 1. juledag. Nå er jeg spent på om det fungerer. Gleder meg til å se litt større tall enn når jeg lader hjemme på med standard UMC...

Hvis det er ledig på plassene lengst mot veien, så det ut som de fleste fungerte der. Det sto ihvertfall flere andre der da vi kom, og det så ut som de ladet som de skulle.

jog

Jeg skal ned att til Oslo 1. Januar på kvelden,  dette er jo en av de mest trafikkerte dagene, lurer på om det da blir fare for kø på Dombås og Lillehammer Sc.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

VigdisA

Sitat fra: bb på mandag 23. desember 2013, klokken 00:02
Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. desember 2013, klokken 11:50
Forhåpentligvis gjør de ikke det. Det er mye bedre å lage et mer finmasket nett. Høyt belegg på Lillehammer? Sett heller opp ny SC på Espa og Ringebu, så vil trafikken spre seg naturlig. Samt at man får mye bedre flatedekning med på kjøpet.

Og ja, dobbeltlader har jeg funnet ut er veldig kjekt. Den er et must for alle som bestiller Model S.
Det var bra med biler på Lillehammer ja - var vel fire biler der med vår da vi kom tilbake fra middag på Marché, og så kom det en ny idet vi kjørte.
Så forresten ut som du hadde en ny film på gang Bjørn? Du satt der da vi kom, og satt der fortsatt da vi reiste videre.

På Dombås var det bare oss - enda det ikke var så sent. Virker som det ikke var så mange som var på langtur, kanskje flesteparten skulle til hytter osv i Lillehammerområdet?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

turfsurf

Sitat fra: oysteing på mandag 23. desember 2013, klokken 00:52
Sitat fra: Gæsjan på søndag 22. desember 2013, klokken 19:47

Hvis det er ledig på plassene lengst mot veien, så det ut som de fleste fungerte der. Det sto ihvertfall flere andre der da vi kom, og det så ut som de ladet som de skulle.
Ladet der i går jeg og, sammen med 3 andre. 1a, 2a, 4a og 1b var i bruk samtidig. 3a er tapet over. 1a er nærmest veien.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på mandag 23. desember 2013, klokken 07:17
Ladet der i går jeg og, sammen med 3 andre. 1a, 2a, 4a og 1b var i bruk samtidig. 3a er tapet over. 1a er nærmest veien.

Kommer man til dette scenarioet velger man 3b for maks hastighet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bb

Sitat fra: VigdisA på mandag 23. desember 2013, klokken 02:03
Det var bra med biler på Lillehammer ja - var vel fire biler der med vår da vi kom tilbake fra middag på Marché, og så kom det en ny idet vi kjørte.
Så forresten ut som du hadde en ny film på gang Bjørn? Du satt der da vi kom, og satt der fortsatt da vi reiste videre.
Var dere i den hvite lengst bort fra Marché? Jeg var opptatt med å ringe folk i forbindelse med Easybring :) Ja, jeg har ny film på gang. Jeg har vært og filmet i Trondheim og på Dovrefjell. Denne gangen blir det en kort en som blir publisert i løpet av uka.

På Dombås var det bare oss - enda det ikke var så sent. Virker som det ikke var så mange som var på langtur, kanskje flesteparten skulle til hytter osv i Lillehammerområdet?
Da jeg var på Dombås tidligere på dagen så var det masse folk på parkeringsplassen utenfor Kiwi. Men det var få eller ingen biler på SC. Mulig de fleste som har Tesla har hytter lenger sør nærmere Oslo.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Nuvolari

Jeg skal lade på SC på Gol på vei til Hemsedal 3. Juledag. Da er det nok bra med trafikk på SC. Hvis det allerede nå fyller seg opp på utfartsdager blir det spennende å se ifm påsken når det er levert ut 1500 biler til.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Lanber

Det er vel derfor det er lagt opp til at det kan økes med antall ladere

Nuvolari

Sitat fra: Lanber på mandag 23. desember 2013, klokken 09:53
Det er vel derfor det er lagt opp til at det kan økes med antall ladere

Spørsmålet er om Tesla rekker å oppgradere raskt nok til å unngå køer.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

VigdisA

Sitat fra: bb på mandag 23. desember 2013, klokken 08:48
Var dere i den hvite lengst bort fra Marché? Jeg var opptatt med å ringe folk i forbindelse med Easybring :) Ja, jeg har ny film på gang. Jeg har vært og filmet i Trondheim og på Dovrefjell. Denne gangen blir det en kort en som blir publisert i løpet av uka.

Da jeg var på Dombås tidligere på dagen så var det masse folk på parkeringsplassen utenfor Kiwi. Men det var få eller ingen biler på SC. Mulig de fleste som har Tesla har hytter lenger sør nærmere Oslo.
Vi sto på 4a ja, la ikke merke til at 3a var tapet over forresten. Fikk bra ladehastighet der, 500-etellerannet da vi kom.

Da vi reiste kom det noen og stilte seg på 1a - nærmest veien.
Der lyste det blått på laderen da de skulle til å gå inn. Jeg fikk heldigvis sagt fra så de slapp å komme til uladet bil.

Dombås: Mulig det er så enkelt som at trøndere på hyttetur =Oppdal og dermed omvei å lade på Dombås, trøndere på langtur=er der tidligere på dagen?
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

bb

Sitat fra: VigdisA på mandag 23. desember 2013, klokken 10:03
Vi sto på 4a ja, la ikke merke til at 3a var tapet over forresten. Fikk bra ladehastighet der, 500-etellerannet da vi kom.

Da vi reiste kom det noen og stilte seg på 1a - nærmest veien.
Der lyste det blått på laderen da de skulle til å gå inn. Jeg fikk heldigvis sagt fra så de slapp å komme til uladet bil.

Dombås: Mulig det er så enkelt som at trøndere på hyttetur =Oppdal og dermed omvei å lade på Dombås, trøndere på langtur=er der tidligere på dagen?
Folk som kjenner meg igjen må gjerne hilse på meg :) Jeg synes det bare er hyggelig å møte folk fra forumet eller folk som har sett videoene mine.

Hvis dere fikk 500+ km/t. Viser dere rated range da? Jeg har sluttet å bruke den og bruker heller ideal range.

På Dombås møtte jeg faktisk en trønder jeg før hadde møtt på lade. Han har hytte på Hjerkinn og svingte innom Dombås for å lade. Men jeg var jo på Dombås ca. midt på dagen mens jeg var på Lillehammer på kvelden. Det kan godt hende Dombås SC var folksom på kvelden også. Min teori er vel at man går på ski på dagen og lader/spiser mat på kvelden.
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA