Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lillestrøm - Tuckfors / Charlottenberg?

Startet av bb, tirsdag 31. desember 2013, klokken 14:55

« forrige - neste »

sindrej

Sitat fra: fredag på lørdag 21. desember 2013, klokken 23:14
Sitat fra: janmb på lørdag 21. desember 2013, klokken 13:34
Tesla burde definitivt hatt superlader ved sine verksteder/utsalg slik at alle biler som utleveres kan testes.

Tesla har en superlader på fabrikken i Fremont. Det kan virke som Tesla burde kjøre alle nye biler de lager bort til superladeren for kvalitetskontroll.
Mener da bestemt jeg har sett/lest at alle biler skal være SC testet. Nå er vel ikke all kvalitetskontroll i praksis like nøyaktig som den dokumentaren om Teslafabrikken tilsa da.

jog

Sitat fra: Sofus på lørdag 21. desember 2013, klokken 23:16
Sitat fra: eledille på lørdag 21. desember 2013, klokken 21:33
Husker du presis hva feilmeldingen om kabelen var?

Kan det ha vært 'Charge cable unlatched' tro?

Jeg fikk den meldingen hele tiden før jeg fikk byttet ladeport. Mener å ha lest et eller annet sted at ladestrømmen da blir begrenset (til 13A?). Var visstnok en batch med dårlige ladeporter, og flere biler produsert på samme tid som min som har fått byttet port.

Jeg fikk bilen 16.nov (#2373 eller no sånt).


Ja, det var nok den meldingen jeg fikk.   
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Tai

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 21. desember 2013, klokken 23:42
Hei:)  Jeg bor i Bud mellom Molde og Kristiansund, har 32A lading hjemme, om han behøver hjelp kan jeg stille garasjen til disp:)

Kjempekjekt at folk tilbyr seg å hjelpe. Det er et slik samhold vi ønsker å ha :)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

bb

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 21. desember 2013, klokken 23:42
Hei:)  Jeg bor i Bud mellom Molde og Kristiansund, har 32A lading hjemme, om han behøver hjelp kan jeg stille garasjen til disp:)
Supert at du tilbyr lading :) Nå tror jeg at han har kommet seg tilbake til Kristiansund. For ca. 15 timer siden da jeg snakket med han så var an i Åndalsnes og hadde fått ladet 13 A. Da hadde han såpass med strøm så han kom seg til Kristiansund.


Sitat fra: jkirkebo på lørdag 21. desember 2013, klokken 21:46
Om det alt er 4 biler som lader samtidig, og alle bruker forskjellig SC er det et triks til man kan bruke: Koble deg til den SC som har den bilen tilkoblet som har fullest batteri. Dessverre er det ingen ekstern indikasjon, så om ikke eierne er til stede må man evt. prøve seg fram og se hvor man får best ladeeffekt. Det kan godt hende en av bilene er helt nede på f.eks 30kW, da får man 90kW tilgjengelig. Stor forskjell det i forhold til om man kobler seg til en SC som leverer 90kW til en annen bil.

Etter min mening burde det være en oversiktsskjerm på alle stasjonene. Den bør ha en linje for hvert uttak, med angivelse av øyeblikkseffekt om det er bil tilkoblet eller ledig effekt om det ikke er en bil tilkoblet. I tillegg bør det være en timer som viser hvor lenge hver bil har vært koblet til.
God idé. En annen feature burde vært at det var en diode over hver stasjon som lyste rødt, gult eller grønt. De med mye power tilgjengelig burde lyse grønt. Gult er de med begrenset power og rødt er opptatt og feil.

I dag er det ikke noe problem å bare spørre de som lader. Mange sitter ofte i bilen og venter. Men om et år allerede så tror jeg det på slike utfartsdager kan bli ganske så fullt på SCene våre rundt om i landet.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Bjoris

Får den som kobler seg opp som nr 2 på en SC det som er til overs, eller reduseres også amp hos den som stod først?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Nuvolari

Sitat fra: bjoris på søndag 22. desember 2013, klokken 08:10
Får den som kobler seg opp som nr 2 på en SC det som er til overs, eller reduseres også amp hos den som stod først?

Dersom en SC stasjon har 8 ladeplasser kan 4 lade med full hastighet. De neste 4 får redusert hastighet.

Nr 1A og 1B deler, 2A og 2B osv. Det betyr at de 4 første må velge hvert sitt nr for å få full hastighet.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Orcuz

Skal ikke umc'en støtte inntil 32A 400V lading? Virker jo veldig sånn på ladeguiden på tesla sine sider...? Hvordan skal man lovlig kunne lade på denne styrken ellers?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


krister461

Sitat fra: bb på søndag 22. desember 2013, klokken 05:37
I dag er det ikke noe problem å bare spørre de som lader. Mange sitter ofte i bilen og venter. Men om et år allerede så tror jeg det på slike utfartsdager kan bli ganske så fullt på SCene våre rundt om i landet.
Blir spennende å se om Tesla vil øke kapasiteten på eksisterende SCere når behovet øker...noen som vet om de har sagt noe om dette? :)

jkirkebo

Sitat fra: bjoris på søndag 22. desember 2013, klokken 08:10
Får den som kobler seg opp som nr 2 på en SC det som er til overs, eller reduseres også amp hos den som stod først?

Tidligere var det ihvertfall slik at den nyankomne fikk det som var til overs. Jeg har heldigvis ikke hørt noe om at det er endret.

Noen som gidder å ta med seg en kamerat med egen TMS og teste litt? Må være under halvfullt batteri da.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Orcuz på søndag 22. desember 2013, klokken 11:23
Skal ikke umc'en støtte inntil 32A 400V lading? Virker jo veldig sånn på ladeguiden på tesla sine sider...? Hvordan skal man lovlig kunne lade på denne styrken ellers?

Maks for UMC er 16A på 400V trefase eller 32A på 230V enfase.

Vil du ha 32A 400V trefase må du bruke en uoriginal ladekabel. Foreløpig er man begrenset til semiportable løsninger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: krister461 på søndag 22. desember 2013, klokken 11:28
Sitat fra: bb på søndag 22. desember 2013, klokken 05:37
I dag er det ikke noe problem å bare spørre de som lader. Mange sitter ofte i bilen og venter. Men om et år allerede så tror jeg det på slike utfartsdager kan bli ganske så fullt på SCene våre rundt om i landet.
Blir spennende å se om Tesla vil øke kapasiteten på eksisterende SCere når behovet øker...noen som vet om de har sagt noe om dette? :)

Forhåpentligvis gjør de ikke det. Det er mye bedre å lage et mer finmasket nett. Høyt belegg på Lillehammer? Sett heller opp ny SC på Espa og Ringebu, så vil trafikken spre seg naturlig. Samt at man får mye bedre flatedekning med på kjøpet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Orcuz

Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. desember 2013, klokken 11:48
Sitat fra: Orcuz på søndag 22. desember 2013, klokken 11:23
Skal ikke umc'en støtte inntil 32A 400V lading? Virker jo veldig sånn på ladeguiden på tesla sine sider...? Hvordan skal man lovlig kunne lade på denne styrken ellers?

Maks for UMC er 16A på 400V trefase eller 32A på 230V enfase.

Vil du ha 32A 400V trefase må du bruke en uoriginal ladekabel. Foreløpig er man begrenset til semiportable løsninger.

Når får jeg brukt dobbeltladeren min da..? Holder vel med enkeltlader på begge de strømstyrkene?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Birger

Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. desember 2013, klokken 11:50
Sitat fra: krister461 på søndag 22. desember 2013, klokken 11:28
Sitat fra: bb på søndag 22. desember 2013, klokken 05:37
I dag er det ikke noe problem å bare spørre de som lader. Mange sitter ofte i bilen og venter. Men om et år allerede så tror jeg det på slike utfartsdager kan bli ganske så fullt på SCene våre rundt om i landet.
Blir spennende å se om Tesla vil øke kapasiteten på eksisterende SCere når behovet øker...noen som vet om de har sagt noe om dette? :)

Forhåpentligvis gjør de ikke det. Det er mye bedre å lage et mer finmasket nett. Høyt belegg på Lillehammer? Sett heller opp ny SC på Espa og Ringebu, så vil trafikken spre seg naturlig. Samt at man får mye bedre flatedekning med på kjøpet.
Hør hør!
Jeg håper virkelig på det samme. Bedre spredning langs de mest reiste rutene.
Er det en sjanse for at Tesla klubben kan få i gang en dialog med Tesla angående superladere+22kW ladere?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

jkirkebo

Sitat fra: Orcuz på søndag 22. desember 2013, klokken 11:54
Sitat fra: jkirkebo på søndag 22. desember 2013, klokken 11:48
Sitat fra: Orcuz på søndag 22. desember 2013, klokken 11:23
Skal ikke umc'en støtte inntil 32A 400V lading? Virker jo veldig sånn på ladeguiden på tesla sine sider...? Hvordan skal man lovlig kunne lade på denne styrken ellers?

Maks for UMC er 16A på 400V trefase eller 32A på 230V enfase.

Vil du ha 32A 400V trefase må du bruke en uoriginal ladekabel. Foreløpig er man begrenset til semiportable løsninger.

Når får jeg brukt dobbeltladeren min da..? Holder vel med enkeltlader på begge de strømstyrkene?

Det holder med enkeltlader for alt som UMC støtter ja. Dobbeltladeren får du bruk for når du kommer til en 22kW Type 2 stolpe. Da bruker du en Type 2 kabel, ikke UMC. Disse stolpene popper opp overalt for tiden, bare denne uken åpnet det nye i Fredrikstad, Rakkestad og Ørje her i Østfold. I forrige uke var vel nyheten 4 stk. ved Mathallen i Oslo, og straks åpner 4 stk. på Tunejordet i Sarpsborg (i tillegg til de 8 vi alt har ved Inspiria på Grålum).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Orcuz

Aha, tusen takk for raskt svar. Da var det fornuftig med dobbeltader allikevel =D

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA