Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dugg i lykter

Startet av Stiania79, mandag 30. desember 2013, klokken 22:05

« forrige - neste »

eclipse

Sitat fra: Brosme på fredag 20. desember 2013, klokken 20:06
Sitat fra: eclipse på fredag 20. desember 2013, klokken 16:34
Et godt råd fra meg, ikke stress deg opp på dette med lade muligheter, det går seg til. Ta imot bilen med blått og rødt adapter, du trenger ikke noe mer. Men hvis du bor eller kjører i Oslo ville jeg kjøpt Type2 kabel

Får man med rødt adapter eller må det bestilles utenom og eventuelt fra hvor?
Er I prosessen med å få lagt inn 32A x 3f x 400V I garasjen da med tanke på HPWC når den kommer. I mellomtiden tenkte jeg å bruke en 16A x 3f x 400V rød kontakt (IEC 60309) og trenger da adapter til dette. (Får ikke bilen før I mars/april så jeg fortsatt god tid)

Du bestiller rødt adapter av Tesla når de ringer og avtaler levering, vinterdekk etc.

Du kommer til å finne ut at 16A 3f 400V er plenty hjemme, det er på tur utenfor SC rekkevidde du trenger 32A 3f 400V

Foreløpig er det et problem med Type2 lading, Max Amp pr lader er 13 A, så hvis du har enkelrlader får du ladet med 8,5 kw (17kW med dobbeltlader)
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

jgilberg

Jeg får bare 13amp på både rød adapter og type2. På facebook så jeg en som hadde lagt ut et skjermbilde av at han ladet med 16amp med rød adapter. Jeg innstiller bilen til å ta 16amp, men med engang jeg setter inn kontakten i bilen så hopper den ned på 13AMP. Dette gjelder som sagt både på rød adapter og på min slimbox hjemme.

Noen som vet hva er feil hos meg?
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

jkirkebo

Sitat fra: jgilberg på onsdag 08. januar 2014, klokken 16:38
Jeg får bare 13amp på både rød adapter og type2. På facebook så jeg en som hadde lagt ut et skjermbilde av at han ladet med 16amp med rød adapter. Jeg innstiller bilen til å ta 16amp, men med engang jeg setter inn kontakten i bilen så hopper den ned på 13AMP. Dette gjelder som sagt både på rød adapter og på min slimbox hjemme.

Noen som vet hva er feil hos meg?

Hvis du har gammel 5.4 software eller eldre (tror jeg det var) skal det gå å lade med 16A fra rød adapter. Med 5.6 eller nyere er det foreløpig begrenset til 13A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA