Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av TK, mandag 30. desember 2013, klokken 12:49

« forrige - neste »

TK

Hei, hatt bilen i 1,5 mnd nå og feilfri helt til i kveld da det lyser car needs service og dette før jeg skal kjøre langtur nordover tidlig i morgen og avlevere noen på et tidlig fly før jeg kjører videre- utrolig irriterende og litt krise. Den kjører som vanlig, men skjermen responderer ikke. Noen tips? Har prøvd å ringe tesla Norge, som henviste meg til tesla nederland for at de kunne koble seg opp til bilen og restarte, men der får jeg ikke kontakt. Tesla Norge kunne visst ikke koble seg opp i kveld.


Maartensommer

Sjekk Bjørns video #3.  Han tok ut ladekabel, lukket ladeporten og holdt bremsen inne en stund (tror jeg).

Hvis skjermen er helt svart, så kan det ligne på det jeg opplevde på lørdag.  Da måtte hele skjermen +++ skiftes ut.

Havebigfun

Hvis det er den store skjermen trykk scrollhjulene inn samtidig i noen sec, hvis det er den lille trykk tastene over scrollhjulene inn samtidig- men ikke alle 4 samtidig.

TK

@ havebigfun: tusen takk, begge scrollehjul hjalp og alt er i orden igjen. Erfaring med det og har det gått greit etterpå? Ble likevel skeptisk nå og ringer Tesla i morgen tidlig før langturen.

Moray

Kan det være at bilen av en eller annen grunn oppgraderer fw? Denne meldingen kommer i hvert fall da.
S85

Havebigfun

Sitat fra: TK på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:37
@ havebigfun: tusen takk, begge scrollehjul hjalp og alt er i orden igjen. Erfaring med det og har det gått greit etterpå? Ble likevel skeptisk nå og ringer Tesla i morgen tidlig før langturen.
Ikke stress-noen av oss formelig bader i slike feilmeldinger uten at det har skjedd noe alvorlig- husker du å fjerne UMC etter avsluttet lading blir det som regel ingen videre problemer.
Skjermproblematikken din er nok en annen kategori- klassifiseres som regel som ufarlig bug.
At Tesla bør få kontroll over dette er en annen side av samme sak- derfor hensiktsmessig å melde ifra.

TK

OK, takk for info. Men må jeg dra ut ladekabelen etter avsluttet lading mener du? Lades ferdig ila natten...;)

Havebigfun

Sitat fra: TK på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:07
OK, takk for info. Men må jeg dra ut ladekabelen etter avsluttet lading mener du? Lades ferdig ila natten...;)
noen timer gjør ingenting- et døgn kan bli et problem

TK


bb

Sitat fra: Maartensommer på torsdag 19. desember 2013, klokken 22:04
Sjekk Bjørns video #3.  Han tok ut ladekabel, lukket ladeporten og holdt bremsen inne en stund (tror jeg).

Hvis skjermen er helt svart, så kan det ligne på det jeg opplevde på lørdag.  Da måtte hele skjermen +++ skiftes ut.
+1 :D
Jeg får stadig slike feilmeldinger, men jeg bekymrer meg ikke. Og i ny og ne restarter jeg den store skjermen. Den lille skjermen har jeg ennå ikke klart å restarte fordi jeg trodde det var de to _nederste_ knappene jeg skulle holde inne.

På samme måte restarter jeg PCen min, nettleseren eller andre programmer når det blir for mye bøll.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Lanber

Personlig bruker jeg å skru ned strømstyrken så bilen er omtrent ferdigladet til jeg trenger den neste dag.

eclipse

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:08
Sitat fra: TK på torsdag 19. desember 2013, klokken 23:07
OK, takk for info. Men må jeg dra ut ladekabelen etter avsluttet lading mener du? Lades ferdig ila natten...;)
noen timer gjør ingenting- et døgn kan bli et problem

Enig, for å unngå problemer bør du ikke la bilen bli stående med ladekabelen i når du er ferdig med å lade. Ikke slik at du må opp om natten for å ta den ut, men trekk den ut neste dag hvis ladingen er ferdig og du ikke skal bruke bilen.

Skjermen har frosset for meg og, jeg re-satte på samme måte og har ikke hatt problemer med dette etterpå.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

jkirkebo

Sitat fra: Lanber på fredag 20. desember 2013, klokken 08:23
Personlig bruker jeg å skru ned strømstyrken så bilen er omtrent ferdigladet til jeg trenger den neste dag.

Det gjør ofte jeg også, for å ha varmt batteri når jeg skal kjøre. Bilen trenger en "end timer" der vi kan stille inn når den skal være ferdigladet. Så kan den styre strømforbruket selv slik at tiden stemmer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Birger

Sitat fra: jkirkebo på fredag 20. desember 2013, klokken 09:22
Sitat fra: Lanber på fredag 20. desember 2013, klokken 08:23
Personlig bruker jeg å skru ned strømstyrken så bilen er omtrent ferdigladet til jeg trenger den neste dag.

Det gjør ofte jeg også, for å ha varmt batteri når jeg skal kjøre. Bilen trenger en "end timer" der vi kan stille inn når den skal være ferdigladet. Så kan den styre strømforbruket selv slik at tiden stemmer.

Det er også noe jeg savner. Det burde vel ikke være så vanskelig å få til?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

eledille

Sitat fra: Birger på fredag 20. desember 2013, klokken 19:12
Det er også noe jeg savner. Det burde vel ikke være så vanskelig å få til?

De klarer jo å fortelle presist hvor lenge bilen kommer til å lade, så det kan umulig være vanskelig å få til. Dette ville vært en veldig nyttig feature, både for å få forvarmet batteri og for å holde gjennomsnittlig ladestatus nede.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA